Gå til innhold

Bytte fra bagvogn til sportsvogn??

Anbefalte innlegg

hjernetrimmern

Når bør jeg bytte fra bagvogn til sportsvogn?

Snuppa mi er 4 1/2 måned og trives forsåvidt med å ligge i bagen ennå, men det er veldig stas når vi hjelper henne med å sitte oppreist i vogna!

Syns hun er så lita enda, men har sett flere små på hennes alder i sportsvogn.

Hva gjorde/gjør dere??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241258-bytte-fra-bagvogn-til-sportsvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mine to eldste jenter byttet fra bag til sportsvogn da de var rundt 6-7 måneder. tror jeg kommer til å gjøre det samme med nr. 3.

men det er jo individuelt hvor sterke de er i ryggen, så hvis babyen klarer å sitte uten støtte, er de klare for å sitte i sportsvogn. jeg mener å huske at det var tommelfingerregelen i alle fall....

min er nå 5 mnd og heldigvis får hun plass i bagvognen ennå. ser det er flere som har så store babyer at de ikke får plass, eller kanskje såvidt får plass oppi der, og da blir man jo nødt til å bytte vil jeg tro...

Må bare tillegge at jeg har Simo Duovogn da, og tenker på når jeg skal bytte del!!

Jeg personlig mener det er altfor tidlig. En så liten baby bør hvile ryggen ofte og da er det best når de ligger.

Klart de synes det er morsomt å få sitte litt, men ikke for lenge av gangen...

Nyt tiden med babyvogn du får tidsnok en lang periode med sportsvogn!

Vennlig hilsen

Må bare tillegge at jeg har Simo Duovogn da, og tenker på når jeg skal bytte del!!

Skjønner problemstillinga- de blir fort nysgjerrige på omgivelsene, men ville nok ventet en stund til. Kanskje når hun kan sitte selv?

Men ikke for det- ryggen på "del 2" blir jo helt flat...

Det du kan tenke på er at hun blir sittende ganske langt nede i sportsvogna kontra i bagen, men er hun veldig livlig kan det jo også være litt risikabelt med bagen..

(heh, dette ble visst bare pjatt, ja, ja...:-)

Annonse

hjernetrimmern

Takk for innspill!!

Det var igrunnen det jeg håpet på, at jeg må bruke bagen en stund til!!

Syns de ungene jeg har sett i sportsvogn har sett så sammensunket ut, og at de ikke sitter noe godt!!

Det vil jeg ikke gjøre mot min unge.

hjernetrimmern

Skjønner problemstillinga- de blir fort nysgjerrige på omgivelsene, men ville nok ventet en stund til. Kanskje når hun kan sitte selv?

Men ikke for det- ryggen på "del 2" blir jo helt flat...

Det du kan tenke på er at hun blir sittende ganske langt nede i sportsvogna kontra i bagen, men er hun veldig livlig kan det jo også være litt risikabelt med bagen..

(heh, dette ble visst bare pjatt, ja, ja...:-)

Hun er veldig livlig ja, snur og vrir seg veldig, men vi er jo obs på det, så vi passer på!!

Blir nok bag en stund til, og det er sant som du sier, ryggen på sportsdelen kan legges helt ned, men venter nok ja!!

Hun er veldig livlig ja, snur og vrir seg veldig, men vi er jo obs på det, så vi passer på!!

Blir nok bag en stund til, og det er sant som du sier, ryggen på sportsdelen kan legges helt ned, men venter nok ja!!

Jeg pleide å legge jenta mi på magen bak-fram i vogna sånn at hun kunne kikke over kanten i fotenden da hun var 5 mndr. Da så hun litt mer enn når hun lå flatt på ryggen, og hun ble ikke sittende sammensunket.

Takk for innspill!!

Syns de ungene jeg har sett i sportsvogn har sett så sammensunket ut, og at de ikke sitter noe godt!!

Enig med deg! Synest ikke det ser noe særlig ut med babyer på 4-5mnd sittende i sportsvogn. Snakket med helsesøster om dette og hun mente at mange plasserte babyen i en sportsvogn alt for tidlig, om de klarer sitte oppreist en liten stund så er jo ikke ryggen sterk nok til å sitte slik lenge av gangen. I tillegg kan det bli vel mye inntrykk for en så liten tass når man sitter oppreist og får mye mer synsinntrykk. De har ikke det behovet for "underholdning" så tidlig som en del kanskje tror:-)

Ville nok hatt snuppa i en god og lun bagvogn lenge enda om jeg var deg. Jeg har også en klassisk simovogn, og der hadde lillebror god plass til han var ti mnd, selv om han er lang!

Takk for innspill!!

Enig med deg! Synest ikke det ser noe særlig ut med babyer på 4-5mnd sittende i sportsvogn. Snakket med helsesøster om dette og hun mente at mange plasserte babyen i en sportsvogn alt for tidlig, om de klarer sitte oppreist en liten stund så er jo ikke ryggen sterk nok til å sitte slik lenge av gangen. I tillegg kan det bli vel mye inntrykk for en så liten tass når man sitter oppreist og får mye mer synsinntrykk. De har ikke det behovet for "underholdning" så tidlig som en del kanskje tror:-)

Ville nok hatt snuppa i en god og lun bagvogn lenge enda om jeg var deg. Jeg har også en klassisk simovogn, og der hadde lillebror god plass til han var ti mnd, selv om han er lang!

Jeg bytta da hun var 3 mnd eller noe, men hun lå helt flatt i sportsvogna i mange måneder. Kjøpte sportsvogn på tilbud som jeg bare ikke kunne unngå, så da ble det liksom så rart å trille rundt på den gamle stygge vonde vogna. Ville ikke byttet om ikke sportsvogna hadde hatt full liggestilling.

Annonse

Jeg byttet når minsten var ca 6 mnd.

Han var utrolig nysgjerrig. Dette var en vogn (Emmaljunga Duo Edge)som var både stor og god, og i sportsvognen kunne jeg legge ryggen helt rett.

Jeg byttet vogn rett etter at han hadde begynt å sitte i vognen til en Teutonia Y2K. Med soft bag. Den ble brukt lenge!!!

Lykke til!!

Jeg har hatt duovogn til mine barn, og byttet til sportsvognen da bagen ble for liten. Sportsvognen kunne legges helt flatt, så gikk greit selv om de bare var drøyt 5 mnd gamle. Jeg ville ikke latt babyen din sitte oppe noe særlig før han ble litt større og sterkere i ryggen. Hvis bagen er stor nok, ville jeg fortsatt med den så lenge som mulig!

Gjest trultemor26

Da snuppa var ca 5 mnd tror jeg det var så begynte jeg å putte en liten dyne i enden av bagen sånn at hun lå oppover på denne, dette var stor stas. Drøyde det lengst mulig med å kutte ut bagen siden det var midt på vinteren da hun begynte å vokse ut av den. Byttet over til sportsvogna da hun kunne sitte selv, ca 7 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...