Gå til innhold

Jeg må være flink...!

Anbefalte innlegg

Vi bor dessuten i et gammelt hus, med høye, gamle, doble vinduer.

Ble komplisert når jeg skulle telle over:

Hvert sett vinduer (to mot hverandre) har yttervinduer med én horisontal sprosse og innervinduer med én stor flate.

Altså blir det på hvert vindu (dvs. vinduspar) ikke mindre enn 12 ruter å vaske, om en vasker alle sider. Totalt har vi vel noe sånt som 10 slike vinduer, i tillegg til kjellervinduer.

Gosh! Godt vaskehjelpen tar det (dog bare 1-2 ganger i året).

Vi har heldigvis ikke inner- og yttervinduer, men har noen sprosser, ja....

Høres deilig ut å overlate det til vaskehjelp, men pga høyde og alt det der har jeg ikke våget å overlate det til andre.... Hva om defaller ned???

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lillemus

5

• asterix

5

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Vi har heldigvis ikke inner- og yttervinduer, men har noen sprosser, ja....

Høres deilig ut å overlate det til vaskehjelp, men pga høyde og alt det der har jeg ikke våget å overlate det til andre.... Hva om defaller ned???

Du sier noe! I så fall ville vel jeg/vi bli ansvarlig...

Du sier noe! I så fall ville vel jeg/vi bli ansvarlig...

Mente ikke å skremme deg.....;-) Men det stilles jo større krav til sikkerhet i arbeidsforhold enn det gjør på privaten....;-)

men jeg kunne fått en evt vaskehjelp til å ta lle de andre vinduene, da, pluss innsida av de høythengende, så gjenstår bare utsida av 4 store på meg!

Vi bor dessuten i et gammelt hus, med høye, gamle, doble vinduer.

Ble komplisert når jeg skulle telle over:

Hvert sett vinduer (to mot hverandre) har yttervinduer med én horisontal sprosse og innervinduer med én stor flate.

Altså blir det på hvert vindu (dvs. vinduspar) ikke mindre enn 12 ruter å vaske, om en vasker alle sider. Totalt har vi vel noe sånt som 10 slike vinduer, i tillegg til kjellervinduer.

Gosh! Godt vaskehjelpen tar det (dog bare 1-2 ganger i året).

Får jeg spørre hva en vaskehjelp koster?

Går det på timer du trenger henne eller har hun faste timer/dager/gjøremål?

Annonse

Vasker du alle dyner, puter og overmadrasser to gang er i året? Må det gjøres?

Vår dyne har jeg aldri vasket. Det er for stor til vaskemaskinen (dobbeltdyne). Vesla si dyne gikk i vaskemaskinen etter et tisseuhell for noen mnd. siden.

Ellers har det aldri falt meg inn å gjøre det.

Men jeg har jo også innsett for lenge siden at jeg ikke er noen husmor:-(

Mitt lille prosjekt nå er at jeg har bestemt meg for å rydde 5 ting på vei til senga hver dag. Det samme gjør lillemor. Det har faktisk en liten virkning. Spesielt på rommet hennes:-)

Har du et vaskeri i nærheten er maskinene der så store at du kan klare å presse inn dyna.

Jeg har overhodet ingen triks å komme med. Jeg er verdens værste husmor (bare spør mannen min...).

Jeg trøster meg med at jeg nok er en ganske OK mor, og at det er viktigere enn å være en god husmor.

Ellers var den ikke dum den med avkrysningsliste... *skriver bak øret*

Gjest Elextra

Får jeg spørre hva en vaskehjelp koster?

Går det på timer du trenger henne eller har hun faste timer/dager/gjøremål?

Vi betaler for en viss tid, men vi er jo ikke hjemme når hun vasker, så vi har ikke full kontroll med det.

Betaler 500 kr. for ca. 3 1/2 t.

Jeg har overhodet ingen triks å komme med. Jeg er verdens værste husmor (bare spør mannen min...).

Jeg trøster meg med at jeg nok er en ganske OK mor, og at det er viktigere enn å være en god husmor.

Ellers var den ikke dum den med avkrysningsliste... *skriver bak øret*

Husk på at første ounkr på en slik avkrysningsliste bør være "lag avkrysningsliste"! På den måten kan du krysset ut punkt 1 på lista ganske kjapt!! ;-)

Annonse

Æsj, liker ikke dun jeg. Men blir det ikke fryktlig dårlig lukt av dynene etter en stund om de aldri vaskes? Vi vasker alle dyner nå og da vi.

Så lenge man skifter trekk til rimelig tid og lufter dynene regelmessig så blir det ikke dårlig lukt.

Ikke det at dynene våre aldri blir vasket, men det kan ikke være oftere enn annenhvert år tror jeg.

Gjest Flystripa

Har du fått gjort noe i dag? Jeg har holdt på med diverse, så jeg gleder meg til senere i kveld når jeg skal slappe av i sofaen.... :)

Hei! Jeg fikk handlet på IKEA, vasket masse klær, vasket kjøleskapet. Når ungene var i seng tok jeg en vodkadrink ;o)

Hadde planer om å gjøre resten i går, men da fikk vi besøk. Men avkryssingsliste har noe for seg - kjekt å se etterpå at en faktisk har gjort noe.

Jeg må ta vinduene før tirsdag (et overkommelig mål)....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...