Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne ikke dy meg; går det virkelig an å raspe kokte poteter...?

* he he he* Nei, selvsagt ikke. Grunnen til at jeg nølte litt i svaret, var fordi jeg ikke husker om potetene skulle kokes kort tid (sånn at de ikke var kokte, men ikke helt rå).

Jeg mener at potetene skulle ære helt rå, men tar et lite forbehold om at de muligens skal ha et lite oppkok, eller noe.

Gjest Elextra

Så det er flere som bruker brun saus til fiskekaker. Svigermor gjør det, og det klarer ikke jeg å spise. *Grøss og gru* Jeg trodde det var en merkelig vane som ho hadde lagt seg til.

Seikaker i brun saus er jo en schlager på boks! Husker faktisk jeg elsket det som liten.

Kunne nok selv aldri tenkt meg å servere brun saus til fiskekaker. Men en hvit ostesaus, kanskje? Serverer egentlig sjelden saus til hverdags.. med mindre vi har en litt bedre middag, og da er det sjelden fiskekaker.

Annonse

Seikaker i brun saus er jo en schlager på boks! Husker faktisk jeg elsket det som liten.

Kunne nok selv aldri tenkt meg å servere brun saus til fiskekaker. Men en hvit ostesaus, kanskje? Serverer egentlig sjelden saus til hverdags.. med mindre vi har en litt bedre middag, og da er det sjelden fiskekaker.

Vi har ofte saus, men jeg tror aldri jeg har servert fiskekaker til middag.... Bruker de bare på brødskiva:-)

Gjest Shira12

Og vi som har fått introdusert dette i voksen alder klarer glatt å stå over det:-)

Men varme fiskekaker rett fra fiskebutikken dyttet inn i et rundstykke er jo himmelsk.

Jeg er ganske altspisendes når det gjelder tilbehør til fiskekaker, bra at det er noe jeg ikke er kresen på ;-)

Når jeg var liten fikk jeg ofte varme fiskekaker istedenfor snop da vi var på byturer, er kjempegodt!

Gjest Ulvinnen

Jeg har vokst opp med fiskekaker i brun saus, og spiser det med glede enda :o)

Vi har også alltid fiskekakene i brun saus. Jeg var ikke klar over at det var så rart. Å mose kokte poteter ned i sausen liker jeg enda :-)

Men det er selvsagt fiskekakesaus, ikke kjøttkakesaus.

Vi har også alltid fiskekakene i brun saus. Jeg var ikke klar over at det var så rart. Å mose kokte poteter ned i sausen liker jeg enda :-)

Hva er forskjellen på brun fiskekakesaus og brun kjøttkakeksaus? *undrende*

Annonse

Vi serverer dem med noe vi har gitt navnet sjørøversalat, for å friste litt ekstra. ;o)

Like deler revet gulrot og revet, grønt eple blandes, samt noen appelsinbåter i biter. Rør inn litt remulade, til ønsket fuktighetsgrad. Kjempegodt!

Ellers elsker guttungen å spise dem sammen med tomatbønner, da blir det cowboymiddag.

Gjest Shira12

Mose alt sammen gjør jeg enda :o)

Guttungen sitter og spiser pent med små biter, jeg moser alt jeg, samme med fiskeboller i hvit saus, og kjøttkaker også for den del.

Jeg har hørt at det er viktig og beholde barnet i seg! ;-)

Så det er flere som bruker brun saus til fiskekaker. Svigermor gjør det, og det klarer ikke jeg å spise. *Grøss og gru* Jeg trodde det var en merkelig vane som ho hadde lagt seg til.

Det er mannen min også vant med hjemmefra. Grøss! Når svigermor disker opp med det, holde jeg mine fiskekaker utenfor sausen og spiser dem tørre. Ungene og mannen min slafser i seg fiskekaker, saus og poteter. Buærk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...