Gå til innhold

Lest noen bra bøker i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Japp! Jeg har lest Vikram Seth: "An equal music" (roman) for ørtende gang. Fantastisk bok! (På norsk tror jeg den heter "En egen musikk".)

Så har jeg lest Gao Xingjian: "Åndefjellet" (roman) Kjempeinteressant,men litt tungtfordøyelig i varmen.

Jung Chang: "MAO. Den ukjente historien" (biografi) Heller ikke den letteste, men interessant og enormt lærerik.

Nå holder jeg på med Patricia Cornwell: "Predator"(krim) Ikke kommet så langt, men den virker OK.

Ellers anbefaler jeg alt av John Dickson Carr (eller psevdonymet Carter Dickson). Lettlest, spennende krim.

Kos deg :o)

JDC sin Sort messe er knallbra!

Skrevet

"Bienes hemmelige liv" av Kim Su Monk. Veldig fin bok!

Eller Sue Monk Kidd, som er det mer korrekte navnet hennes..:-)

Anbefaler Havfruestol av samme forfatteren!

Skrevet

"Den som frykter ulven". Ikke dum, den.

Det var det den het, ja!

Skrevet

Den er en klassiker. Meget bra bok. Tror jeg må lete den fram igjen

Skrevet

Hørte den som radioteater da jeg var 11-12, og ble øyeblikkelig hekta :o)

Skrevet

Margido ja....begravelsesagenten...!

Sånn var det, ja!

*noterer*

Skrevet

Berlinerpoplene? Var det den der han gutten hengte seg i begynnelsen av boka, og Mareno (eller hva han het) kom og skulle ta vare på ham?

Nei. Her er det Bokkilden skriver:

Omtale

Da Anna Neshov får hjerneslag og blir liggende for døden samles familien for første gang på mange år. Følelser man trodde var begravd og borte for lengst blusser opp igjen og nye følelser dukker opp når mørke hemmeligheter blir avslørt. © FS Informasjonstjenester

Utgivers omtale

Anne B. Ragdes fantastiske roman om de tre Neshov-brødrene som samles for første gang på mange år ved morens dødsleie. Eldstemann Tor driver slektsgården, Margido eier et lite begravelsesbyrå, og Erlend jobber som vindusdekoratør i København. De har ikke sett hverandre på mange år, og møtet blir skjebnesvangert for dem alle tre. Berlinerpoplene er en roman om å forsøke å rive over røttene sine, bare for å oppdage at de stikker dypere enn man trodde. Og om plutselig å avdekke røtter man ikke ante fantes. En knakende velskrevet feelgood-roman" BJØRN GABRIELSEN, DAGENS NÆRINGSLIV. Terningkast 5, BERIT KOBRO, VG. "treffer blink" CATHRINE KRØGER, DAGBLADET. Les mer om brødrene Neshov i fortsettelsen Eremittkrepsene!

Skrevet

Da MÅ du bare lese Eremittkrepsene også!

Jepp. Har kjøpt den. Må bare lese ferdig det jeg leser nå først.

Skrevet

En virkelig gammel klassiker: Garman & Worse av Kielland. Hadde glemt at den var så morsom.

Også leste jeg endelig bøkene om Arn (Veien til Jerusalem er vel bok 1) av Jan Gulliou. De skulle jeg ha lest for lenge siden, super underholdning.

Skrevet

"Den som frykter ulven". Ikke dum, den.

Er ikke den flimatisert? Vi har en dvd som heter omtrent det samme. Veldig bra film!

Skrevet

Er ikke den flimatisert? Vi har en dvd som heter omtrent det samme. Veldig bra film!

Joda, det er den. Og den er slett ikke så verst heller, tatt i betraktning av det vanlige "hel roman skvises ned til 2 timer film"-problemet.

:o)

Skrevet

Fingersmith av Sarah Waters.

Drama.

En bok som overrasker.

Gjest girasol
Skrevet

Eller Sue Monk Kidd, som er det mer korrekte navnet hennes..:-)

Anbefaler Havfruestol av samme forfatteren!

Jepp, så at navnet kom ut feil ;) Skal lese andre boka hennes, gleder meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...