Gå til innhold

Hvor lenge kontantstøtte når hun begynner i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I kontantstøttens barndom fikk man støtte til og med den måneden man begynte i barnehage. Vi hadde ettåring som begynte i bhg 2. el 3. august, og jammen fikk vi ike støtte!!

Men sjekk for sikkerhets sjyld om det samme gjelder fortsatt.

I kontantstøttens barndom fikk man støtte til og med den måneden man begynte i barnehage. Vi hadde ettåring som begynte i bhg 2. el 3. august, og jammen fikk vi ike støtte!!

Men sjekk for sikkerhets sjyld om det samme gjelder fortsatt.

Håper det er sånn nå også!

Annonse

Datteren min hadde plass fra 1.august, men begnte ikke før etter at vi var ferdige med ferie.

Det er fortsatt håp. :o)

Barnehageåret her begynner egentlig ikke før 15.august, men man kunne krysse av på 1.august, dersom man ønsket å begynne da. Jeg skrev at jeg ønsket plass fra 7.august. Spørs hvordan de tolker "reglene" da kanskje..

Litt surt å miste over 3000 kr dersom det er noen få dager som står på spill :-/

*håper-håper*

Anseelsen din sank noen hakk nå, ja *erte*

Ja, huff og huff!!! Ett og annet "ike" og "skla" skjønner jo de fleste er tastefeil, men når jeg skriver "sjyld" eller som i en annet innlegg "hann" (ikke om bikkje!!), så er det jo litt teit.....

Unnskyldningen min er nytt tastatur som er annerledes i "trykkinga" enn det forrige! ;-)

I tillegg til den for alltid gjeldende unnskyldningen at jeg haster av gårde og ikke gidder å lese korrektur! ;-)

Ja, huff og huff!!! Ett og annet "ike" og "skla" skjønner jo de fleste er tastefeil, men når jeg skriver "sjyld" eller som i en annet innlegg "hann" (ikke om bikkje!!), så er det jo litt teit.....

Unnskyldningen min er nytt tastatur som er annerledes i "trykkinga" enn det forrige! ;-)

I tillegg til den for alltid gjeldende unnskyldningen at jeg haster av gårde og ikke gidder å lese korrektur! ;-)

Travle småbarnsmødre har tross alt mye viktigere ting fore enn å lese korrektur! ;-)

Annonse

Gjest rett og rimelig

Kontantstøtten gis i stedet for støtten barnehagen mottar fra staten. Håper da inderlig at folkene som administrerer denne støtten ikke utbetaler både kontantstøtte og statstøtte til barnehagen samme måned...

Ikke fordi jeg ikke unner deg pengene, men fordi det er feil. Og det er oss skattebetalere som betaler dette.

Kontantstøtten gis i stedet for støtten barnehagen mottar fra staten. Håper da inderlig at folkene som administrerer denne støtten ikke utbetaler både kontantstøtte og statstøtte til barnehagen samme måned...

Ikke fordi jeg ikke unner deg pengene, men fordi det er feil. Og det er oss skattebetalere som betaler dette.

Jepp, helt enig med det i dette, men det er ikke alltid reglene er logiske...

Forøvrig har jeg tre barn som ble født etter kontantstøtten ble innført og har bare fått kontantstøtte for ett år. Vi har også brukt kontantstøtten for å ha råd til å ha en av oss hjemme et år (kke brukt dagmamma). Sånn sett er samvittigheten ren - og jeg tar gjerne imot kontantstøtte for august dersom reglene tillater det ;-)

bør jeg vel da få kontantstøtte for de seks første dagene i august ;-)

Jeg tror det er slik at begynner man den 1., så får man ingen kontantstøtte denne måneden. Begynner man senere i måneden (muligens fra den 15.?), så får man for hele måneden. Dette er jo selvsagt for å gjøre det enklest mulig..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...