Gå til innhold

Når går de til skolen alene?

Anbefalte innlegg

Det er et godt poeng, de er jo vimsete i den alderen. Men samtidig er han en ekstremt pliktoppfyllende liten fyr.

Jaja, det er uansett et stykke frem, jeg slutter ikke å følge før han er klar for det.

Jeg husker nabojenta og jeg. Det var på slutten av første klasse. Vi hadde gått alene til skolen flere ganger (2,5 km) uten problemer. Men denne gangen hadde vi det så koselig at vi kom frem i friminuttet mellom 1. og 2. time.

Kan tro det var flaut! Men vi lærte vel i grunnen endel av det også... Vi kom ikke for sent igjen.

Fortsetter under...

Jeg lot min førsteklassing gå til SFO i følge med storebroren sin i dag, jeg. Det er ca 500 meter å gå, og så og si bilfritt. Han hadde fint klart å gå den distansen alene også. Eldstemann begynte å gå selv til og fra skolen etter et par mnd, men han gikk jo alene.

Gjest detmener

Jeg følger til SFO nå, og du har helt rett i at det er hyggelig å gå sammen - både i forhold til guttungen og for å treffe andre. Så den biten er helt greit, det blir ikke noe offer uansett. ;o)

Heldigvis skal jeg være hjemme det kommende året også, så jeg har anledning til både følging og henting når det måtte passe den unge mannen. Men det er greit å vite hva andre synes om å gå selv, i tilfelle han ønsker det.

Jeg synes at foreldre bør følge barna så lenge som mulig i første klasse. Evt at de går sammen med andre. Ikke la dem gå alene. Vi har sett eksempler på store unger som skal tøffe seg og gjør dem utrygge. Det kan bare være noen kommentarer fra de store guttene...Men det er KJEMPESKUMMELT for de små.

Jeg synes at foreldre bør følge barna så lenge som mulig i første klasse. Evt at de går sammen med andre. Ikke la dem gå alene. Vi har sett eksempler på store unger som skal tøffe seg og gjør dem utrygge. Det kan bare være noen kommentarer fra de store guttene...Men det er KJEMPESKUMMELT for de små.

Poden min ble fulgt nesten til døra til skoleåret i 2. klasse nesten var slutt. :o) Søstra gikk i barnehagen vegg i vegg så det ble bare sånn. Nå begynner hun i første klasse og jeg er litt spent på hvor langt jeg får følge ham nå i år, han begynner i 3. klasse nå.

Gjest synesdet

Poden min ble fulgt nesten til døra til skoleåret i 2. klasse nesten var slutt. :o) Søstra gikk i barnehagen vegg i vegg så det ble bare sånn. Nå begynner hun i første klasse og jeg er litt spent på hvor langt jeg får følge ham nå i år, han begynner i 3. klasse nå.

Synes ikke at det er så om og gjøre at de voksne skal trekke seg bort jeg. Skoleveien blir tryggere for alle jo flere voksne som går i blant de små.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...