pusi Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jeg sysler med tanken på å sterilisere meg, mest for å slippe å bruke prevensjon "resten av livet". Jeg er 38 år og har de barna jeg skal ha. Jeg vet jo at det er et større inngrep for meg enn for gubben, men det må bli meg eller ingen. Er det noen som har erfaringer å dele med meg ang. dette? 0 Siter
laban Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jeg har gjort det (laporoskopisk, gjennom navlen), og det var helt problemfritt. Du kjenner jo snittene de første dagene, men det gror raskt, og så er alt som før, bortsett fra at du slipper å tenke på prevensjon. 0 Siter
tula Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jeg har gjort det (laporoskopisk, gjennom navlen), og det var helt problemfritt. Du kjenner jo snittene de første dagene, men det gror raskt, og så er alt som før, bortsett fra at du slipper å tenke på prevensjon. Jeg tenker også sterilisering. Men virker det inn på hormonbalansen på noen måte? Mer/mindre mens? PMS? Blir disse tingene påvirket? 0 Siter
laban Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Jeg tenker også sterilisering. Men virker det inn på hormonbalansen på noen måte? Mer/mindre mens? PMS? Blir disse tingene påvirket? Det er ingen grunn til at dette skal bli påvirket, da de ikke er borti noe som har med hormontilførsel å gjøre. De ødelegger bare en fysisk forbindelse. For meg har ting vært som før - hvis det er noen forandring, har jeg kanskje fått _litt_ mindre mensblødninger. Men jeg steriliserte meg på et tidspunkt da sånt kan begynne å forandre seg litt i alle fall, pga. alderen. Jeg har aldri hatt mye PMS eller smerter under mensen. Hvis du bruker hormonprevensjon nå, og slutter med når du evt. har sterilisert deg, tror jeg evt. forskjeller har med med det at du fjerner hormonprevensjonen å gjøre, enn av inngrepet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.