Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sysler med tanken på å sterilisere meg, mest for å slippe å bruke prevensjon "resten av livet".

Jeg er 38 år og har de barna jeg skal ha.

Jeg vet jo at det er et større inngrep for meg enn for gubben, men det må bli meg eller ingen.

Er det noen som har erfaringer å dele med meg ang. dette?

Skrevet

Jeg har gjort det (laporoskopisk, gjennom navlen), og det var helt problemfritt.

Du kjenner jo snittene de første dagene, men det gror raskt, og så er alt som før, bortsett fra at du slipper å tenke på prevensjon.

Skrevet

Jeg har gjort det (laporoskopisk, gjennom navlen), og det var helt problemfritt.

Du kjenner jo snittene de første dagene, men det gror raskt, og så er alt som før, bortsett fra at du slipper å tenke på prevensjon.

Jeg tenker også sterilisering.

Men virker det inn på hormonbalansen på noen måte?

Mer/mindre mens? PMS? Blir disse tingene påvirket?

Skrevet

Jeg tenker også sterilisering.

Men virker det inn på hormonbalansen på noen måte?

Mer/mindre mens? PMS? Blir disse tingene påvirket?

Det er ingen grunn til at dette skal bli påvirket, da de ikke er borti noe som har med hormontilførsel å gjøre. De ødelegger bare en fysisk forbindelse.

For meg har ting vært som før - hvis det er noen forandring, har jeg kanskje fått _litt_ mindre mensblødninger. Men jeg steriliserte meg på et tidspunkt da sånt kan begynne å forandre seg litt i alle fall, pga. alderen. Jeg har aldri hatt mye PMS eller smerter under mensen.

Hvis du bruker hormonprevensjon nå, og slutter med når du evt. har sterilisert deg, tror jeg evt. forskjeller har med med det at du fjerner hormonprevensjonen å gjøre, enn av inngrepet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...