Gå til innhold

Tips til skolepult, ransel osv osv?

Anbefalte innlegg

Ja nå nærmer det seg skolestart og det er vel på tide å begynne å tenke på hva hun "trenger" ;o) Er jo en stor dag dette og syns hun skal få ny sekk, skolepult, penal m.m til selve dagen.

Men så er det det å finne det man leter etter da. Tips til meg?

Skolepult. Har lyst å kjøpe skolepult med hyller over, men finner ingenting på nettet. Gjerne hvit. Tips?

Skolesekk. Tips?

(stødig, vanntett, reflekser, passe til svai rygg).

Har ny matboks, flaske osv. Noe mer man bør tenke på?

Vil ha de "viktigste" tingene i boks til den store dagen. Andre ting kan hun jo ønske seg til bursdagen senere på høsten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241487-tips-til-skolepult-ransel-osv-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innesko til skolen (og SFO?) må hun kanskje også ha?

Ellers kjøpte vi Bergans-sekk til vår seksåring. Den virker veldig bra. Vi kjøpte fjorårets modell fordi den satt mye bedre på hennes spede skuldre. Den nye modellen har bredere skulderreimer som sitter litt lengre fra hverandre. Fjorårets modell var selvsgat billigere, så det var jo et pluss ;-)

Pennalhus med tre "rom" i har vi kjøpt. I tillegg kjøpte vi noen fine viskelær (det i pennalet var litt "kjedelig")

Nye klær til første skoledag er også innkjøpt :-)

Skolepult hadde hun fra før i og med at vi pussa opp rommet hennes for noen mnd siden. Skikkelig skolejenterom ;-)

Nedtellingen er forøvrig i gang. Idag er det bare seks dager igjen!! O'lykke :-)

Gjest venter tredjemann

Husker så godt når lillejenta skulle begynne på skolen ifjor.

Hun hadd Beckmann sekk (rosa selvfølgelig). Den er like fin ett år etter, vanntett, har plass for matpakke og drikkeflaske så det ikke slenger rundt i sekken.

Vi er veldig fornøyd med den. Troll sine skal også være gode.

Postmappe - plastmappe hvor skolen kan legge lapper osv. er greitt å ha (så de ikke blir helt krøllete før du får lest de).

Bokbind - her var leksen den første tiden å ta bokbind på bøkene.

Gode blyanter - store, gjerne trekantblyanter og farger. Dette hjelper barna å få riktig grep på blyanten - noe fysioterapeuten her vektla veldig sterkt. De anbefalte tykke Lyra. Vi bruker bare de og de er bra (men litt dyrere enn de andre).

Vi har ennå ikke kjøpt pult. Leksene det første året krever såpass mye voksenstøtte at det gjør vi på kjøkkenet. Men hun har en godt tilpasset stol, det er godt lys - så hun har riktig arbeidsstilling.

Lykke til med skolestart!

Husker så godt når lillejenta skulle begynne på skolen ifjor.

Hun hadd Beckmann sekk (rosa selvfølgelig). Den er like fin ett år etter, vanntett, har plass for matpakke og drikkeflaske så det ikke slenger rundt i sekken.

Vi er veldig fornøyd med den. Troll sine skal også være gode.

Postmappe - plastmappe hvor skolen kan legge lapper osv. er greitt å ha (så de ikke blir helt krøllete før du får lest de).

Bokbind - her var leksen den første tiden å ta bokbind på bøkene.

Gode blyanter - store, gjerne trekantblyanter og farger. Dette hjelper barna å få riktig grep på blyanten - noe fysioterapeuten her vektla veldig sterkt. De anbefalte tykke Lyra. Vi bruker bare de og de er bra (men litt dyrere enn de andre).

Vi har ennå ikke kjøpt pult. Leksene det første året krever såpass mye voksenstøtte at det gjør vi på kjøkkenet. Men hun har en godt tilpasset stol, det er godt lys - så hun har riktig arbeidsstilling.

Lykke til med skolestart!

Takk for svar! Hvor kjøper man Beckmannsekken? har en rosa-elskende datter så det er kanskje verdt å prøve den ;o)

Innesko til skolen (og SFO?) må hun kanskje også ha?

Ellers kjøpte vi Bergans-sekk til vår seksåring. Den virker veldig bra. Vi kjøpte fjorårets modell fordi den satt mye bedre på hennes spede skuldre. Den nye modellen har bredere skulderreimer som sitter litt lengre fra hverandre. Fjorårets modell var selvsgat billigere, så det var jo et pluss ;-)

Pennalhus med tre "rom" i har vi kjøpt. I tillegg kjøpte vi noen fine viskelær (det i pennalet var litt "kjedelig")

Nye klær til første skoledag er også innkjøpt :-)

Skolepult hadde hun fra før i og med at vi pussa opp rommet hennes for noen mnd siden. Skikkelig skolejenterom ;-)

Nedtellingen er forøvrig i gang. Idag er det bare seks dager igjen!! O'lykke :-)

Takk for svar! Er innesko bedre enn tøfler?

Oj kanskje de skal ha gym? da må hun vel ha gymsko også da.

Ja nå er det full nedtelling. Tenk at barna våre er blitt så store! Broren min sa: Den dagen barnet begynner på skolen, er den dagen du begynner å føle deg gammel..... " Men jeg er vel enda mer spent enn jenta mi, så føler meg bare yngre jeg ;o)

Skolejenteromprosjekt er igang her også nå. En ny tid står for døren. Lykke til!

Annonse

Ja nå er det full nedtelling. Tenk at barna våre er blitt så store! Broren min sa: Den dagen barnet begynner på skolen, er den dagen du begynner å føle deg gammel..... " Men jeg er vel enda mer spent enn jenta mi, så føler meg bare yngre jeg ;o)

Skolejenteromprosjekt er igang her også nå. En ny tid står for døren. Lykke til!

Jeg føler meg gammel når ungene spør: "Kan ikke du fortelle noe fra da du var liten, mamma?!"

:-)

Jeg føler meg gammel når ungene spør: "Kan ikke du fortelle noe fra da du var liten, mamma?!"

:-)

;o) Ja det kan du si. Når jeg idag leste på melkekartongen at kjøleskapet kom på 60-tallet..... da føler jeg meg en smule gammel, ja. 1967-modell, jeg.

Jenta mi spurte en dag om jeg var gammel og skulle dø snart. Vel, hun fant svaret selv: Først er du mamma, så blir du mormor og så blir du farmor og DA er jeg SKIKKELIG gammel assa........ ;o)

Det er ofte greiere med sandaler eller andre luftige innesko, enn tøfler. Det blir mindre tett, og så tåler sålen litt mer hvis de skulle havne utendørs med dem på iblant.

Vent med å kjøpe gym-utstyr til du får vite hvordan de gjør det i førsteklasse. Ofte venter de med full skifting til de blir litt større - ellers går hele gymtimen med til å surre i garderoben.

Sønnen min skal opp i 2. I fjor hadde han bare sklisikre sokker med seg når de skulle ha gym.

Det er ofte greiere med sandaler eller andre luftige innesko, enn tøfler. Det blir mindre tett, og så tåler sålen litt mer hvis de skulle havne utendørs med dem på iblant.

Vent med å kjøpe gym-utstyr til du får vite hvordan de gjør det i førsteklasse. Ofte venter de med full skifting til de blir litt større - ellers går hele gymtimen med til å surre i garderoben.

Sønnen min skal opp i 2. I fjor hadde han bare sklisikre sokker med seg når de skulle ha gym.

Høres fornuftig ut. Takk!

Annonse

Ja, tida flyr!

Jeg har jo hatt storesøster på skolen i tre år allerede, men det er like rart nå når mellomsten skal begynne :-)

Vanlig gym pleier de ikke ha i 1.klasse, så jeg tror ikke det er nødvendig å styre med gymsko.

Min erfaring er at ungene helst ikke vil ha på tøfler da de ofte blir for varme. Seksåringen min har sommerens sandaler til innesko på skolen og et par joggesko til SFO (på SFO leker de ofte i gymsalen og da blir det gjerne endel løping).

Lykke til :-)

Ja, tida flyr!

Jeg har jo hatt storesøster på skolen i tre år allerede, men det er like rart nå når mellomsten skal begynne :-)

Vanlig gym pleier de ikke ha i 1.klasse, så jeg tror ikke det er nødvendig å styre med gymsko.

Min erfaring er at ungene helst ikke vil ha på tøfler da de ofte blir for varme. Seksåringen min har sommerens sandaler til innesko på skolen og et par joggesko til SFO (på SFO leker de ofte i gymsalen og da blir det gjerne endel løping).

Lykke til :-)

ja tøfler blir ofte klamt. Blir vel sandaler her, og så kanskje invistere i noe litt varmere til vintern ;o)

Gjest Tatjana

Her hos oss får de sekk på skolen. Ellers har vi kjøpt penal og nye klær. Jeg liker best sånne penal der alt er festet med strikk, så det har vi kjøpt.

Jeg kjøpte leksepult da den eldste begynte på skolen, men den pulten ble aldri brukt til noe annet enn å slenge fra seg ting på. Leksene gjøres på kjøkkenbordet her i huset. Derfor får ikke nr to leksepult.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...