Gå til innhold

Måling av urin

Anbefalte innlegg

Gjest Lekker....

Heisann

Jeg var idag hos legen ang urinlekkasje. Det var ikke noe hun kunne gjøre, men fikk med meg et skjema for å fylle ut hvor mye og ofte jeg tisser. Deretter må jeg inn igjen til legen (om en måned), slik at hun kan skrive ut en henvisning til spesialist.

Hva er meningen med denne målingen? og hvorfor kan jeg ikke bare få en henvisning med en gang?

Fastlegeordningen er tungvint gitt....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241515-m%C3%A5ling-av-urin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Det er for og kartlegge hvor ofte du går på do, er det store mengder? Eller små? Kan det virke som at du ikke får tømt den skikkelig. Har du vondt, veldig trang osv.

Sjangsen er veldig stor for at du hadde måtte fylle ut disse listene før eller senere uansett.

Jeg har måttet fylle ut slike hver eneste gang jeg har prøvd nye medisiner (ikke for lekkasje, men en sykdom), ofte både før og etter.

Urologer bruker dette som ett hjelpemiddel i både diagnose og behandling. Kan si litt om hvilken type inkontinens du lider av.

Så fastlegen din gjør nok helt rett, men pass på at du får med deg listene om du skal til spesialist, så kan de se på de med en gang.

Er noe herk de listene, men slik er det dessverre bare :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241515-m%C3%A5ling-av-urin/#findComment-1869193
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...