Gjest AveM Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Tanteungen min sover her regelmessig, hun er på alder med min eldste datter. De to jentene foretrekker å være sammen uten de tre andre barna mine. Dette blir det endel uro av, for de vil også gjerne leke sammen med kusina si. Jeg forstår godt at de store jentene har andre interesser enn de små, men skjønner også at de små vil være litt sammen med kusina si. Nå kommer hun på overnatting igjen, og jeg tenkte å innføre en time eller noe der alle skal være inkludert i lek, så får heller jentene trekke seg tilbake etterpå. Høres dette greit ut, eller har noen en god ide som kan få alle til å bli mest mulig fornøyde? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 Jeg syntes det hørtes greit ut, jeg. 1 time der alle er sammen, og så får de lov til å være i fred de 2 store. Kjempegreit! 0 Siter
Liliaceae Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 ja, høres lurt ut å legge litt føringer mht at alle skal leke sammen. kan du ikke prøve å foreslå noe som passer både store og små? slik at de store ikke føler det som et "ork" å være med de små, men som noe lystbetont og moro? ikke helt sikker på hva det skal være, vet jo ikke alderen på barna dine... 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Jeg syntes det hørtes greit ut, jeg. 1 time der alle er sammen, og så får de lov til å være i fred de 2 store. Kjempegreit! Ungene var veldig positive til forslaget, og så langt har det gått veldig fint. Dette skal vi fortsette med 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 ja, høres lurt ut å legge litt føringer mht at alle skal leke sammen. kan du ikke prøve å foreslå noe som passer både store og små? slik at de store ikke føler det som et "ork" å være med de små, men som noe lystbetont og moro? ikke helt sikker på hva det skal være, vet jo ikke alderen på barna dine... Mine barn er 11, 8,5, 3,5 og 1 år. Det er vel sønnen min på 8,5 som har slitt mest med å bli utskviset at jentene, og da har han reagert med å plage dem slik at de sladrer. Hun på 3,5 år har også felt noen tårer når jentene har gitt klar beskjed om at hun ikke er ønsket. Nå har vi testet ut de nye reglene 1 døgn, og så langt har det gått fint. De har faktisk lekt sammen litt utenom avtalt tid, og det skal jeg gi dem gode tilbakemeldinger på 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Ungene var veldig positive til forslaget, og så langt har det gått veldig fint. Dette skal vi fortsette med Kjempebra! Du er flink til å finne løsninger du! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.