Gå til innhold

melkemengde - snart 8 mndr.


Gjest mummitrollet

Anbefalte innlegg

Gjest mummitrollet

Hei!

Min sønn er snart 8 mndr. og har til nå fått pupp før hvert måltid. (Vi fullammet til han var 4 mndr..) Nå spiser han pupp og brød til frokost, pupp og grøt til formiddags, pupp og vanlig middag eller middagsglass og pupp og grøt til kvelds. Han får grøt som skal blandes med vann, d.v.s. at det er melk i grøtpulveret. Han spiser ca. 1 brødskive og ca. 1,5 dl. grøt til måltidene. Han får også tilbud om vann under måltidet. Jeg lurer på hvor mye melk barn i denne alderen bør få i seg. Minsten har nå rett og slett ikke tid/lyst på pupp før kveldsmåltidet. Han roer seg ikke, hiver seg bare unna og vil slett ikke ha. Vi har prøvd å sitte et sted det er stille, men nei! Ingen ting hjelper. Jeg har prøvd å tilby han NAN fra kopp til kveldsmåltidet (ettersom han ikke ville ha pupp). men da bare griner han på nesen og spytter det ut igjen. Er det greit å kun drikke vann til kvelds? Kan han kun drikke vann til middags også? Hva er vanlig melkeinntak i denne alderen? Jeg har prøvd å pumpe litt når han nekter å ta puppen (for å holde produksjonen oppe), er dette nødvendig?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære mummitrollet.

Siden han får melk av deg og melk i grøten, kan han godt drikke vann til et måltid og som tørstedrikk mellom måltidene.Har du prøvd å håndmelke eller pumpe deg om kvelden å gi på kopp? Mange barn har i denne alderen perioder hvor de avviser brystet til et eller flere måltider.

Dette vil antagligvis endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...