sommerkreps Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Sønnen min på nesten 10 mnd hadde feber fra mandag til onsdag morgen. Målte aldri mer enn 38,5 i feber, og stor sett rett under 38, men han var varm og ganske trøtt og grinete. Det gikk plutselig over (onsdag morgen etter den første luren, før det virka han syk..). Fredag litt utpå dagen begynte han å få utslett, svake røde flekker (litt flytende flekker, liknende slik han får når han gråter) i ansiktet som gikk raskt bort. Etterpå dukket det opp masse likende flekker bare mindre på hele ryggen og magen, og de var |verre i dag. Fikk derfor komme på legevakta. Legen sa han trodde det var et virus (husker ikke det latinske navnet). Siden jeg ikke oppfattet navnet på sykdommen spurte jeg på ny og han sa "Ja det finnes 3. og 4. barnesykdom og sånn veit du". Han sa det var ufarlig og kom til å gå over i løpet av helga. Leste om 4.barnesykdom, men der stod dt jo HØY feber og at utslettet kom i det feberen forsvant..? eller stemmer det meste..Lurer så på om det var 4.barnesykdom han mente..Greit å vite liksom..Noen med peiling ellr erfaring? Er vel kanskje mulig det slår svakere ut på noen enn andre, særlig siden han er så ung.. Er det noe som heter 3. barnesykdfom? Hva er det i tilfelle? Finner ikke noe i bøker.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241638-4-barnesykdom-uten-h%C3%B8y-feber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Mine to eldste har hatt den 4.barnesykdommen, men jeg kan ikke huske at noen av dem hadde høy feber. Eldstemann hadde lett for å få feberkramper, så jeg hadde garantert huska det om feberen var veldig høy ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241638-4-barnesykdom-uten-h%C3%B8y-feber/#findComment-1870549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.