Gå til innhold

4. barnesykdom uten høy feber?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på nesten 10 mnd hadde feber fra mandag til onsdag morgen. Målte aldri mer enn 38,5 i feber, og stor sett rett under 38, men han var varm og ganske trøtt og grinete. Det gikk plutselig over (onsdag morgen etter den første luren, før det virka han syk..).

Fredag litt utpå dagen begynte han å få utslett, svake røde flekker (litt flytende flekker, liknende slik han får når han gråter) i ansiktet som gikk raskt bort. Etterpå dukket det opp masse likende flekker bare mindre på hele ryggen og magen, og de var |verre i dag. Fikk derfor komme på legevakta. Legen sa han trodde det var et virus (husker ikke det latinske navnet). Siden jeg ikke oppfattet navnet på sykdommen spurte jeg på ny og han sa "Ja det finnes 3. og 4. barnesykdom og sånn veit du". Han sa det var ufarlig og kom til å gå over i løpet av helga.

Leste om 4.barnesykdom, men der stod dt jo HØY feber og at utslettet kom i det feberen forsvant..? eller stemmer det meste..Lurer så på om det var 4.barnesykdom han mente..Greit å vite liksom..Noen med peiling ellr erfaring?

Er vel kanskje mulig det slår svakere ut på noen enn andre, særlig siden han er så ung..

Er det noe som heter 3. barnesykdfom? Hva er det i tilfelle? Finner ikke noe i bøker..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241638-4-barnesykdom-uten-h%C3%B8y-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...