Gå til innhold

Barnehegeklær

Gjest noen råd fra deg til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er førskolegutt og lurer litt på hvilken klær han trenger.I fjor hadde han en bevernylon dress,regn dress og vinter dress.Men den bevernylon dressen ble nesten ikke brukt fordi vist det er bløtt ute har den på regndress og vist det er kaldt har dem på vinterdress og vist det er fint og varmt går dem ute i vanlig bukse og jakke.Spørsmålet mitt er da om jeg trenger å kjøåe en bevernylon dress til han?.Bor i Trondheim

Skrevet

Barnehageklær skulle det stå.Sorry

Skrevet

Mine barnehagebarn har hatt:

Regnklær (todelt), vinterdress (det har stort sett vært bevernylondresser), parkdress, fleece og/eller ull til å ha under.

De har hatt gummistøvler, cherrox og vintersko (og skisko - de går mye på ski i vår barnehage).

De voksne i barnehagen er kjempeflinke til å velge klær som passer til været ute synes jeg.

Jeg ser ingen grunn til å ha både vinterdress og bevernylondress.

Skrevet

Mine barnehagebarn har hatt:

Regnklær (todelt), vinterdress (det har stort sett vært bevernylondresser), parkdress, fleece og/eller ull til å ha under.

De har hatt gummistøvler, cherrox og vintersko (og skisko - de går mye på ski i vår barnehage).

De voksne i barnehagen er kjempeflinke til å velge klær som passer til været ute synes jeg.

Jeg ser ingen grunn til å ha både vinterdress og bevernylondress.

Jeg mente om han trenger parkdress og vinterdress?.Ikke bevernylon.

Skrevet

Jeg mente om han trenger parkdress og vinterdress?.Ikke bevernylon.

Unnskyld, da misforsto jeg.

Vi bor litt nord i Nord-Trøndelag, og jeg synes det har vært kjekt med både parkdress og vinterdress/bevernylondress.

For oss har det holdt med bevernylon med fleece eller ull inni på vinteren. HAr det vært skikkelig våt snø, har de fått regnbuksa utenpå bevernylondressen.

Skrevet

Min gutt har ikke brukt bevernylondress siden han gikk siste året i bhg. Da ble den vel brukt sent på høsten og tidlig på våren bare.

Han begynner i 2.kl nå, og har regndress og foret vinterdress.

-men jeg kjøpte en turbukse til ham som han brukte en god del i fjor høst.

Skrevet

Min gutt har ikke brukt bevernylondress siden han gikk siste året i bhg. Da ble den vel brukt sent på høsten og tidlig på våren bare.

Han begynner i 2.kl nå, og har regndress og foret vinterdress.

-men jeg kjøpte en turbukse til ham som han brukte en god del i fjor høst.

var det sånn turbukse kjøpt i jakt og villmarksbutikk, eller hvor kjøpte du den?

hørtes smart ut å ha en slik turbukse. den er vel hakket mer solid enn en vanlig bukse vil jeg tro...

Skrevet

var det sånn turbukse kjøpt i jakt og villmarksbutikk, eller hvor kjøpte du den?

hørtes smart ut å ha en slik turbukse. den er vel hakket mer solid enn en vanlig bukse vil jeg tro...

Jeg kjøpte den på Wistex, som har turklær fra str 6 år og oppover.

Veldig kjekt med litt solid bukse til turer!

Skrevet

Mine barn har aldri brukt tynn dress i barnehagen. Det blir enten regntøy, vinterdress eller vanlige inneklær (dongeribokse o.l.) Vi hadde en tynn dress hengende i barnehagen, men de brukte den aldri, men dette varierer sikkert fra barnehage til barnehage, og på barnets alder. De aller minste har kanskje tynn dress også, men ikke førskolebarna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...