Gå til innhold

Klær til vinteren/høsten. Igjen...

Anbefalte innlegg

5 år gammel gutt. må ha vinterdress, men trenger egentlig ikk avtagbart for, tror jeg.

Jente 7 år (2.klasse) Veldig aktiv jente som sitter mye på bakken (fordi hun graver i sand, lager snøhuler osv. ikke så mye ute i skibakken) Todelt? Hel dress?

Vet at "alle" sverger til Reima. Reima tec eller buller og bång?

Har de siste årene kjøpt billige dresser, men vært ganske misfornøyd. Det er blitt hull i dem med en gang, og strikken under foten holdt en dag eller så---

TJUKK GENSER: jenta på 7 er svært fintfølelende med tanke på ull, alt klør. Men en genser liker hun, og den kommer fra Nøstebarn. Desverre finnes ikke denne i store størrelser! Hjelp, hva gjør vi da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241709-kl%C3%A6r-til-vinterenh%C3%B8sten-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje greit med hel dress hvis man graver mye snøhuler og baser i snøen? Min sønn (2. klassing han også)er også sånn, og jeg kjøpte en Reima-tec hel dress på salg for et par år siden som han er vokst inn i nå.

Han hadde en maken som han brukte i 3 sesonger, og den heiv vi i vår, da var den helt utslitt. Håper den nye holder like lenge, men sånn som han holder på er jeg ikke sikker :-) Reima-tec må bare brukes på snøføre, den tåler ikke barfrost da blir det fort hull.

I fjor hadde jeg både todelt og dress til ham, men han brukte nesten aldri buksa, bare vinterjakka.

Jeg har for første gang kjøpt en reima Buller&Bång til jenta på 4,5. Jeg er spent på kvaliteten på den. Den er litt tyngre enn tec-dressen. Ikke avtagbart fôr. Den ser veldig grei ut.

I fjor og i forfjor hadde hun også en tec-dress som hun er vokst ut av. Den ble tilsammen brukt i 5-6 sesonger av henne og storebroren.

Så jeg er med i reima-fanklubben!

Poden fikk et sett med jakke og bukse av faren i fjor som han skulle bruke på skolen. Jeg kjøpte en hel dress til ham her hjemme (299,- på Europris) som han kunne bruke når han var ute her hos meg. Det endte med at han heller ville ha dressen også på skolen fordi den var lettere å ta av og på. :o)

Jeg er ikke medlem av Reimaklubben.

Sønnen min gikk i første klasse ifjor. Vi bor i Oslo, så det er sjelden ekstrem kulde, men forrige vinter var det både mye snø og mange kalde dager.

Han hadde Reflex allværsdress. Den er vanntett og ikke altfor varm - han hadde heller mere under dressen på de kaldeste dagene. Den passer fint til eldre, aktive barn.

Billig er den også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...