Gjest efoll Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 5 år gammel gutt. må ha vinterdress, men trenger egentlig ikk avtagbart for, tror jeg. Jente 7 år (2.klasse) Veldig aktiv jente som sitter mye på bakken (fordi hun graver i sand, lager snøhuler osv. ikke så mye ute i skibakken) Todelt? Hel dress? Vet at "alle" sverger til Reima. Reima tec eller buller og bång? Har de siste årene kjøpt billige dresser, men vært ganske misfornøyd. Det er blitt hull i dem med en gang, og strikken under foten holdt en dag eller så--- TJUKK GENSER: jenta på 7 er svært fintfølelende med tanke på ull, alt klør. Men en genser liker hun, og den kommer fra Nøstebarn. Desverre finnes ikke denne i store størrelser! Hjelp, hva gjør vi da? 0 Siter
org Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Ang. tjukkgenser: Hva med ullfrotté? Eller vindtett fleece? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Det er kanskje greit med hel dress hvis man graver mye snøhuler og baser i snøen? Min sønn (2. klassing han også)er også sånn, og jeg kjøpte en Reima-tec hel dress på salg for et par år siden som han er vokst inn i nå. Han hadde en maken som han brukte i 3 sesonger, og den heiv vi i vår, da var den helt utslitt. Håper den nye holder like lenge, men sånn som han holder på er jeg ikke sikker :-) Reima-tec må bare brukes på snøføre, den tåler ikke barfrost da blir det fort hull. I fjor hadde jeg både todelt og dress til ham, men han brukte nesten aldri buksa, bare vinterjakka. Jeg har for første gang kjøpt en reima Buller&Bång til jenta på 4,5. Jeg er spent på kvaliteten på den. Den er litt tyngre enn tec-dressen. Ikke avtagbart fôr. Den ser veldig grei ut. I fjor og i forfjor hadde hun også en tec-dress som hun er vokst ut av. Den ble tilsammen brukt i 5-6 sesonger av henne og storebroren. Så jeg er med i reima-fanklubben! 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 13. august 2006 Skrevet 13. august 2006 Ville gått for hel dress til jenta på syv, går mye kjappere å kle på. Om hun ikke liker /tåler ull er det jo mange gode flecce gensrer å få kjøpt 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Poden fikk et sett med jakke og bukse av faren i fjor som han skulle bruke på skolen. Jeg kjøpte en hel dress til ham her hjemme (299,- på Europris) som han kunne bruke når han var ute her hos meg. Det endte med at han heller ville ha dressen også på skolen fordi den var lettere å ta av og på. ) 0 Siter
laban Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Jeg er ikke medlem av Reimaklubben. Sønnen min gikk i første klasse ifjor. Vi bor i Oslo, så det er sjelden ekstrem kulde, men forrige vinter var det både mye snø og mange kalde dager. Han hadde Reflex allværsdress. Den er vanntett og ikke altfor varm - han hadde heller mere under dressen på de kaldeste dagene. Den passer fint til eldre, aktive barn. Billig er den også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.