Gå til innhold

Hvem leker dine barn med i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Er dette seriøst?

I barnehagetiden til mine har de funnet sine egne venner - de fleste barn finner selv ut av det.

Men de har endel aktiviteter sammen i aldersgrupper - og det bidrar til at de blir kjent med andre avdelinger i barnehagen.

Og så er det slik at hvis noen trøbler litt med å få venner så spleiser de - og heldigvis for det.

Er så heldig at mine barn har vært godt likt og hatt mange venner - men om det ikke var slik vil jeg jo at barnehagen bidrar.

Og jeg håper ingen av mine barns venners foreldre tenker slik som deg - (og det har jeg aldri lagt merke til heller). Og jeg håper virkelig ikke at du uttrykker dett evenfor ditt barn.

Er du bekymret for språkutviklingen kan du jo ta han/henne med på andre aktiviteter, osv.

Jeg er uenig i det siste du skriver. Det kan ikke være riktig at foreldre skal stimulere barnet ytterligere i retning andre aktiviteter fordi barnet ikke blir tilfredsstilende stimulert i barnehagen FØR man har forsøkt å gjøre noe med det i barnehagen. Dette er et pedagogisk tilbud som skal møte barnets behov, også mht språklig utvikling. Men det betyr jo ikke at barnet ikke skal leke med fremmedspråklige. Men dersom det utelukkende blir etablert slik lek for barnet, bør det kanskje utfordres til å variere lekekamerater.

Fortsetter under...

nei, mine personlige preferanser skal ikke styre mine barns lekekamerater.

men de barna som får komme hjem, er de som har noenlunde "oppegående" foreldre for å si det slik.

de barna som min jente leker med i bhg. velger hun ut fra egne interesser. hvis hun hadde falt utenfor, tror jeg de voksne ville lagt noen føringer, for å få henne "med" i en venninnegjeng.

liker ikke betegnelsen "brune" barn. synes man bør være for god til å skrive slikt..

Gjest Rart innlegg egentlig..

Hvis du hadde skrevet: Mine barn leker med barn som ikke er så flink til å snakke.

Og at du da hadde lurt på om det var tilfeldig eller om barnehagetantene hadde satt de sammen..

Ville ikke det hørtes helt rart ut??

Se på det slik.

Var bare et utrolig teit innlegg egentlig.. og jeg skjønner ikke hva det har å si om de er brune eller hvite, og om de prater bra eller ikke.

Jeg bare forstod ikke helt..tror de fleste ungene velger hvem de vil leke med.

Det burde du jo vite som mor.. Noen barn går ikke sammen, og andre barn passer bra sammen. Hadde blitt travelt for barnehagetantene om de skulle skille noen barn eller tvinge noen barn til å leke sammen, når de egentlig ikke ville..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...