Gjest girasol Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er det noe som overhode ikke har noen betydning for om man skal takke ja eller nei til en tildeling, så må det være hvor vidt man har betalt penger for å adoptere! Man kjøper ikke et barn, og har ikke "krav" på et friskt barn! Muligheten til å takke nei er vel mer begrunnet i at barna trenger foreldre som er 100% motiverte og klare for oppgaven. For ikke så lenge siden stod det en historie i et AF-blad om en familie som hadde fått et barn, som i etterkant viste seg å være utviklingshemmet. En skikkelig rørende og god historie, og jeg bet meg spesielt merke i det de skrev om at de var glad for at de aldri måtte ta stilling til om de ville ha henne eller ei, at det valget ble tatt for dem. De var selvfølgelig like glad i henne, som de var i sin friske sønn, men la ikke skjul på at det ikke var bare-bare å ha et sykt barn. Sammenlikningen noen har med å føde et barn som er skadet er ikke helt den samme. Det er vel mer snakk om å oppdage på ultralyd at barnet er sykt, og så ta stilling til om man vil ha barnet eller ei. Og det er neppe bare-bare å takke nei heller... Men det er faktisk en mulighet man har! Så kan man diskutere hvorfor man har en slik mulighet, og om det er rett. Men man skal ikke dømme noen uten å ha vært i deres sko. "det er neppe bare-bare å takke nei heller... Men det er faktisk en mulighet man har! Så kan man diskutere hvorfor man har en slik mulighet, og om det er rett. Men man skal ikke dømme noen uten å ha vært i deres sko." Enig med deg! Og mener det må være lov å diskutere denne muligheten, uten å dømme andre, og uten å bli beskyldt for å dømme. Hilsen - snø 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1875531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tankefull mamma Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det skulle bare mangle om man ikke skulle få ha muligheten til å si nei. Tildeling er jo ikke annet enn at det har sittet noen mennesker og fordelt barn til ulike familier. Det er ingen overnaturlig greie, det er ikke noe "skjebne" inne i bildet som sier at DET barnet hører til hos akkurat DEN familien. Tilhørigheten kommer jo først når man har fått knytte seg til barnet, enten via bildet man har fått med tildelingen, eller etter at man har fått barnet hjem. Barn som har skader, sykdommer eller funksjonshemminger krever ekstra oppfølging, og nettopp derfor bør de som adopterer ha muligheten til å velge om dette er noe de ønsker å påta seg. De ønsker seg barn, men ikke nødvendigvis et liv som evige sykepleiere. Nei, vi har ikke mulighet til å velge bort barn med små "feil" som ikke oppdages ved ultralyd. Men adopsjon er ikke det samme. I hovedinnleggers tilfelle har de fått tildeling. Dvs at de antakeligvis har fått bilde og opplysninger om barnet, og beskjed om at _dette_ er _deres_ barn. Og hovedinnlegger lurer på om barnet blir trukket fra adopsjon evt at de selv skal takke nei. Det er bare de selv som kan kjenne på hvilken avgjørelse som blir lettest å leve med i ettertid. For deg hadde valget tydeligvis vært veldig enkelt, - ikke noe annensortering hos oss, nei. Jeg hadde nok ikke sett det på samme måte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1875549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 "det er neppe bare-bare å takke nei heller... Men det er faktisk en mulighet man har! Så kan man diskutere hvorfor man har en slik mulighet, og om det er rett. Men man skal ikke dømme noen uten å ha vært i deres sko." Enig med deg! Og mener det må være lov å diskutere denne muligheten, uten å dømme andre, og uten å bli beskyldt for å dømme. Hilsen - snø Der skulle det selvfølgelig ikke stå "hilsen snø", sorry, det kom med ve d en feiltakelse... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1875550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det skulle bare mangle om man ikke skulle få ha muligheten til å si nei. Tildeling er jo ikke annet enn at det har sittet noen mennesker og fordelt barn til ulike familier. Det er ingen overnaturlig greie, det er ikke noe "skjebne" inne i bildet som sier at DET barnet hører til hos akkurat DEN familien. Tilhørigheten kommer jo først når man har fått knytte seg til barnet, enten via bildet man har fått med tildelingen, eller etter at man har fått barnet hjem. Barn som har skader, sykdommer eller funksjonshemminger krever ekstra oppfølging, og nettopp derfor bør de som adopterer ha muligheten til å velge om dette er noe de ønsker å påta seg. De ønsker seg barn, men ikke nødvendigvis et liv som evige sykepleiere. Nei, vi har ikke mulighet til å velge bort barn med små "feil" som ikke oppdages ved ultralyd. Men adopsjon er ikke det samme. "Det er ingen overnaturlig greie, det er ikke noe "skjebne" inne i bildet som sier at DET barnet hører til hos akkurat DEN familien." Det er DIN oppfatning av saken. Det er ikke OK å legge meninger eller mangler på sådann over på andre folk. Mener 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1875662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke signatur her heller idag Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei, uansett hva som står her - så vil valget dere tar være det rette! Å få adopere er en glede for oss alle. Vi får tildelt barn og har rett og plikt til å vurdere om vi har den rette kapasiteten til å følge opp barn som trenger litt mer oppfølging enn et friskt barn. DETTE TIL BARNETS BESTE. Er man i det minste tvil, bør man takke nei og håpe på en annen tildeling. Vi har idag verdens nydeligste barn som ble tildelt oss med info om relativt alvorlige "helseanmerkninger". Vi vurderte legens vurderinger, vurderte barnets helse selv, vi vurderte vår kapasit, vurdere muligheter og vanskeligheter ol, men tok en avgjørelse til slutt og kom frem til at vårt valg. Vi ville ha barnet. Mulig vi er heldig, men barnet vårt fungerer greit i dag selv om det alltid vil ha med seg en snev av info'n fra helseanmerkningen som bare fastlegen og vi vet om. Vårt barn får utfordringer tilsvarende andre barn og mestrer det meste. Andre barn på skolen uten såkalte "helseanmerkninger" fungerer faktisk dårligere enn vårt barn. Lykke til med avgjørelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1875963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertebarnet Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Bare for å korrigere litt.Det heter IKKE tildeling , men en forespørsel når man får spørsmål om et "sykt" barn. Dette er en forespørsel fra giverlandet,og er dermed åpen for at de potensielle foreldrene vil takke nei.Eller adopsjonsforeningen vurderer papirene på barnet til at dette skal være et barn med special need. Derfor heter det en forespørsel. Er enig med noen som skriver her inne at de som er imot at man kan takke nei,konsekvent setter seg på Special need listen. Da får barna garantert et godt hjem med godt motiverte foreldre.Det finnes nok av barn som trenger det. (Og dette var ikke ironisk ment.) Enda en nærmere korrigering: Det heter ikke lenger tildeling når det gjelder friske barn heller, det heter konsekvent forespørsel nå. Fordi det er nettopp dèt det er, en forespørsel som man kan svare ja eller nei til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1875995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertebarnet Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg antar at ALLE av dere som mener man aldri skal si nei til tildeling, også er konsekvent imot abort? For det er i alle fall det eneste logiske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1875997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertebarnet Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 "Det er ingen overnaturlig greie, det er ikke noe "skjebne" inne i bildet som sier at DET barnet hører til hos akkurat DEN familien." Det er DIN oppfatning av saken. Det er ikke OK å legge meninger eller mangler på sådann over på andre folk. Mener Det er DIN oppfatning av saken. Det er ikke OK å legge meninger eller mangler på sådann over på andre folk.>> Unnskyld meg, men det er jo akkurat det folk gjør her i massevis! Prøver å legge sine meninger om "skjebne" og "forutbestemt" over på en familie som har fått forespørsel om et sykt barn. Det er faktisk ikke alle adoptanter som deler det synet om "skjebne". Selv tror jeg faktisk ikke det var "forutbestemt" eller "meningen" at kinamor og kinafar skulle føde sitt barn for så å forlate det. Jeg tror det var styresettet i Kina som var årsaken til det. Men hell i uhell, så fantes det mennesker som sørget for at det barnet fikk nye foreldre likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det er DIN oppfatning av saken. Det er ikke OK å legge meninger eller mangler på sådann over på andre folk.>> Unnskyld meg, men det er jo akkurat det folk gjør her i massevis! Prøver å legge sine meninger om "skjebne" og "forutbestemt" over på en familie som har fått forespørsel om et sykt barn. Det er faktisk ikke alle adoptanter som deler det synet om "skjebne". Selv tror jeg faktisk ikke det var "forutbestemt" eller "meningen" at kinamor og kinafar skulle føde sitt barn for så å forlate det. Jeg tror det var styresettet i Kina som var årsaken til det. Men hell i uhell, så fantes det mennesker som sørget for at det barnet fikk nye foreldre likevel. "Det er faktisk ikke alle adoptanter som deler det synet om "skjebne"." Nei så klart ikke!!! Det handler om hvem den enkelte av oss er som mennesker, men "unnskyld meg"(!!), det er faktisk en del av osss som tror (i betydningen motsatt av "ikke tror") at det var meningen at vi skulle få nettopp vårt barn. Jeg bryr meg overhodet ikke om du eller andre mener at det ikke er noen forutbestemmelse i det, men jeg forbeholder meg retten til å tro det sjøl! Nei, såklart jeg ikke tror at Gud skapte det bilogiske opphavet til knærten slik at de på et senere tidspunkt skulle overlate ham til meg!! Men jeg tror fullt og fast på at når det nå engang ble slik at knærten ble foreldreløs, ja da ble vi plukket ut til å være hans foreldre. Enhver motsigelse av min tro på dette området, er respektløst ;-) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det skulle bare mangle om man ikke skulle få ha muligheten til å si nei. Tildeling er jo ikke annet enn at det har sittet noen mennesker og fordelt barn til ulike familier. Det er ingen overnaturlig greie, det er ikke noe "skjebne" inne i bildet som sier at DET barnet hører til hos akkurat DEN familien. Tilhørigheten kommer jo først når man har fått knytte seg til barnet, enten via bildet man har fått med tildelingen, eller etter at man har fått barnet hjem. Barn som har skader, sykdommer eller funksjonshemminger krever ekstra oppfølging, og nettopp derfor bør de som adopterer ha muligheten til å velge om dette er noe de ønsker å påta seg. De ønsker seg barn, men ikke nødvendigvis et liv som evige sykepleiere. Nei, vi har ikke mulighet til å velge bort barn med små "feil" som ikke oppdages ved ultralyd. Men adopsjon er ikke det samme. Det var så mange innlegg om dette emnet at jeg ikke har orket å lese gjennom alle, men jeg fikk et behov for å presisere noe. Man kan ikke bare takke nei til et barn med helseanmerkning for så å få et nytt barn. Opprinnelseslandet til barnet vil da vurdere om de vil gi familien en ny tildeling. Hvis de er enige i at det første tildelte barnet er svært skadet/ sykt kan de relativt fort gi familien en ny forespørsel om barn. Altså - Ingen garanti for at man kan adoptere et annet barn fra det landet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det var så mange innlegg om dette emnet at jeg ikke har orket å lese gjennom alle, men jeg fikk et behov for å presisere noe. Man kan ikke bare takke nei til et barn med helseanmerkning for så å få et nytt barn. Opprinnelseslandet til barnet vil da vurdere om de vil gi familien en ny tildeling. Hvis de er enige i at det første tildelte barnet er svært skadet/ sykt kan de relativt fort gi familien en ny forespørsel om barn. Altså - Ingen garanti for at man kan adoptere et annet barn fra det landet! skulle ligge under hovedinnlegget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det var så mange innlegg om dette emnet at jeg ikke har orket å lese gjennom alle, men jeg fikk et behov for å presisere noe. Man kan ikke bare takke nei til et barn med helseanmerkning for så å få et nytt barn. Opprinnelseslandet til barnet vil da vurdere om de vil gi familien en ny tildeling. Hvis de er enige i at det første tildelte barnet er svært skadet/ sykt kan de relativt fort gi familien en ny forespørsel om barn. Altså - Ingen garanti for at man kan adoptere et annet barn fra det landet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blir nokså oppgitt Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det var så mange innlegg om dette emnet at jeg ikke har orket å lese gjennom alle, men jeg fikk et behov for å presisere noe. Man kan ikke bare takke nei til et barn med helseanmerkning for så å få et nytt barn. Opprinnelseslandet til barnet vil da vurdere om de vil gi familien en ny tildeling. Hvis de er enige i at det første tildelte barnet er svært skadet/ sykt kan de relativt fort gi familien en ny forespørsel om barn. Altså - Ingen garanti for at man kan adoptere et annet barn fra det landet. Til Fortvilet og Usikker, jeg håper i alle falle du ikke hører på det jeg vil kalle "skremselspropaganda" som dette. I tilfelle av helseproblemer av den art som du her skisserer, pleier det ikke være problem å få ny tildeling. Det er helt andre typer situasjoner at giverlandet vil bli skeptisk, (som hvis man takker nei pga barnets kjønn eller utseende feks.) Ikke ting som potensielt kan være såpass alvorlige som det du nevner. Men snakk med adopsjonsforeningen om dette, du, de kjenner jo best til din konkrete situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja vi har takket nei Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Vi har takket nei. Og det var den riktige besluttningen for oss i akkurat den situasjonen. Det var knalltøft der og da. Men vi fikk tilbakemelding fra giverland at de aksepterte vår besluttning og at vi ville få ny tildeling.Vi hadde aldri i vår villeste fantasi tenkt at vi skulle kunne takke nei til et barn. Men det har vi gjort... Men det vil ikke si at vi ikke vil kunne takke ja til et barn med helseanmerkninger senere...... Alle forespørsler må vurderes nøye. Ta kontakt med lege og gjør dere opp en selvstendig mening. Det er flere familier i Norge idag som har funksjonshemmede barn som ikke bor hjemme. Så det er ikke helt sant at man ikke har valgmuligheter også når man får egenfødte barn. Vet også flere eksempler på at familier med funksjonshemmede barn har hatt så stor belasting på familielivet at de har gitt opp og gått hver til sitt. Men verden er ikke svart/ hvit. Det er også de familiene som har fått et mye sterkere bånd på grunn av barn men funksjonshemminger. Det er bare dere som skal ta dette valget. Håper uansett at det valget dere tar er et dere går for 100 %. . Lykke til med valget ditt! Og ikke føl at du må forsvare verken et ja eller nei for noen andre enn giverlandet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Til Fortvilet og Usikker, jeg håper i alle falle du ikke hører på det jeg vil kalle "skremselspropaganda" som dette. I tilfelle av helseproblemer av den art som du her skisserer, pleier det ikke være problem å få ny tildeling. Det er helt andre typer situasjoner at giverlandet vil bli skeptisk, (som hvis man takker nei pga barnets kjønn eller utseende feks.) Ikke ting som potensielt kan være såpass alvorlige som det du nevner. Men snakk med adopsjonsforeningen om dette, du, de kjenner jo best til din konkrete situasjon. Jeg ser at jeg har skrevet litt keitete. Det jeg ville med innlegget var at folk som ikke var inne i adopsjon skulle forstå at det ikke bare var enkelt å si nei og så kunne en bare få et annet barn. Jeg har kjempeforståelse for at "fortvilet og usikker" synes det er en vanskelig situasjon. Vet ikke hva jeg ville gjort selv. Stolt på magefølelsen og det foreningen sier. Synes noen leger svartmaler så der ville jeg ha vurdert deres kompetanse grundig før jeg ville la det bli utslagsgivende. Ønsker deg uansett lykke til. Tror helt sikkert at dere får et annet barn hvis dere takker nei ut i fra det du skriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg vil bare si til deg, som er trådstarter, at jeg skjønner virkelig at dere synes dette er en fortvilet situasjon! Jeg tror ikke et øyeblikk at dere tar lett på den viktige avgjørelsen å eventuellt takke nei til forespørselen om dette barnet, og jeg håper dere får fred for den avgjørelsen dere tar! Som er DERES avgjørelse, i samråd med adopsjonsforeningen og giverlandet. Beklager hvis jeg har bidratt til å fyre opp en diskusjon som kanskje ikke du hadde behov for å følge med på akkurat nå. Men jeg har ikke sagt annet enn meningene mine, som aldri har vært for å fordømme, men som kom i kjølvannet av at jeg synes enkelte her inne har vært svært så bastante i sine meninger igjen. Lykke til! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnesykepleier og adopmamma Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kjære dere. Har dere fått nok opplysninger til å kunne vurdere hvor sannsynlig det er at barnet ble smittet i mors liv eller om det skjedde senere? En veldig stor del av befolkningen er jo - som dere sikkert nå vet - CMV positive og har gjennomgått en CMV-infeksjon etter fødselen uten så mye symptomer. Går det an å få dem i giverlandet til å undersøke om det evt ble tatt blodprøver i fht CMV på sykehuset da barnet var nyfødt? Svaret på disse ville vel i så fall være til god hjelp. Jeg håper dere har en eller flere gode barneleger(helst en barnelege med infeksjonssykdommer som fagfelt) å rådføre dere med i denne vanskelige saken, og ønsker dere lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke adoptant nei Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 "Det er ingen overnaturlig greie, det er ikke noe "skjebne" inne i bildet som sier at DET barnet hører til hos akkurat DEN familien." Det er DIN oppfatning av saken. Det er ikke OK å legge meninger eller mangler på sådann over på andre folk. Mener Mener du altså at de som sitter med tildelinger er guddommelige? Det er mennesker, og de fordeler etter beste evne. De fordeler ut i fra hvilke barn som har behov for å bli omplassert her og nå, og hvilke foreldre som har ventet lengst. Så matcher de så godt de kan. Men noen guddom er det ikke med i bildet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke adoptant nei Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 I hovedinnleggers tilfelle har de fått tildeling. Dvs at de antakeligvis har fått bilde og opplysninger om barnet, og beskjed om at _dette_ er _deres_ barn. Og hovedinnlegger lurer på om barnet blir trukket fra adopsjon evt at de selv skal takke nei. Det er bare de selv som kan kjenne på hvilken avgjørelse som blir lettest å leve med i ettertid. For deg hadde valget tydeligvis vært veldig enkelt, - ikke noe annensortering hos oss, nei. Jeg hadde nok ikke sett det på samme måte... Barnet er vel formelt sett ikke "deres" før adopsjonen er i orden. Tildelingen er ikke det samme som fullført adopsjon. De fleste vil nok danne seg et bilde av barnet ut i fra de opplysningene de får, og ut i fra foto, og de fleste vil også knytte seg til barnet før de har møtt det. Men vær nå realistisk, noen ganger kan det ha vært tilfeldig om akkurat det barnet havnet i DEN familien. De matcher innen rimelighetens grenser, men det KAN fort vekk stå mellom to barn og to familier, og så bare blir det sånn. Det er ikke skjebnebestemt, og det er skremmende hvis adoptanter virkelig tror det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen adoptant Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 "Det er ingen overnaturlig greie, det er ikke noe "skjebne" inne i bildet som sier at DET barnet hører til hos akkurat DEN familien." Det er DIN oppfatning av saken. Det er ikke OK å legge meninger eller mangler på sådann over på andre folk. Mener For noe tøys. Selvsagt er det helt OK å mene noe annet enn deg. Jeg får min del får frysninger på ryggen av dette "ment for oss" snakket. For å si det, må inkludere den delen der de biologiske foreldrene måtte gi fra seg barnet sitt, enten du liker å tenke på det eller ikke. Man kan ikke si at den delen ikke hører med, fordi det passer bedre inn i den koselige historien om hvordan barnet kom til oss. Sorry altså, men den kjøper jeg ikke! Vi er så heldige å ha fått to nydelige barn som passer perfekt i vår familie. Men fra der til at de skal ha blitt laget for å komme til oss, nei vet du hva, de blir for grovt og for respektløst i forhold til biologisk familie. Jeg grøsser. Når det gjelder dette med å si fra seg tildeling - Jeg er veldig glad for at jeg ikke har vært nødt til å ta stilling til noe sånt, og er overbevist om at dette er en av de tingene man faktisk ikke helt vet hvordan man hadde reagert på før man er midt opp i det. Man kan tro og anta, men vite, nei det tror jeg faktisk ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241920-avbrudt-etter-tildeling/page/3/#findComment-1876815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.