Gå til innhold

Baby uten mamma fra fredag til søndag?

Anbefalte innlegg

Søstra mi skal i bryllup, og jeg får låne babyen på 8 mndr.

Bryllupet skal feires "tre dager til ende" og gjestene skal være der fra vielsen fredag til midt på dagen søndag. + reisetid etc (en time unna meg) blir det vel fra 13:00 fredag til omtrent samme tid søndag.

Nå har mamma'n til babyen store kvaler mht 8-månedersangst, psykisk utvikling, morshjertet, pupp og kos etc og vurderer å komme innom en tur lørdagen... Og pappa'n til babyen mener at det hadde vært deilig med helt barnefri denne helga.

Noen som har vært borte fra babyer rundt 8 mndr en helg som kan fortelle om hvordan det gikk? Merket dere noe sutring og klenging f.eks en stund etterpå?

Fortsetter under...

Vi reiste fra snuppa en helg da hun var 7 1/2 mnd (nå er hun 9 mnd).

Det gikk strålende med henne, mormor og morfar. Da vi kom tilbake, hyyyyylte hun i fem minutter - og deretter var alt som normalt, også i dagene som kom.

Jeg grudde meg som bare det, men DU så deilig det var da vi først dro - og ikke ringte jeg og spurte hvordan det gikk heller!

Vi var borte fra guttungen to hele dager m/overnatting mellom for første gang da han var temmelig nøyaktig 8 mnd gammel.

Jeg hadde vanvittige kvaler, men det gikk kjempefint. Guttungen kikket litt på oss da vi kom tilbake, men ellers var han som han pleide - glad og trygg. Det var verre med meg, men sånn er det jo ofte. ;o)

Da vi var borte fra lillegutt fra fredag - søndag var han vel 9 mnd... han hadde kost seg masse (hos besteforeldre), sovet og spist godt og vært blid og fornøyd. men da de kom for å levere han ville han ikke se på oss engang! :( Som om han var fornærmet på oss.... ? Ikke noe smil, ingenting. Så fort "mormor" snakka til han smilte han, men ikke til meg eller faren, prøvde å unngå blikkene våres. helt rart. Da sa jeg "aldri mer", hehe...

merka glening og mammadalthet da jeg begynte å jobbe, det var slitsomt, men heller det! :)

JEG savna han masse da han var borte den helgen, så for morens del burde hun ta seg en tur innom hvis hun føler det er riktig. kan hende hun ikke klarer å kose seg skikkelig hvis hun hele tiden tenker på ungen. Faren trenger jo ikke være med.

Annonse

Gjest kvitsymra

Da eg var student, dro eg på skoletur en hel helg mens pappen hadde nurket. Da var hun 3 mnd, og klarte seg fint en hel helg, hun. Puppene min sprengte, selvsagt, men hadde med pumpe. Og det var selvsagt godt å komme hjem til henne. :c)

Vi var borte fra poden ei langhelg da han var 6 1/2 mnd. Det gikk strålende, bortsett fra melkespreng hos mor. Barnet var like blid da vi kom igjen.

så bra alt gikk vel!

skal selv bort fra fred morgen til mand kveld når min jente er 6,5 mnd og gruer meg allerede...

spiste hun noe mat da, eller ammet du mest?

hvordan gikk det for henne å bli matet/gitt flaske av andre?

her er det pappa som skal passe minstejenta (og storesøstrene), men jeg har nå gjort ting på "min" måte, da... og håper hun ikke savner meg for mye når jeg er borte.

det blir jo 4 dager. må selvsagt ta med meg pumpa da..

så bra alt gikk vel!

skal selv bort fra fred morgen til mand kveld når min jente er 6,5 mnd og gruer meg allerede...

spiste hun noe mat da, eller ammet du mest?

hvordan gikk det for henne å bli matet/gitt flaske av andre?

her er det pappa som skal passe minstejenta (og storesøstrene), men jeg har nå gjort ting på "min" måte, da... og håper hun ikke savner meg for mye når jeg er borte.

det blir jo 4 dager. må selvsagt ta med meg pumpa da..

Jeg fullamma fortsatt, og hadde planlagt i mange måneder før turen - frysen var full av utpumpa morsmelk som ble frakta til besteforeldrene i kjølebag. Det gikk helt fint for dem å mate, men det ble selvsagt for lite mm, så de spedde på med mme. Men det gikk altså helt fint, kanskje litt problemer med legginga.

Jeg fullamma fortsatt, og hadde planlagt i mange måneder før turen - frysen var full av utpumpa morsmelk som ble frakta til besteforeldrene i kjølebag. Det gikk helt fint for dem å mate, men det ble selvsagt for lite mm, så de spedde på med mme. Men det gikk altså helt fint, kanskje litt problemer med legginga.

ja, jeg har også masse morsmelk i fryseren. men tulla er ikke så glad i å ta morsmelk på flaske, vil helst ha denne fra puppen :-(

men hun har begynt såvidt med litt små måltider, så innen jeg drar, blir det vel råd med denne maten. hun drikker gladelig vann fra flaske.

men hvis hun blir sulten nok går det vel ned...

men gruer meg jo litt da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...