Gå til innhold

Antall ml


lipeno

Anbefalte innlegg

Hei - jeg lurer på hvor mye en 6 mnd gutt drikker gjennomsnittelig med morsmelk pr døgn som ikke får annen mat? Gutten min er 6500 g. Hvor mye reduseres behov for morsmelk (med ant. ml)når han får grøt blandet med morsmelksers. 2 gng pr dag (ca. 0.5 dl)? Jeg veide han før og etter et morsmelksmåltid og så da at han spiste 170 ml - er dette lite ifh til gjennomsnittet?

Ofte spiser han kortere måltid en den gangen, altså får han mindre enn det normalt sett. Han spiser pupp 5-6 gng pr døgn. Han har i flere mnd vært urolig ved puppen så jeg stresser litt med dette. Vekten har stort sett gått opp, av og til bortover eller ned.

Han veide 2900 ved fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære lipeno.

Et fullammet barn drikker gjennomsnittlig 800 ml morsmelk pr.døgn, men det er nok store variasjoner. Det synes som om gutten din legger på seg fint. Brysternærte barn øker ofte raskt i vekt de første 2-3 mnd. for så å flate litt ut resten av 1.leveår. Barnet har vanligvis doblet fødselsvekt rundt 6 mnd. og 3 doblet rundt 1 år.Hvis du erstatter et brystmåltid med annen mat, avtar produksjonen gradvis. Større barn suger vanligvis mere effektiv og bruker kortere tid på måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...