Gå til innhold

Betaling av barnevakt.

Anbefalte innlegg

Er så heldig at en ung jente på 16 snart 17 år vil passe jentene mine innimellom. Vi kommer til å bli enige om en fast ettermiddag i uken, og jeg tenker det blir ca 3 timer hver gang. Jeg har tenkt å snakke med henne om hva hun forventer av lønn. Men hun er veldig snill, og vi kjenner henne veldig godt, så jeg er redd for å underbetale henne. Hva ville dere betalt pr. time?

Hun kommer sannsynligvis til å sitte litt barnevakt ellers også om det er noen andre avtaler vi har helgekvelder etc.

Pris forslag mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242159-betaling-av-barnevakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pluss minus

Tror jeg ville lagt meg på 60-70,- i timen?

vi og har vært heldige med en jente som vil avlaste oss litt her og der..

hun er 17 også og vi kjenner henne godt.

huske på at de har litt forventninger i den alderen.

hun er hos oss 3 ganger i uken (9 timer) og får 80kr/t.

når hun er her på kveldstid/natt får hun 100kr/t + snax og sånnt.

vet ik om det er litt drøyt,men hun har aldri klaget og kommer med ett smil hver gang:)

Gjest pluss minus

vi og har vært heldige med en jente som vil avlaste oss litt her og der.. hun er 17 også og vi kjenner henne godt.

vet ik om det er litt drøyt,men hun har aldri klaget og kommer med ett smil hver gang:)

vi og har vært heldige med en jente som vil avlaste oss litt her og der.. hun er 17 også og vi kjenner henne godt.

Takk for svar, jeg syns kanskje at 90,- timen er litt mye, men jeg har jo ikke peil på dette.

Annonse

Gjest 1000 i mnd

Vi betaler 1000 en gang i mnd / hver fjerde gang. Hun legger ikke barna alene, vi går ut etter at barna er lagt, en kveld i uken. Hun kan derfor lese /gjøre lekser / se TV mesteparten av tiden. Hun kommer kl 18:30, og vi er hjemme mellom 21 og 23, litt ulikt fra gang til gang.

Gjest pluss minus

Takk for svar, jeg syns kanskje at 90,- timen er litt mye, men jeg har jo ikke peil på dette.

80kr/t. kanskje det er litt mye,men det er no det vi er blitt enige om.

ungene elsker henne selv om hun bare passer en om gangen.

ikke alle som liker å bytte bleier så det har vel kanskje litt med det og gjøre og hehe.

venninnen til barnevakta vår får 50kr/t av naboen vår og synnes det er for lite.

så ikke vet jeg..

80kr/t. kanskje det er litt mye,men det er no det vi er blitt enige om.

ungene elsker henne selv om hun bare passer en om gangen.

ikke alle som liker å bytte bleier så det har vel kanskje litt med det og gjøre og hehe.

venninnen til barnevakta vår får 50kr/t av naboen vår og synnes det er for lite.

så ikke vet jeg..

Vanskelig greie, men kanskje jeg skal foreslå at hun får 800-900,- i mnd for 4 ganger av 3 timer, eller er jeg den kjipe dama i gata da? ;) Mine frøkner er 7 og 5 år gamle, hun kommer til å passe dem på den dagen hun på 7 ikke har lekser. Om de skal på noe ekstra, kino i ishallen eller hva det måtte være så betaler jeg selvsagt for det. Uff, dette er vanskelig ass. Kanskje jeg skal høre med moren hennes om hun vet noe om hva hun forventer seg?

Vi betaler 1000 en gang i mnd / hver fjerde gang. Hun legger ikke barna alene, vi går ut etter at barna er lagt, en kveld i uken. Hun kan derfor lese /gjøre lekser / se TV mesteparten av tiden. Hun kommer kl 18:30, og vi er hjemme mellom 21 og 23, litt ulikt fra gang til gang.

Takk for innspillet.

Gjest Persille

For ti år siden fikk jeg 300 kr. kvelden enten jeg var der tre eller seks timer. Noen ganger var det til min fordel - andre ganger deres.

Det var fra ca middag, og så alt fra to til åtte timer...

Kan du ikke avtale 250 kroner gangen f.eks? Noen ganger blir det tre timer, noen ganger fire sikkert...

For ti år siden fikk jeg 300 kr. kvelden enten jeg var der tre eller seks timer. Noen ganger var det til min fordel - andre ganger deres.

Det var fra ca middag, og så alt fra to til åtte timer...

Kan du ikke avtale 250 kroner gangen f.eks? Noen ganger blir det tre timer, noen ganger fire sikkert...

Thanx!

Det blir mest sannsynlig bare tre timer, det er jo begrenset hvor lang tid jeg gidder å bruke på trening ;)

Annonse

Jeg syns ikke du trenger å legge lista _for_ høyt når du skal bruke henne fast og såpass ofte.

Nabo jenta får 50 kr timen, for sånn kveldspassing midt i uka. Da har vi lagt den yngste og hun legger den eldste etter en halvtime/times tid.

Tusen takk for svar, nå kommer jentene til å være våkne mens hun er her, så da er kanskje 50,- litt lite eller? Vi finner sikkert en løsning, har jo fått mange gode tips her.

Jeg pleide å få 100-200 kr litt avhengig av hvor mye jeg skulle gjøre. Da satt jeg ofte utover kvelden etter at de hadde lagt seg (2 barn).

Tusen takk for svar.

Er dette lenge siden eller?

Da jeg gjorde det når jeg var 17, fikk jeg 75,- max. Når jeg var helgebarnevakt fikk jeg 100-150,- nå begynner dette å bli 13-14 år siden, men...

Tusen takk for svar.

Er dette lenge siden eller?

Da jeg gjorde det når jeg var 17, fikk jeg 75,- max. Når jeg var helgebarnevakt fikk jeg 100-150,- nå begynner dette å bli 13-14 år siden, men...

Det var vel fra jeg var 15-20. (Jeg er 22 nå.) Det var for familie jeg satt barnevakt, hvis det har noe å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...