Gå til innhold

Huff, baktalt på nettet

Anbefalte innlegg

Gjest Nettliv er skummelt

Jeg er nokså aktiv inne på en annet forum, hvor jeg også har en del bekjente. De driver stort sett med koseprating a la "åå, så søt babyen din er", mens jeg er mer aktiv i mer generelle diskusjoner. Muligens fordi mine barn begynner å bi store. Uansett, jeg har funnet ut at den ene bekjente driver og sprer hva jeg skriver der, og beskylder meg for å gi meg ut for noe jeg ikke er??

Jeg er mer meg selv på forumet enn hva jeg er ovenfor tilfeldige bekjente, og denne damen og jeg er veldig forskjellige. Hun er for eksempel veldig opptatt av at barna er mest _hennes_, de skal ikke i hverken barnehage eller til barnevakt. Hun propper ungene med godteri og lar de se film for å gi henne tid til å vaske og bake på dagtid, det er stikk motsatt av meg. Hun er også krass mot alle som sender ettåringer i barnehage. Men dette er selvsagt ikke noe vi diskuterer da vi treffes et par ganger i året, men jeg har tydeligvis fornærmet henne på nett?? Dessverre er hun en sladrekjerring som sprer sladder overalt.

Jeg vet jo at alle kan lese ting på nett, men hadde ikke regnet med at det ble formidlet videre *sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242192-huff-baktalt-p%C3%A5-nettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et prinsipp sier: hvis du tror du ikke vil like svaret, så ikke spør.

Et annet sier: ikke skriv om noe du ikke vil andre skal diskutere eller kommentere.

Et tredje sier: alle har en grunn til å være et sted og gjøre noe.

Mange liker å såre andre og spre rykter og usannheter for å gjøre seg selv interessante. Mange har personlighetsforstyrrelser som går på å ramme andre uten å måtte ta konsekvensen. Disse samles ofte på nettet, og tiltrekkes av anonymiteten det gir. Stiller du deg opp, så får du gjerne en lusing eller fem fordi det er mange/noen som f eks kommer hit for å gjøre nettopp det.

Gjest Persille

Kan du ikke bare konfrontere henne da?

Jeg gjorde det.

Jeg oppdaget at en dame skrev usanne ting om meg på et annet småbarnsforum, og kritiserte min måte å gjøre ting på uten å ha informert meg om at hun var misfornøyd i det hele tatt.

Så jeg sendte en mail, sa at jeg hadde oppdaget at hun var misfornøyd med følgende; og ramset opp.

Så forklarte jeg, forsvarte mitt syn og redegjorde litt mer i detalj - og vi kom til en enighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...