jela Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Min datter på 11 år har flere problemer/symptomer som ikke blir tatt på alvor: synsforstyrrelser- ser streker, skygger,stjerneskudd m.m. Hun har hatt disse en god stund og trodd hun så spøkelser... Spyttproduksjon- det bobler formelig rundt munnen på henne når hun prater,-gjør at hun blir litt tilbakeholden. Angst- uforklarlig angstsymptomer, spesielt rundt leggetid. Også i forhold til synsforstyrrelsene. Har utviklet noen tvangstanker/handlinger i forhold til disse. Diare/hard mage - varierende, ser ut til at hun reagerer en del på melkeprodukter. Får veldig vondt i magen når hun har spist, og må straks på do. Myyyye luft. Har også av og til blod i avføringen (ved diare). sliten- sier musklene er så svake, føler seg sliten ved aktivitet. tåreflom- til tider rennende øyne, ikke mye, men noen tårer. leddsmerter- i beina. senebetennelse i stortå som blusser opp v endel aktiviteter. I tillegg har hun litt dårlig apetitt, tørt og livløst hår, er ukonsentrert og har ofte talefeil og humørsvingninger. Vi har vært ut og inn av legekontor med disse plagene, vært til BUP-for angsten osv. Noen få blodprøver har blitt tatt, men intet hørt. BUP mente angsten ikke var noe problem i og med at hun har et veldig åpent forhold til oss, men hele familien sliter litt med dette. Hva kan jeg gjøre? kan alle disse problemene ha en sammenheng? jeg har tenkt litt på stoffskiftesykdom, men sliter med å få legen til å ta meg og ungen alvorlig. Hun har to søsken som er friske og raske, og føler at det er bare henne det er noe galt med, hun er redd for å være syk. Hvilke prøver kan jeg be om? Hva kan jeg be legen se etter? Med vennlig hilsen - fortvilet mamma 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242205-lita-jente-med-mange-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det er mange og tidels uklare symptomer du beskriver som jentas plager. Det er ikke mulig å sette symptomene sammen til en enhet og beskrive åsrakssammenheng med hennes plager, men av det du forteller skjønner jeg hun er plaget. Det er gjort undersøkelser av henne og det er vel en del resultater fra disse undersøkelser som kan kaste lys over noen av hennes plager når det gjelder årsaker, eks. reaksjon på melkeprodukter (melkeintoleranse). Det er ikke noe i symptomene du beskriver som jeg synes passer med stoffskiftesykdom. Jeg synes du skal påny få kontakt med BUP og beskrive jentas plager og be dem om å fortelle deg hvordan de resonnerer og forklarer barnets symptomer, evt. synes jeg hun bør få en undersøkelse på poliklinikken på barneavdelingen der du bor.Et samarbeide mellom barnelegen og BUP vil kunne være til hjelp og gi forklaring på plagene hennes som kan være henne til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242205-lita-jente-med-mange-problemer/#findComment-1878874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.