Gå til innhold

Flokete barnehår - hjelp!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hun vil ikke klippe seg

Gå på nærmeste frisørsalong og spør om å få vareprøve på silkedråper! Og hvis dette fungerer på datras hår, kan du jo kjøpe ei flaske. Men den er relativt dyr, men veldig dryg.

Oi, vi har faktisk dette hjemme, kjøpt inn til noe annet. Hvordan fungerer det?

Takk for tips forresten :)

Oi, vi har faktisk dette hjemme, kjøpt inn til noe annet. Hvordan fungerer det?

Takk for tips forresten :)

Ta ca 1/2 t-skje i handa, fordel det i håret der det er som mest flokete. Og børst.

Som Mirabell skriver, er stussing av tupper viktig, og her i huset fletter vi håret til natta, for å lette arbeidet om morgenen når vi har det litt travelt.

Annonse

Gjest Hun vil ikke klippe seg

Å stusse tuppene er et must, slitte tupper floker seg lett. Ellers har begynt å bruke min egen balsam på jenta mi. Hun er 5,5år og har også langt hår. Utslått hår gir også floker, her går det mest i hestehale.

Da skal jeg stusse tuppene hennes, de er faktisk litt slitt etter sommeren :)

Vi har sluppet floker i håret etter at vi begynte med Paul Mitchells balsam som ikke skal skylles ut. Har konsistens som hårgele før du tar det i håret. Men det er ikke så mange frisører som har det merket. Den spraybalsamen som er for barn på gul flaske på matvarebutikker duger i hvert fall ikke her.

Bading er det eneste som hjelper hos oss.

Etter å ha vasket håret bruker jeg mengder balsam. Så kammer jeg ut flokene mens vesla leker i badekaret. Så skyller jeg og tørker på vanlig måte.

Det blir så fint at.

Etterpå må man bare børste regelmessig, eller ta et nytt bad;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...