Kornblomst1365380874 Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 vårt barn fra Korea har lenge hatt litt ruglete tenner, men tannpleier har sagt at det ikke er noe å tenke på foreløpig. Men nå er de begynt å bli mere brune. Mener å ha lest innlegg her om dette tidligere. Noen som kan hjelpe? 0 Siter
mamma10 Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Jeg har hørt at de barna som får jerntilskudd lett kan få misfarging av tenner - men jeg vet ikke om de også blir dårligere. Det er ganske vanlig, tror jeg at barn fra Asia trenger jerntilskudd i begynnelsen. Om barnet ditt får kost-tilskudd ville jeg sjekket med lege/tannlege om eventuelle skadelige effekter på tennene kan stoppes med noe annet ufarlig medikament. Lykke til! 0 Siter
bangkok Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Det er visstnok ganske vanlig at barn fra Asiatiske land har det som tannlegen vår i i hvertfall, kaller barnebellegg. Dette er brune felt gjerne nede langs tannkjøttet, og i noen tilfeller kan hele tannen bli brun. Mine to andreklassinger har nettopp vært hos tannlegen og fått dette pusset bort, og har nå hvite fine tenner :-) Dette er ikke skadelig for tennene, og de fleste vokser det av seg etter hvert. 0 Siter
Kornblomst1365380874 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Takk for svar. Jeg skal høre med tannlegen ang. dette. Kansje vi skal få det pusset bort etterhvert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.