Gå til innhold

Hva kunne jeg ha gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest er blitt mer oppmerksom

Dette blir langt, men les det likevel. Jeg opplevde noe i sommer som jeg ennå ikke har klart å fordøye helt, derfor kan jeg ikke få skrevet det kort og greit. Kanskje klarer jeg aldri fordøye det helt...

Er enslig mor til to. Er travel, det er mye å gjøre siden jeg er student, økonomien trang, barna sjelden ser sin far.

I sommer har vi kost oss i badebasseng, nesten hver dag i en periode. Herlig! Masse andre barn, sklie.

Noen av de andre barna kommer dit helt alene. Noen har innvandrerbakgrunn. Noen av dem tøyer litt grenser og kommer på kant med badevaktene, også.

Da hender det jeg trår til, særlig hvis de får kjeft for ting de ikke har gjort - denne gangen. Kanskje de gjorde det i går, men ikke i dag, i dag var det en annen, men siden de var i nærheten og gjorde det i går, får de skylda i dag. Så jeg sier fra.

Derfor var det så hyggelig å møte en mann som tenkte som meg! Snill, hyggelig, interessert i barn og i masse annet. Vi ble kjent over hodet på ei lita jente som ikke kunne svømme, og som var der alene med noen brødre. Storebror på 11 spurte meg om jeg kunne hjelpe henne litt med svømmingen, og det ville jeg jo gjerne, og denne mannen, også. Han tok saken, for å si det sånn.

Litt seinere kom storebroren ut for en badevakt fordi han bråket, den saken tok denne hyggelige mannen, også. Ordnet opp. Tenke seg til en mann som er barnas beskytter, også for gutter som er alene og kunne trenge en farsfigur, tenkte jeg. Han snakket klokt og hyggelig, også.

Alarmklokker begynte så smått å kime allerede fra det øyeblikket han nbegynte svømmeopplæringen - og fortsatte etterhvert som stadig flere av ungene som var alene fikk hjelp med svømmingen... Men jeg er voksen, med voksne tanker omkring fysisk nærhet, kanskje jeg legger for mye inn i det, tenkte jeg. Barna ser jo ut til å stå i kø for å få svømmeopplæring!