Gå til innhold

Spm ang amming

Anbefalte innlegg

Er ikke du barnehageansatt?

Må bare si at mitt barn er omtrent aldri syk, selv om barnet er sammen med andre syke barn. HVilken annen forklaring kan det ha enn ammingen?

Jeg er overbevsit om at det er best å amme barn lenge, gjerne til de er 3 år. Da er det vel best å slutte for at det ikke skal bli mobbet.

"Er ikke du barnehageansatt?"

Jo, hva har det med saken å gjør?

"Må bare si at mitt barn er omtrent aldri syk, selv om barnet er sammen med andre syke barn. HVilken annen forklaring kan det ha enn ammingen?"

He he..Jeg har ingen anelse og kunne egentlig ikke brydd meg mindre :)

"Jeg er overbevsit om at det er best å amme barn lenge, gjerne til de er 3 år. Da er det vel best å slutte for at det ikke skal bli mobbet."

Du tolker mye ut av noen få innlegg. Jeg synes bare det ser snodig ut når store barn (i mine øyne) ligger å sutter på puppene til mora i full offentlighet. Hva de gjør hjemme hos seg, får være deres sak.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

12

• Sofline

6

• annegunn

3

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

2 år er ingenting. På kvinneguiden kan man lese om kvinner som ammer til barnet er 5-6 år...

Personlig kan jeg ikke skjønne hvordan man klarer å amme i flere år. Jeg var i hvert fall sjeleglad for å få tilbake puppene mine. For å ikke nevne hvor deilig det var å inkludere dem i sexlivet igjen ;)

Oi! Det var lenge!

Jeg har ingen anelse om hvor lenge jeg kommer til å amme mine barn, men jeg vet det ikke blir til de er så gamle! :)

Jeg ammer barnet mitt på to år men aldri offentlig lenger. Det er fordi enkelte reagerer.

Selv reagerer jeg ikke i det hele tatt om andre ammer barn på samme alder. Men vi er forekjellige.

Pussig at damer kan stå halvnakne på plakater og i blader. Det synes jeg er kvalmt men det er vel ikke helt lov å mene.

Det er et fritt land. Man må få mene det man vil :)

Ikke veldig vanlig. Men sikkert noen som ammer litt etter fylte ett år.

Mine ga seg heldigvis etter ca ett år, de mistet interessen:-)

Jeg reagerer selv litt når unger som prater setter seg bort til mammaen og bretter opp genseren... Det er litt snodig liksom.

Men hvis man vil - så greit nok. Ungene har sikkert ikke vondt av det.

Men jeg var glad for å få igjen puppene mine;-)

Enig i det du skriver :)

Jeg hadde iallfall fått store øyne hvis en 5-6 åring lag seg til rette i full offetnlighet og suttet i vei! He he :)

Vanlig er det nok ikke, men verdens helseorganisasjon anbefaler faktisk at man ammer til barnet er to år. Jeg ammet jentungen til hun var to år og fire mnd.

Sist gang jeg kan huske å ha ammet offentlig, var på et fullstappet, forsinket fly fra Brussel til Oslo rett før toårsdagen til jentungen. Det var ingen som hevet et øyenbryn engang - jeg tror de var glade for at den overtrøtte turboen jeg hadde på fanget omsider sovnet...

Situasjonen du nevner så skjønner jeg jo at det ikke er så mye å stusse over. Det jeg siktet til var noe mer spesielt ;)

Enig i at det er best med diskresjon. Hun blir aldri ammet utenfor husets fire vegger, og heller ikke når de har gjester (bortsett fra meg da).

Akkurat. Er ikke noe galt å amme barna sine Men å være litt diskre skader ikke:)

Jeg så forresten ei her en dag som satt midt i ei travel gågata og blottet hele puppen. Hun hadde dratt genseren så langt opp som det over hodet var mulig! He he.. Ungen var liten altså, men det så litt snodig ut det og. :)

Annonse

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1155992457' post='3251033]

"Er ikke du barnehageansatt?"

Jo, hva har det med saken å gjør?

"Må bare si at mitt barn er omtrent aldri syk, selv om barnet er sammen med andre syke barn. HVilken annen forklaring kan det ha enn ammingen?"

He he..Jeg har ingen anelse og kunne egentlig ikke brydd meg mindre :)

"Jeg er overbevsit om at det er best å amme barn lenge, gjerne til de er 3 år. Da er det vel best å slutte for at det ikke skal bli mobbet."

Du tolker mye ut av noen få innlegg. Jeg synes bare det ser snodig ut når store barn (i mine øyne) ligger å sutter på puppene til mora i full offentlighet. Hva de gjør hjemme hos seg, får være deres sak.

Alle som jobber med barn bør jo oppfordre foreldre til å gjøre det som er bra for barna. Å amme lenge er en oppfordring dere bør ha siden så mye forskning tyder på at det er veldig bra for barnet. .

Å få et glimt av et bryst i ny og ne plager ikke meg i det hele tatt.

Men selvfølgelig vil det være "rarere" å amme et 2 år gammelt barn i full offentlighet, i motsetning til en på 3 måneder.En på 3 måneder kan ikke spise annet enn brystmelk og trenger mat ofte. Med en på 2 år, så kan man jo fint vente med det til man er hjemme.

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1155992802' post='3251040]

Akkurat. Er ikke noe galt å amme barna sine Men å være litt diskre skader ikke:)

Jeg så forresten ei her en dag som satt midt i ei travel gågata og blottet hele puppen. Hun hadde dratt genseren så langt opp som det over hodet var mulig! He he.. Ungen var liten altså, men det så litt snodig ut det og. :)

Jeg ser ingen grunn til å vise fram puppen uansett hvor liten ungen er. Det er greit å amme små babyer offentlig, men var det meg ville jeg skjult puppen mest mulig. Jeg har ikke behov for at fremmede skal se den. :-)

Må bare si at mitt barn er omtrent aldri syk, selv om barnet er sammen med andre syke barn. HVilken annen forklaring kan det ha enn ammingen?

Jeg er overbevsit om at det er best å amme barn lenge, gjerne til de er 3 år. Da er det vel best å slutte for at det ikke skal bli mobbet.

Det kan ha mange forklaringer. Få er så mye syke og borte fra barnehagen (nesten like mye borte som hun var der) som søsteren min var i vinter, selv om mamma fortsatt ammet henne.

Annonse

nei, jeg ville aldri ha ammet en toåring. men hva andre gjør bryr jeg meg ikke om.

uansett alder på ungen foretrekker jeg at den som ammer er litt diskret. jeg pleier alltid å vende meg litt bort fra folk, samt dekke meg til når jeg sitter ute blant folk.

folk blir gjerne brydd av en slik situasjon, og da synes jeg det er greit å ta hensyn.

Det er vel kanskje ikke så uvanlig at unger blir ammet langt utover det 1. året, så det skal jeg ikke gå så mye innpå.

Men, å offentlig amme så store barn burde egentlig være helt unødvendig. Barnet er ikke lenger på noen måte avhengig av å få pupp akkurat der og da, men kan godt vente til de er hjemme med den kosen både for barnet og omgivelsene sin del. For jeg kan ikke tro noe annet enn at for barnet sin del er det nok mest for kosen.

Men i den tid barnet er avhengig av puppen for maten sin del er offentlig amming helt naturlig.

Min erfaring er helt motsatt. Poden fikk morsmelk i 6 uker og han er ekstremt sjeldent syk. Bortsett fra at han er født med hjertefeil, men han bærer ikke noe preg av det og er den desidert friskeste av oss 2 barn og 4 voksne i "familien"!!!

Snuppa fikk morsmelk i 10 mnd og var syk syk syk de første par årene i sitt liv, helt til hun tok mandlene. Fremdeles blir hun raskere og oftere syk enn broren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...