Gå til innhold

Utedress i fleece eller ull?

Anbefalte innlegg

Er fleecedresser virkelig så klamme som jeg innbiller meg? Det er jo bare slike å finne i vanlige klesbutikker. Nusselige, ja, men er de noe særlig?

Hadde egentlig tenkt å kjøpe en ulldress fra Nøstebarn, men etter hva jeg kan finne på nettsidene, så har de bare en pose. Noen som vet om denne kan brukes i bilstol, dvs om det er mulighet for å åpne posen nede?

(Lurer meg på om jeg ikke har spurt om noe lignende før. Eller kanskje det var om innpakking generelt?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242443-utedress-i-fleece-eller-ull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullfleecedress fra Nøstebarn er kjempedeilig! utrolig myk, og veldig varm. Vi brukte den i bilen da jenta vår var nyfødt, hun er født tidlig i januar. De har både hel og todelte dresser. Vi hadde hel dress fra fødsel til 4 mndr, og todelt fra høsten av igjen, da hun var ca 10 mndr.

Ullfleece er lett, mykt og blir ikke klamt som syntetisk fleece.

Annonse

Gjest Miillabilla

Heisann. Jeg hadde to vinterdresser til tulla når hun ble født og fikk ikke brukt noen av dem. Hun ble født i desember. Jeg kjøpte ett ullfleece-pledd hos nøstebarn, det brukte jeg når vi skulle ut i bilen, på butikken og sånn. PÅ henne hadde jeg da ulljakke og lue og votter. Pleddet kunne jeg ta av når bilen ble varm. I vogna hadde jeg simo sin lammeskinnspse og hun kunne i hvertfall ikke så mye på seg i den. Den er kjempevarm.

Det jeg vil frem til er at om du kjøper ett pledd er det mye lettere og regulere :) Pleddet fra nøstebarn var kjempedeilig.

Gratulerer forresten, jeg husker deg inne fra "vil bli gravid" Ble veldig glad da jeg så at du endelig har lyktes :D

Nøstebarn har nydelige ullfleecedresser, vi brukte vår mye, kjempefin som bildress f.eks.

Jeg er fleece motstander, man blir oste klam og ekkel og det er svært lett antennelig. Nå har jeg skikkelig noia for brann, så jeg er kanskje i overkant forsiktig, men man blir klok av skade sies det.

Du kan jo få en bestemor eller tante kanskje, til å strikke et fint sett eller hel dress i ull for deg? Om ikke du strikker selv selvsagt, de fleste syns det er koselig med sånne forespørsler.

Heisann. Jeg hadde to vinterdresser til tulla når hun ble født og fikk ikke brukt noen av dem. Hun ble født i desember. Jeg kjøpte ett ullfleece-pledd hos nøstebarn, det brukte jeg når vi skulle ut i bilen, på butikken og sånn. PÅ henne hadde jeg da ulljakke og lue og votter. Pleddet kunne jeg ta av når bilen ble varm. I vogna hadde jeg simo sin lammeskinnspse og hun kunne i hvertfall ikke så mye på seg i den. Den er kjempevarm.

Det jeg vil frem til er at om du kjøper ett pledd er det mye lettere og regulere :) Pleddet fra nøstebarn var kjempedeilig.

Gratulerer forresten, jeg husker deg inne fra "vil bli gravid" Ble veldig glad da jeg så at du endelig har lyktes :D

Så hyggelig. Tusen takk!

c",)

Annonse

Nei, selvfølgelig.

Men jeg har sett flott ulltøy bli tatt på utenpå f.eks bomullstøy et antall ganger. Da blir vitsen med ull "litt" borte.

Jaa, men uansett er jo ullfleece bedre enn syntetisk fleece, det er bl.a. ikke like brannfarlig som syntetisk.

Ull innerst, så bomull (genser og bukse) og ull utapå der igjen, funker ikke det da?

Nei, Fleece behøver ikke være klamt - det finnes versjoner som puster også.

Ull synes jeg er nummeret inntil meningsløst, hvis ikke man bruker ullplagget inntil kroppen.

"Ull synes jeg er nummeret inntil meningsløst, hvis ikke man bruker ullplagget inntil kroppen."

Hvorfor i allverden det da? Det er varmt og puster, i motsetning til mange syntetiske stoffer. Er det bedre å kle på bomull ytterst enn ull f.eks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...