Gå til innhold

Hvor ofte bytte ut smokker?

Anbefalte innlegg

Gjest Smukken

Jeg har 6 smokker i latex som minsten har brukt siden han var født (er nesten 3 mnd nå). I går så var det noen som fortalte meg at jeg må bytte ut latexsmokkene 1 gang i mnd fordi dem eldes. Stemmer dette? Jeg kan ikke se noe spesielt galt med dem, bare at de er litt mer "sticky".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242488-hvor-ofte-bytte-ut-smokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må dra i dem hver gang før du gir de til ungen, dra så hardt du kan i alle kanter. Hvis du er flink til det behøver du nok ikke å bytte før du ser de blir ødelagt av dette. Det står i bruksanvisningen til de jeg kjøper at man skal bytte de ut hver måned, men kan bytte ut sjeldnere hvis man har flere smokker å bytte på.

Vi har 6-10 smokker liggende og jeg kjøper nye ca annenhver mnd...

Jeg bytta nok smokker oftere enn hver 3. måned, men de nye og de gamle overlappet ofte hverandre. jeg heiv dem når de begynte å se ekle ut og blei klissete å ta på.

Når ungen blir litt større, løses ofte problemet av seg sjøl, fordi man da kjøper nye smokker etterhvert som de gamle forsvinner!

(duverden så mange smokker vi har funnet på rare steder de 8 mnd som er gått siden jentungen slutta med smokk. I finskoene til pappa, i div. lommer, i barnehagesekken, i bæremeisen, under bilsetet etc)

Det er anbefalt fra produsenten å bytte ut smokker etter 4 uker. Du kan sjekke etter slitasje ved å dra litt hardt i dem. Noen vil da være morkne inne ved skjøten. Da kan de potensielt være farlige fordi barnet kan få selve smokken i halsen.

Men det er jo forskjell på de barna som sutter på smokken hele dagen og de som bare bruker den når de sover.

Annonse

begynner å tenke på å bytte smokker omkring hver 6-8 uke...

jeg sjekker alltid smokken før jeg putter den inn i munnen på vesla. hun får smokken kun når hun skal sove, (sutter ikke dagen lang..) men jeg vet ikke om det har noe å si for "slitasjen".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...