Spirello Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg ble selvfølgelig kjempeglad da gutten min fikk tilbud om barnhageplass i familiebarnehage etter avslag fra kommunen.. MEN nå som det nærmer seg får mor nerver. Vi har besøkt barnehagem en gang, og det er noen ting jeg er litt bekymra for. 1. Poden spiser ikke selv, da dytter han bare hele skiva i munnen, så må jeg pelle det ut igjen. 2. han spiser for det meste middagsglass, men jeg gir han alltid av vår mat og, men det er ikke alltid poppis. I BH får de varmmat 2 x i uka (noe som er flott!) Bør jeg ta med noen middagsglass tilfelle? 3. Når de spiser frukt spiser de sikkert selv. Poden er ikke vant til harde ting som f.eks rå gulrot. Spiser bare banan og oppskjært fersken eller pære og eple i små biter. 4. Når han er ute spiser han AALTID stein, sneiper, tyddis, blader, ja ALT som han finner så må følge med konstant så han ikke skal bli kvalt. Klarer de å følge like godt med i BH? *veldig redd for dette* 5. Da vi var der lukta det møkk. jeg sa i fra at jeg trodde noen hadde bæsja og lukta på min sønn. "Neeei" sa de ansatte, men jeg sa ejg syunes det llukta så de sjekket bleiene og ganske riktig hadde en bæsja. Er redd de ikke vil skifte fort nok på han så han blir sår. Kan legge til at han har veldig sart hud og blir sår etter bare 10 min. med bæsj i bleia, ordentlig sår! 6. Soving.. de hadde noen shabby madrasser de legger ungene på og par falleferdieg reisesenger med møkkete tepper i til de nye barna. Kan jeg ta med egen reiseseng og la stå? Vi var der ca. 3 kvarter, og da vi dro var han kjempemøkkete på knær og hender. Sokkene som var lyseblå var helt grå! var kjempeekkelt på gulvet der, møkkete... Det synes jeg var kjemperart siden det er smårollinger som krabber der. Regner med å få igjen en møkkete unge etter dagens slutt når de har vært ute og sånn, men ikke eat han blir kjempemøkkete etter så kort tid INNE..Må da kunne si noe om dette? Lekene var også grusomme, eldgamle og slitte. En del var til og med farlige for barna! ser helt at de kastes. kan jeg foreslå at foreldrene kan bidra med litt nye leker hvis de har mulighet til det? jeg kjøper gjerne noen nye leker! Vil jo helst ikke være hønemor da, eller virke sur og klagete, men må da kunne si i fra om den møkka og lekene? Gjelder jo tross alt det kjæreste jeg har. Får også litt angst for å overlate gullet mitt til villt fremmede mennesker, men sånn er det vel for alle. Er bare så redd det skal skje noe og jeg ikke er der.. Dere som "kan det".. hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forstår deg godt Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det som betyr noe er om du kan stole på de voksne i barnehagen. Hvis du kan det, så er de helt vant til problemstillinger rundt barn som ikke er vant til å spise selv, er mest vant til babymatglass, ikke kan tygge harde ting, putter for store biter i munnen, putter stein etc i munnen osv. At de ikke skifter når det trengs, at sengene er møkkete, at gulvet er møkkete osv, det er noe helt annet. Jeg ville, før dere starter, snakket med kommunen / bydelen og bedt dem om å ta et besøk der før du startet. En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage. Så avtal møte med de andre foreldrene, bestill rengjøringsbyrå, ta med leker hjemmefra, skift ut sengeplassene osv, ut fra hva dere har hjemme, og hva barnehagen / dere har råd til. Engasjer deg i driften, også ansettelsesprosedyrer og intervjuer. Paralelt ville jeg kontaktet alle barnehagene dere sogner til, og sagt at dere fortsatt er svært interessert i plass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Nå har jeg bare erfaring fra èn familiebarnehage, den var kommunal og veldig veldrevet. De andre bhg. jeg har erfaring fra er vanlige barnehager. 1.Poden spiser ikke selv, da dytter han bare hele skiva i munnen, så må jeg pelle det ut igjen. *dette har de vært rimelig gode på i "mine" barnehager. Småttisene får brødskivene i småbiter, og de mates hvis det er nødvendig i starten 2. han spiser for det meste middagsglass, men jeg gir han alltid av vår mat og, men det er ikke alltid poppis. I BH får de varmmat 2 x i uka (noe som er flott!) Bør jeg ta med noen middagsglass tilfelle? *du kan jo la noen middagsglass stå der i tilfelle de ikke får ham til å spise maten de lager. Det er utrolig hva de begynner å spise når de ser at de andre ungene spiser det! Min sønn likte ikke noe slags frukt da han begynte i bhg, men etter 3 uker spiste han eple, banan, drue og pære! 3. Når de spiser frukt spiser de sikkert selv. Poden er ikke vant til harde ting som f.eks rå gulrot. Spiser bare banan og oppskjært fersken eller pære og eple i små biter. *dette pleier å gå seg til, men du kan jo be dem om å vente litt med gulrot til ham? 4. Når han er ute spiser han AALTID stein, sneiper, tyddis, blader, ja ALT som han finner så må følge med konstant så han ikke skal bli kvalt. Klarer de å følge like godt med i BH?veldig redd for dette *blir han kvalt da? De plukker jo sikkert ut hvis de ser at han spiser på noe, men de kan jo ikke se på bare en av ungene konstant. Du får advare dem på forhånd... 5. Da vi var der lukta det møkk. jeg sa i fra at jeg trodde noen hadde bæsja og lukta på min sønn. "Neeei" sa de ansatte, men jeg sa ejg syunes det llukta så de sjekket bleiene og ganske riktig hadde en bæsja. Er redd de ikke vil skifte fort nok på han så han blir sår. Kan legge til at han har veldig sart hud og blir sår etter bare 10 min. med bæsj i bleia, ordentlig sår! *i de barnehagene jeg har hatt unger har de vært kjappe med å oppdage bæsj. 6. Soving.. de hadde noen shabby madrasser de legger ungene på og par falleferdieg reisesenger med møkkete tepper i til de nye barna. Kan jeg ta med egen reiseseng og la stå? *Jeg har hatt med en gammel kombivogn til mine som de har sovet i i barnehagen. Du kan jo høre om de har plass til din reiseseng? Det er ikke sikkert, for det tar jo litt plass. Jeg hadde satset på vogn hvis ungen liker å sove ute. Vi var der ca. 3 kvarter, og da vi dro var han kjempemøkkete på knær og hender. Sokkene som var lyseblå var helt grå! var kjempeekkelt på gulvet der, møkkete... Det synes jeg var kjemperart siden det er smårollinger som krabber der. Regner med å få igjen en møkkete unge etter dagens slutt når de har vært ute og sånn, men ikke eat han blir kjempemøkkete etter så kort tid INNE..Må da kunne si noe om dette? *snodig, har de ikke reingjøring der? Det må da være ganske strenge krav til gulvvask? Du kan kanskje spørre litt om hva slags regler de må forholde seg til? Lekene var også grusomme, eldgamle og slitte. En del var til og med farlige for barna! ser helt at de kastes. kan jeg foreslå at foreldrene kan bidra med litt nye leker hvis de har mulighet til det? jeg kjøper gjerne noen nye leker! *det kan du jo bare foreslå, barnehagen blir sikkert lykkelige! barnehagene jeg har vært borti har av og til arvet småbarnsleiker, og vært kjempeglade for det! Vil jo helst ikke være hønemor da, eller virke sur og klagete, men må da kunne si i fra om den møkka og lekene? Gjelder jo tross alt det kjæreste jeg har. Får også litt angst for å overlate gullet mitt til villt fremmede mennesker, men sånn er det vel for alle. Er bare så redd det skal skje noe og jeg ikke er der.. *den følelsen kjenner jeg igjen! Men det _går_ bra! Mine barn har kost seg masse i bhg, fått gode venner og lært masse! Sønnen min er fremdeles bestevenn med en han ble kjent med da de var 14 og 10 måneder, første høsten i bhg. De går nå på forskjellige skoler, men treffes innimellom, og de har en helt spesiell kontakt. Lykke til med bhg-start! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica :o) Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det som betyr noe er om du kan stole på de voksne i barnehagen. Hvis du kan det, så er de helt vant til problemstillinger rundt barn som ikke er vant til å spise selv, er mest vant til babymatglass, ikke kan tygge harde ting, putter for store biter i munnen, putter stein etc i munnen osv. At de ikke skifter når det trengs, at sengene er møkkete, at gulvet er møkkete osv, det er noe helt annet. Jeg ville, før dere starter, snakket med kommunen / bydelen og bedt dem om å ta et besøk der før du startet. En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage. Så avtal møte med de andre foreldrene, bestill rengjøringsbyrå, ta med leker hjemmefra, skift ut sengeplassene osv, ut fra hva dere har hjemme, og hva barnehagen / dere har råd til. Engasjer deg i driften, også ansettelsesprosedyrer og intervjuer. Paralelt ville jeg kontaktet alle barnehagene dere sogner til, og sagt at dere fortsatt er svært interessert i plass. "En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage." Hæ? Det stemmer vel ikke. Da hadde det jo vært en foreldreeidbarnehage, eller andelsbarnehage. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 HUff, jeg syns ikke det hørtes særlig ok ut der jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Det som betyr noe er om du kan stole på de voksne i barnehagen. Hvis du kan det, så er de helt vant til problemstillinger rundt barn som ikke er vant til å spise selv, er mest vant til babymatglass, ikke kan tygge harde ting, putter for store biter i munnen, putter stein etc i munnen osv. At de ikke skifter når det trengs, at sengene er møkkete, at gulvet er møkkete osv, det er noe helt annet. Jeg ville, før dere starter, snakket med kommunen / bydelen og bedt dem om å ta et besøk der før du startet. En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage. Så avtal møte med de andre foreldrene, bestill rengjøringsbyrå, ta med leker hjemmefra, skift ut sengeplassene osv, ut fra hva dere har hjemme, og hva barnehagen / dere har råd til. Engasjer deg i driften, også ansettelsesprosedyrer og intervjuer. Paralelt ville jeg kontaktet alle barnehagene dere sogner til, og sagt at dere fortsatt er svært interessert i plass. Den drives ikke av foreldrene nei... Er en styrer som driver den. Men hun har satt sammen et styre som holder møter osv. der der er 50/50 med foreldre og ansatte. men det er hun som i bunn og grunn bestemmer. Får jeg forespørsel om å sitte i styret gjør jeg gjerne det, men jeg har verken tid eller interresse for å overta styringa eller være noen vaktmester eller kjeftesmelle der. Vil bare at sønnen min skal ha det så bra som mulig, både hjemme og i bhg. kan ikke si jeg stoler på de ansatte, kjenner dem ikke, men de virker hyggelige alle sammen. Ungene der var skjønne, så blir nok bra... Bare de får vaska gulvene skikkelig og bytta ut noen leker så.. Det skal jeg nok klare å få hinta om på en hyggelig måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hadde jeg vært også Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det er tydelig at du er bekymret, det hadde nok jeg vært også, for dette syns jeg ikke hørtes bra ut. Du skal sikkert inn til samtale, så da må du ta opp dine bekymringer, slik at du har informert personalet om hvordan du vil ha det. Jeg hadde garantert tatt en ringerunde rundt til de andre barnehagene i nærheten å satt meg opp på venteliste der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det som betyr noe er om du kan stole på de voksne i barnehagen. Hvis du kan det, så er de helt vant til problemstillinger rundt barn som ikke er vant til å spise selv, er mest vant til babymatglass, ikke kan tygge harde ting, putter for store biter i munnen, putter stein etc i munnen osv. At de ikke skifter når det trengs, at sengene er møkkete, at gulvet er møkkete osv, det er noe helt annet. Jeg ville, før dere starter, snakket med kommunen / bydelen og bedt dem om å ta et besøk der før du startet. En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage. Så avtal møte med de andre foreldrene, bestill rengjøringsbyrå, ta med leker hjemmefra, skift ut sengeplassene osv, ut fra hva dere har hjemme, og hva barnehagen / dere har råd til. Engasjer deg i driften, også ansettelsesprosedyrer og intervjuer. Paralelt ville jeg kontaktet alle barnehagene dere sogner til, og sagt at dere fortsatt er svært interessert i plass. "En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage." Det var slik før, men nå kalles det familiebarnehage om den er i hjemmet (sokkelen f.eks.) til en av de ansatte og at denne har samarbeide med en førskolelærer et visst antall timer i uka. Foreldrene er ikke nødvendigvis mer involvert enn i en vanlig barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 HUff, jeg syns ikke det hørtes særlig ok ut der jeg! Er veldig skeptisk jeg og, men må bare prøve det før jeg gjør noe annet... Har lite valg da. Nå har jeg hatt ferie og perm uten lønn, så må jobbe igjen nå. Da vi besøkte dem hadde de flere usikra stikkontakter!!!! DET sa jeg i fra med en gang, og hun sa hun skulle sikre dem samme dag, og jeg lar ikke sønnen min være der uten meg før det er gjort. DET reagerte jeg kraftig på, det er jo livsfarlig! Dør ikke av litt shit på gulvet, men liker ikkd et heller.. Uff, har vondt i magen, må innrømme det.. Nå som jeg har fått plass, kan jeg ikke stå på velnteliste på kommunale barnehager? Vi flytter forhåpentligvis i begynnelsen av 2007, og da får vi (nesten 100% sikkert) bra kommunal bhg. men vil ikke risikere noe fram til da heller.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Er veldig skeptisk jeg og, men må bare prøve det før jeg gjør noe annet... Har lite valg da. Nå har jeg hatt ferie og perm uten lønn, så må jobbe igjen nå. Da vi besøkte dem hadde de flere usikra stikkontakter!!!! DET sa jeg i fra med en gang, og hun sa hun skulle sikre dem samme dag, og jeg lar ikke sønnen min være der uten meg før det er gjort. DET reagerte jeg kraftig på, det er jo livsfarlig! Dør ikke av litt shit på gulvet, men liker ikkd et heller.. Uff, har vondt i magen, må innrømme det.. Nå som jeg har fått plass, kan jeg ikke stå på velnteliste på kommunale barnehager? Vi flytter forhåpentligvis i begynnelsen av 2007, og da får vi (nesten 100% sikkert) bra kommunal bhg. men vil ikke risikere noe fram til da heller.. Jo du kan stå på plass selv om du har et tilbud - det har vi gjort til vårt barnebarn -vi måtte kjøre 3 mil "feil vei" på jobb om morgenen - kjempelangt -og jeg brukte 1 time på jobb, i stedet for 15 minutter. Nå har hun gått 3 dager i barnehagen som er rett ved der vi bor - halleluja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Jo du kan stå på plass selv om du har et tilbud - det har vi gjort til vårt barnebarn -vi måtte kjøre 3 mil "feil vei" på jobb om morgenen - kjempelangt -og jeg brukte 1 time på jobb, i stedet for 15 minutter. Nå har hun gått 3 dager i barnehagen som er rett ved der vi bor - halleluja Så flott for dere da! Du sa ikke barnebarn??? har ringt "min" bydel og vi står fortsatt på venteliste på de barnehagene jeg søkte på i første omgang.. *håpe håpe på plass der* man kan velge å ha ungen i bhg mindre enn full uke ikke sant? Selv om man betaler full pris? er bare heltid-tilbud i denne bhg, men gubben har fri en-to dager i uka og kan da ha han hjemme.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Så flott for dere da! Du sa ikke barnebarn??? har ringt "min" bydel og vi står fortsatt på venteliste på de barnehagene jeg søkte på i første omgang.. *håpe håpe på plass der* man kan velge å ha ungen i bhg mindre enn full uke ikke sant? Selv om man betaler full pris? er bare heltid-tilbud i denne bhg, men gubben har fri en-to dager i uka og kan da ha han hjemme.. Det er helt frivillig å gå i barnehagen. Bare si klart fra om hvilke dager han kommer og hvilke han tar fri. Men hvis dere (som så mange andre) har litt problem med å venne ham til å gå der, kan det være lurt å la ham gå hver dag i starten, men la ham ha korte dager. Ellers blir det nesten som å begynne på nytt med tilvenningen hver gang han skal være der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Kjenner meg veeeeeldig igjen, men av erfaring, sett i ettertid, jeg tror "angsten" din egentlig er litt irrasjonell:-) For det første, du må kunne sende med mat han klarer å spise og liker (glass etc), samtidig som barnehagen også må ta ansvar for å "trene" han i å spise brødskiver osv. Utrolig hvor fort de lærer seg nye ting når de sitter med andre barn og møter voksne som gjør ting på en annen måte enn hjemme. Jeg ville forsøkt å slappe av på dette punktet. At det er møkkete, ja, det kan du påpeke, men barnehager og skitt, sand og sånn hører jo sammen, det er en tilvenningssak.Men alminnlig godt renhold er en forutsetning i alle bhg, selvsagt. Jeg ville sendt med eget sengetøy iallfall, spørs om det er plass til egen reiseseng der, men du kan jo spørre ? Hvis det er null problem, ta med egen reiseseng. Bleieskift, du må fremheve spesifikt at det er kjempeviktig at bleia blir skiftet fort, pga sart hud.Send med en god stellesalve. Leker: Påpek leker du mener er farlige for små barn (småting som kan settes i halsen etc.)Disse tingene må de ta bort. synes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Så flott for dere da! Du sa ikke barnebarn??? har ringt "min" bydel og vi står fortsatt på venteliste på de barnehagene jeg søkte på i første omgang.. *håpe håpe på plass der* man kan velge å ha ungen i bhg mindre enn full uke ikke sant? Selv om man betaler full pris? er bare heltid-tilbud i denne bhg, men gubben har fri en-to dager i uka og kan da ha han hjemme.. Du kan ha ungen hjemme så mye du vil Jo, sa barnebarn - hun er 4,5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Du kan ha ungen hjemme så mye du vil Jo, sa barnebarn - hun er 4,5 Hæ? Har ikke du småbarn selv da? Er ikke du noen og tredve?? hmm... Eller er du en superung mor med barn som er superunge foreldre? *undre* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Det er helt frivillig å gå i barnehagen. Bare si klart fra om hvilke dager han kommer og hvilke han tar fri. Men hvis dere (som så mange andre) har litt problem med å venne ham til å gå der, kan det være lurt å la ham gå hver dag i starten, men la ham ha korte dager. Ellers blir det nesten som å begynne på nytt med tilvenningen hver gang han skal være der. Tilvenning er faktisk det eneste som ikke bekymrer meg! da vi var der så brydde han seg ikke om meg i det hele tattt, og lekte fint på gulvet. Reagerte ikke engang når jeg gikk ut av rommet. Vært en del på åpen barnhage og så har han vært på barnepassen på treninga + at han er veldig sosial av seg.. Så det skal nok gå bra. Skal ha hel uke i starten uansett da. halve dager den første uka. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Vil du at jeg skal sende deg en mail med en sjekkliste de må forholde seg til? Den gjelder for hele Oslo kommune, så de må ha vært gjennom den en gang de også. Utover det - det er ikke greit å ha det sånn. Send meg en mail på [email protected] (husker ikke din), så sender jeg listen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det som betyr noe er om du kan stole på de voksne i barnehagen. Hvis du kan det, så er de helt vant til problemstillinger rundt barn som ikke er vant til å spise selv, er mest vant til babymatglass, ikke kan tygge harde ting, putter for store biter i munnen, putter stein etc i munnen osv. At de ikke skifter når det trengs, at sengene er møkkete, at gulvet er møkkete osv, det er noe helt annet. Jeg ville, før dere starter, snakket med kommunen / bydelen og bedt dem om å ta et besøk der før du startet. En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage. Så avtal møte med de andre foreldrene, bestill rengjøringsbyrå, ta med leker hjemmefra, skift ut sengeplassene osv, ut fra hva dere har hjemme, og hva barnehagen / dere har råd til. Engasjer deg i driften, også ansettelsesprosedyrer og intervjuer. Paralelt ville jeg kontaktet alle barnehagene dere sogner til, og sagt at dere fortsatt er svært interessert i plass. "En familiebarnehage drives av foreldrene, dere har mye mer dere skulle sagt enn i en annen barnehage. Så avtal møte med de andre foreldrene, bestill rengjøringsbyrå, ta med leker hjemmefra, skift ut sengeplassene osv, ut fra hva dere har hjemme, og hva barnehagen / dere har råd til. Engasjer deg i driften, også ansettelsesprosedyrer og intervjuer." Det er helt feil. Jeg hadde full kontroll da jeg drev familiebarnehage, og jeg styrte den slik jeg ville - foreldrene betale vanlig oppholdsbetaling som i andre barnehager. Det er ikke sånn at foreldre kan bestemme alt de vil selv om foroldene er små, man må forholde seg til eier - dessverre i noen tilfeller... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 ALle mine tre har gått i fmailiiebarnhage, riktignok kommunale sådanne, men de har vært hjemme hos en assistent. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Hun som minstemor er hos nå, har det alltid ryddig og fint og reint - mye høyere standard enn jeg selv har det! Hun vi brukte til nr to hadde det nok litt mer rotete, men jenta var aldri skitten etter å ha vært inne! Lekene er hele og fine, noen nye og noen gamle. Ingen farlige leker, så langt jeg har sett. Innbiller meg at de skifter bleie så raskt som mulig. Mine har i alle fall aldri blitt såre bak pga treg skifting. Si i fra at du ikke vil at han skal spise gulrot og eple, hvis du selv ønsker å introdusere dette. Si også i fra at han putter ting i munnen, og at de må passe ekstra godt på det. Vi er knallfornøyde med fmailiebanrehagen, og går nå inn i vårt femte år totalt med den ordningen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hæ? Har ikke du småbarn selv da? Er ikke du noen og tredve?? hmm... Eller er du en superung mor med barn som er superunge foreldre? *undre* hehe - jeg har 3 jenter på 23, 15 og 9 år -er snart 44 år selv - moren og faren (oldeforeldre) min er 63 og mormoren min (tipp-oldemor) er 94 - så her er det liv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242580-barnehagestart-bekymringer/#findComment-1881910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.