Gå til innhold

Forventa "julebarn" og julefeiring

Anbefalte innlegg

Gjest Julemamma

Du og mannen din kan jo snakke sammen om hva som ville vært godt å lage på julaften i år, og snakke løst om hva som kan gjøres dersom dere må kjapt på sykehuset. Da får han en viss pekepinn på hva han kan hjelpe til med. Jeg vil ikke komme med en detaljert liste over hva DU hadde gjort, men senket kravene litt. F.eks. en oversikt over hvor ofte klesvaksen må gjøres for at alle skal ha rent tøy, og hvor ofte det bør støvsuges.

Julematen kan dere jo handle sammen tidlig og legge i frysen! Julegaver er koseligst å handle i god tid synes jeg! (Da får en også bedre råd enn dersom alt skal handles inn den siste uka før jul, og gavene blir bedre og mer gjennomtenkt!)

Men det viktigste er vel egentlig at du forklarer han hva som forventes ekstra av han til jul! Og så kan du bruke de neste månedene på en myk overgang, der han har ansvaret for å lage middag ( med poteter som et krav!) en gang inn i mellom, og så noe av klesvasken og så noe av husvasken. Kanskje det kan gå likevel?

Lykke til i allefall!

Takk for svar og gode råd Kitty Cat :-)

Fortsetter under...

Jeg er en av de som har vanskelig å forstå at menn er så dumme at de ikke klarer sånne ting, fordi det har blitt sett på som kvinnens oppgave. Og det samme med og f.eks male huset, legge takstein og skifte olje på bilen er mannens oppgave.

Trening og interesse er det eneste som skal til.

Senk kravene litt denne julen og forbered ham på at sjansene for at du klarer alt stellet til jul er veldig små og at dere må dele på oppgavene.

Lykke til!

Gjest Julemamma

Jeg er en av de som har vanskelig å forstå at menn er så dumme at de ikke klarer sånne ting, fordi det har blitt sett på som kvinnens oppgave. Og det samme med og f.eks male huset, legge takstein og skifte olje på bilen er mannens oppgave.

Trening og interesse er det eneste som skal til.

Senk kravene litt denne julen og forbered ham på at sjansene for at du klarer alt stellet til jul er veldig små og at dere må dele på oppgavene.

Lykke til!

Nei det er rart med det...

Vi får vel ta ein liten prat saman og høyre etter korleis han eigentleg vil ha det. Dog, om forventningane mine er på eit anna nivå enn hans, er det vel ein del minimumskrav som bør innfris i ein heim med barn, vi får sjå kor vi landar hen.

Takk for svar.

Gjest Julemamma

Kanskje julen kan feires hos barnas besteforeldre?

Hadde vore veldig koseleg, om det lar seg gjere - det eine paret er uaktuelt pga dei bur i utlandet (sjølv om Maria og Josef måtte ut å reise, vil ikkje eg!) dei andre har ikkje orka kav og mas med familie i jula i det siste, og reiser gjerne bort. Men vi får sjå...

Hadde vore veldig koseleg, om det lar seg gjere - det eine paret er uaktuelt pga dei bur i utlandet (sjølv om Maria og Josef måtte ut å reise, vil ikkje eg!) dei andre har ikkje orka kav og mas med familie i jula i det siste, og reiser gjerne bort. Men vi får sjå...

Tanter og onkler kan kanskje brukes?

Annonse

Gjest Julemamma

Det er fire måneder til jul. Hva med å benytte tiden til å lære ham å lage mat og vanske klær? (Jeg hadde aldri klart å leve med enn så umoden mann...)

Takk for svar, kan kanskje prøve litt forsiktig å utvikle evnene hans i den retning. Så får vi sjå.

Gjest Julemamma

Kanskje han aldri har fått sjansen til å greie noe? Hvis du er på sykehuset i jula MÅ han greie seg.La ham få prøve. Ungene syns sikkert det er like godt med grandis på julaften;o)

Julegaver kan du handle inn nå.

Takk for svar, eg får nok la han få / kreve at han tar litt meire ansvar fram til den tid, så ikkje stresset blir så stort når jula kjem. Da går det kanskje betre enn det har gjort før. Må berre finne ein god måte å gjere det på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...