Gå til innhold

Hvordan unngå telefoner fra krybbedødforeningen o.l?

Anbefalte innlegg

Gjest Relativt nygravid

Leser rett under her at ei stadig får telefoner derfra, og blir engstelig av den grunn. Hvordan finner de egentlig ut at folk har fått barn? Jeg har ikke tenkt å melde meg inn i noen bokklubb, Liberoklubb e.l, og helsestasjoner har vel ikke lov til å gi ut navn og adresse. Likeledes har vi ikke tenkt å annonsere med fullt navn at vi (evt.) har fått barn, så klarer vi å unngå at de finner det ut sånn?

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg har lurt på det samme. Jeg var ikke med i noen bokklubb, men fikk likevel telefon.

Kan hende sendte jeg inn en kupong i boken/heftet vi fikk på sykehuset, for å få tilsendt noe gratis fra Libero e.l. Nå er det noen år siden, så jeg husker ikke helt rekkefølge på ting.

Gjest Elextra

Legg deg inn her med en gang, såfremt du ikke ønsker reklame da.

http://w2.brreg.no/reservasjon/

Lykke til!

PS...alle i husstanden må reservere seg.

Det har jeg gjort for årevis siden, men mener det ikke hjalp overfor Krybbedødforeningen. Kanskje de ikke definerer "tilbudene" sine som salg? Nevnte reservasjon gjelder f.eks. heller ikke for diverse meningsmålinger, som jeg får telefoner om stadig vekk.

Det har jeg gjort for årevis siden, men mener det ikke hjalp overfor Krybbedødforeningen. Kanskje de ikke definerer "tilbudene" sine som salg? Nevnte reservasjon gjelder f.eks. heller ikke for diverse meningsmålinger, som jeg får telefoner om stadig vekk.

Hei!

Det er ikke mulig å reservere seg mot meningsmålinger, men mot Krybbedødforeningen og andre foreninger, kan man reservere seg mot.

Men mange er dårlige til å oppdatere listene, og man kan få telefoner likevel. Da oppgir jeg at jeg har reservert meg, og at dette må de ta til etterretning.

Men i utgangspunktet skal du være fri slike telefoner innen 3 mnd. Husk å oppdater.

God informasjon på breg sine sider, og der er det også et "ferdig klagebrev" som man bør sende hvis de ikke gir seg.

:0)

Annonse

De ringte til meg da jeg var gravid. Hvordan de hadde funnet ut av det, vet jeg ikke. Eller om det var helt tilfeldig. Jeg støttet dem, og det angret jeg på etterpå.

De ringte til meg med jevne mellomrom, og da ville jeg ikke støtte dem mer.

Jeg ble lei av maset, og ba de slette meg fra listene. Allikevel fortsatte de å ringe. Jeg gjentok at de skulle slette meg fra listene, og endelig ble det stille.

Så mitt råd er hvis de ringer deg, å for all del ikke støtte dem hvis du vil unngå å bli nedringt. Vær hard mot dem, og be dem slette deg fra listene.

Lykke til med den lille som er på vei :-)

Meiningsmålingar er unntatt frå reservasjonsretten, men det er separat avkryssingsboks for ideelle organisasjonar. Pass derfor på å ta med det også, og da har dei berre å rette seg etter det. Gjer dei det ikkje, så klag!

Helt ærlig syns jeg vi skal gå sammen en hel gjeng å enten anmelde dem, eller hvertfall klage til forbrukerrådet. For etter den reportasjon for 4 mnd siden har de likevel ikke stoppet. Krybbedødforeningen er sleip og frekk!! Vi må virkelig gjøre noe mener jeg. Selv skal jeg ta kontakt med forbrukerrådet først og fremst og klage. For dette her finner jeg meg for f*en ikke i mer!! De er noen drittsekker hele gjengen!

Greit nok at de har en forening, fint for dem, men ingen andre liknende foreninger driver på slik som dem gjør. De gjør gravide og nybakte foreldre nervøse slik de holder på! De MÅ for all del stoppes!!!

Å reservere seg mot telefonsalg, også henvendelser fra veldedige organisasjoner, kan være en god begynnelse.

Med en slik reservasjon avviser jeg alt som likevel skulle komme av utidige telefoner med at jeg har reservert meg mot slike henvendleser. Jeg kommer aldri verken til å kjøpe eller gi noe over telefon. Slik slipper jeg å diskutere hva det nå enn er de vil jeg skal bruke penger på.

Skulle krybbedødforeningen ringe kan du jo bare be dem vente et øyeblikk, legge fra deg røret og dra å handle.

;-)

Lykke til med svangerskapet og det som kommer etterpå!

mvh

Annonse

Aner ikke hvor de får opplysningene sine fra, men må innrømme at jeg syns det er ganske spooky. I vår familie har de tilogmed ringt til svigermor kort tid etter at hun har fått et nytt barnebarn. Det skjedde både da vi fikk Knotten for 5 1/2 år siden og da nevøen min ble født for snart 2 år siden.

Nå er yngstemann her 11 dager, og jeg bare venter på telefon. Syns det er utrolig trist at de holder på slik, for det som skjer er jo at mange som ville gitt dem penger nå lar være på grunn av disse ufine metodene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...