krepseline Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Min bror og svigerinne har et barn på snart 3 år sammen,som det hender min mor passer ved forskjellige anledninger.Gutten er helt normal,litt tynn kanskje,men vi har slanke aner i familien. Problemet er at hver gang min mor passer han så får hun alltid tilbakemeldinger om at gutten er forkjølet og dårlig når han kommer tilbake fra farmor.Hun er en ypperlig barnepasser og "hønemor" og passer ofte mine barn som aldri er forkjølet når de har sovet hos henne.Problemet er at min bror og svigerinne insisterer på masse klær hele året,og pysj med lange armer og ben,tøfler osv på gutten.Så han er vant til masse "kunstig" varme.Huff...blir helt svett bare jeg tenker på at han har ligget i pysj denne sommeren.Mine unger er vant til å gå barbent i gresset,sover i bleie eller truse uten dyne osv...når det er så varmt som nå.MAmma får seg ikke til å kle på gutten så mye,og ergo blir han syk.HAn sover hjemme hos foreldrene med vinduet lukket(i pysj)mitt på sommeren. Men de bebreider mamma for å gjøre han syk. Hvordan skal jeg få forklart dette for min bror og svigersøster uten og såre.Er det noe fakta e.l. som sier at for å styrke immunforsvaret må kroppen lære og produsere varme selv,noe den ikke gjør hvis du kler på alt for mye...osv.Noe i den duren.. MAmma er kjempe lei seg og jeg er mellommann... hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Uff, dette minner om da min eldste var baby, og svigermor skulle ha på ham så mye tøy, t.o.m. da han hadde høy feber. Til slutt ringte jeg legevakten og snakket med en sykepleier mens svigermor hørte på. Jeg gjentok det sykepleieren sa, og det var selvsagt at han skulle ha lite tøy for å kjøle ned kroppen. Min kjære svigermor stilnet litt da.... Har ikke så mange råd. SYnes du skal snakke med din bror og svigerinne og be dem se litt på hvordan andre kler barna sine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foreldrene bestemmer Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Denne saken er todelt. Foreldrene bør absolutt få litt input om at de kler på barna for mye. Men det er de som bestemmer over sitt barn, og er det vant til å ha på mer klær, så er det ikke bestemor som passer barna en gang i blant som skal ta tak i dette. Hun bør kle på barnet slik at det ikke fryser om natten, uavhengig av hvor lite de andre barnebarna har på seg. Det hjelper jo ingen om barnet blir sykt når det er hos bestemor, da får jo bare foreldrene vann på mølla for å kle det like godt.. Bestemor kan ikke "herde" barnet en gang i måneden, hvis foreldrene gjør det annerledes de 30 resterende dagene i måneden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Denne saken er todelt. Foreldrene bør absolutt få litt input om at de kler på barna for mye. Men det er de som bestemmer over sitt barn, og er det vant til å ha på mer klær, så er det ikke bestemor som passer barna en gang i blant som skal ta tak i dette. Hun bør kle på barnet slik at det ikke fryser om natten, uavhengig av hvor lite de andre barnebarna har på seg. Det hjelper jo ingen om barnet blir sykt når det er hos bestemor, da får jo bare foreldrene vann på mølla for å kle det like godt.. Bestemor kan ikke "herde" barnet en gang i måneden, hvis foreldrene gjør det annerledes de 30 resterende dagene i måneden.. Enig. Dessuten er det ikke alltid sånn at man kan "herdes". Noen blir lettere syke enn andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krepseline Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Denne saken er todelt. Foreldrene bør absolutt få litt input om at de kler på barna for mye. Men det er de som bestemmer over sitt barn, og er det vant til å ha på mer klær, så er det ikke bestemor som passer barna en gang i blant som skal ta tak i dette. Hun bør kle på barnet slik at det ikke fryser om natten, uavhengig av hvor lite de andre barnebarna har på seg. Det hjelper jo ingen om barnet blir sykt når det er hos bestemor, da får jo bare foreldrene vann på mølla for å kle det like godt.. Bestemor kan ikke "herde" barnet en gang i måneden, hvis foreldrene gjør det annerledes de 30 resterende dagene i måneden.. Det er jo veldig synd da.. ..sånn som i helgen når farmor passet alle tre barnebarna,så løp de barbent og koste seg i gresset.Og måtte ta på han sko og ikke få lov til å gjøre som de andre. Tenk hvis farmor hadde satt ut det lille badebassenget for at de kunne plaske litt.Da hadde han vel fått lungebetennelse og da hadde det blitt månelyst... Neimen ikke lett... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det er jo veldig synd da.. ..sånn som i helgen når farmor passet alle tre barnebarna,så løp de barbent og koste seg i gresset.Og måtte ta på han sko og ikke få lov til å gjøre som de andre. Tenk hvis farmor hadde satt ut det lille badebassenget for at de kunne plaske litt.Da hadde han vel fått lungebetennelse og da hadde det blitt månelyst... Neimen ikke lett... Jomen når foreldrene har satt regler burde bestemor kunne følge dem! Nå i helgen var det her vi bor rundt 20-22 grader, og til dels skyet. Jeg ville syntes det var alt for kaldt for mine barn å bade i basseng da, og ville blitt sur hvis noe andre tillot dem det. Jeg vet at de blir lett syke når de blir kalde, og at de allerede er småsnufsete. Jeg vet også at mange i vår familie mener at vi kler for mye på dem (men på langt nær så ekstremt som du beskriver, da), men når vi gang på gang har sett at kalde barn = syke barn, så gjør vi det sånn likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foreldrene bestemmer Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det er jo veldig synd da.. ..sånn som i helgen når farmor passet alle tre barnebarna,så løp de barbent og koste seg i gresset.Og måtte ta på han sko og ikke få lov til å gjøre som de andre. Tenk hvis farmor hadde satt ut det lille badebassenget for at de kunne plaske litt.Da hadde han vel fått lungebetennelse og da hadde det blitt månelyst... Neimen ikke lett... Det har mest med farmors innstilling til det å gjøre. Hvis hun ikke gjør noe nummer ut av det, og med et smil tar på det ene barnebarnet sokker og lar de andre to løpe barbent, så tror jeg alle tre koser seg like mye i farmors hage. Det er det som er viktig, å la alle føle seg like elsket, og føle at farmor har like stor respekt for alle foreldrnenes måte å ha omsorg for sine barn på. Så henger ikke rause og trygge barn seg opp i hvem som har på sokker og hel pysj. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krepseline Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Det har mest med farmors innstilling til det å gjøre. Hvis hun ikke gjør noe nummer ut av det, og med et smil tar på det ene barnebarnet sokker og lar de andre to løpe barbent, så tror jeg alle tre koser seg like mye i farmors hage. Det er det som er viktig, å la alle føle seg like elsket, og føle at farmor har like stor respekt for alle foreldrnenes måte å ha omsorg for sine barn på. Så henger ikke rause og trygge barn seg opp i hvem som har på sokker og hel pysj. Mitt trygge barn hadde aaaldri akeptert og gått med sko og tykke klær hvis de andre løp nakne,men barn er jo forskjellige. Jeg synes vel også at de kan fokusere på mer på og være glad for den flotte barnevakten de har en denne forkjølelsen.HAn er jo ikke dødssyk.Synes dette innerst inne er syting,og det ender med at de får en puslete gutt som kommer til å være mye syk fremover hvis han ikke får litt sterkere immunforsvar.Men det du har rett i at det er deres valg.Men tror de gjør seg selv en bjørnetjeneste når alt kommer til alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basf Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 ...ja, han blir kledd for "godt", men farmoren GJØR han jo faktisk syk ved å skulle "redde" han... Farmor burde kle gutten som han pleier, og så bør dere heller på annen måte, få fortalt at gutten ikke har godt av denne bekledningen. Men, i utgangspunktet, er det foreldrene som kjenner ungen sin best *dukker* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest foreldrene bestemmer Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Mitt trygge barn hadde aaaldri akeptert og gått med sko og tykke klær hvis de andre løp nakne,men barn er jo forskjellige. Jeg synes vel også at de kan fokusere på mer på og være glad for den flotte barnevakten de har en denne forkjølelsen.HAn er jo ikke dødssyk.Synes dette innerst inne er syting,og det ender med at de får en puslete gutt som kommer til å være mye syk fremover hvis han ikke får litt sterkere immunforsvar.Men det du har rett i at det er deres valg.Men tror de gjør seg selv en bjørnetjeneste når alt kommer til alt. mine hadde heller ikke akseptert å gå med tykke klær på en sommerdag :-), men de aksepterer det de er vant til hjemmefra, og gjør ikke noe nummer ut av at andre gjør det annerledes, det var det jeg mente :-) Så han som er vant til å gå som en eskimo, godtar vel det, hvis farmor eller fetterne ikke gir inntrykk av at det er noe rart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Mitt trygge barn hadde aaaldri akeptert og gått med sko og tykke klær hvis de andre løp nakne,men barn er jo forskjellige. Jeg synes vel også at de kan fokusere på mer på og være glad for den flotte barnevakten de har en denne forkjølelsen.HAn er jo ikke dødssyk.Synes dette innerst inne er syting,og det ender med at de får en puslete gutt som kommer til å være mye syk fremover hvis han ikke får litt sterkere immunforsvar.Men det du har rett i at det er deres valg.Men tror de gjør seg selv en bjørnetjeneste når alt kommer til alt. Er det DER det stikker altså? At du personlig syns din bror og svigersøster er for hysteriske? Er det du og henne som har en konflikt egentlig? Jeg skjønner ikke at dette er noe problem, helt ærlig. Bestemor får velge. Enten følger hun foreldrenes instrukser, eller så ender hun med å ikke få være barnevakt. At du og hun syns de er for påpasselige... ja, ja! Det går nok bra med han for det skal du se! Han blir nok ikke skolens nerd med skjeve briller, tannregulering og astma bare fordi de vil ha på han klær så han ikke fryser. Og dine barn blir sikkert ikke nymfomaner og gravide før 14 års alder heller, selv om de springer mer uten klær enn med nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ninnima Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 ...ja, han blir kledd for "godt", men farmoren GJØR han jo faktisk syk ved å skulle "redde" han... Farmor burde kle gutten som han pleier, og så bør dere heller på annen måte, få fortalt at gutten ikke har godt av denne bekledningen. Men, i utgangspunktet, er det foreldrene som kjenner ungen sin best *dukker* Enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krepseline Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Er det DER det stikker altså? At du personlig syns din bror og svigersøster er for hysteriske? Er det du og henne som har en konflikt egentlig? Jeg skjønner ikke at dette er noe problem, helt ærlig. Bestemor får velge. Enten følger hun foreldrenes instrukser, eller så ender hun med å ikke få være barnevakt. At du og hun syns de er for påpasselige... ja, ja! Det går nok bra med han for det skal du se! Han blir nok ikke skolens nerd med skjeve briller, tannregulering og astma bare fordi de vil ha på han klær så han ikke fryser. Og dine barn blir sikkert ikke nymfomaner og gravide før 14 års alder heller, selv om de springer mer uten klær enn med nå. Jeg har ikke noe problemer med dette,men jeg ser at farmor synes det er vanskelig og passe tre barn med forskjellige behov.Hvor den ene svetter og den andre ikke tåler trekk.Hun tar på han tøfler,men han tar de av for de andre barna ikke har tøfler. Hva gjør man da??? Jeg ser på min egen datter som har et brunt bent(stor føflekk og skal minst mulig utsettes for sollys. Men når alle barna løper nakne rundt om sommeren er det vanskelig for meg og tvinge henne på klær når alle er nakne og hun elsker og være naken. Jeg forstår at farmor synes dette er vanskelig. Han får ikke lov til å ha vinduet oppe om natten,men farmor klarer ikke å sove med vinduet igjen og de har ingen andre soverom. Jeg synes faktisk at foreldrene også bør tenke at farmor gjør sitt aller aller beste for å tilfredstille alles behov.Men at det blir helt perfekt for alle,det blir vanskelig. Og hvis det er så stort problem får de la være og ha barnevakt,og heller holde seg unna festligheter,for å heller beskytte barnet sitt hjemme.Det er ikke koselig å bli møtt med kritikk vær gang hun stiller opp for dem. Det er derfor jeg blir irritert,for jeg synes faktisk de er litt utakknemlige. Men jeg er enig i at alle bør møtes på midten og være enig i på forhånd hvordan man skal takle kommende problemer. Svigerdatter er forøvrig ikke mottakelig for løsning da hun skrur av telefon hver gang vi ringer... men vi får prøve om noen dager. Det er ikke holdbart og ha det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigerdragen Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har ikke noe problemer med dette,men jeg ser at farmor synes det er vanskelig og passe tre barn med forskjellige behov.Hvor den ene svetter og den andre ikke tåler trekk.Hun tar på han tøfler,men han tar de av for de andre barna ikke har tøfler. Hva gjør man da??? Jeg ser på min egen datter som har et brunt bent(stor føflekk og skal minst mulig utsettes for sollys. Men når alle barna løper nakne rundt om sommeren er det vanskelig for meg og tvinge henne på klær når alle er nakne og hun elsker og være naken. Jeg forstår at farmor synes dette er vanskelig. Han får ikke lov til å ha vinduet oppe om natten,men farmor klarer ikke å sove med vinduet igjen og de har ingen andre soverom. Jeg synes faktisk at foreldrene også bør tenke at farmor gjør sitt aller aller beste for å tilfredstille alles behov.Men at det blir helt perfekt for alle,det blir vanskelig. Og hvis det er så stort problem får de la være og ha barnevakt,og heller holde seg unna festligheter,for å heller beskytte barnet sitt hjemme.Det er ikke koselig å bli møtt med kritikk vær gang hun stiller opp for dem. Det er derfor jeg blir irritert,for jeg synes faktisk de er litt utakknemlige. Men jeg er enig i at alle bør møtes på midten og være enig i på forhånd hvordan man skal takle kommende problemer. Svigerdatter er forøvrig ikke mottakelig for løsning da hun skrur av telefon hver gang vi ringer... men vi får prøve om noen dager. Det er ikke holdbart og ha det sånn. Jeg synes det virker litt som om det er "vi" (du og moren din) mot "henne" (svigerinnen din). Det er vel like mye din brors oppdragelse av barna og hans regler? Eller er svigerinnen den store stygge ulven som bestemmer alt over ham? Jeg tror jeg hadde følt meg litt beklemt som svigerinne / svigerdatter her. Kanskje jeg oppfatter situasjonen feil, men det virker som om du og moren din har snakket mye sammen om alt som er vanskelig. Jeg ville ikke visst om min mor hadde vinduet oppe eller lukket når hun har min nevø på overnattingsvesøk, hvor mye hun hadde / ikke hadde kledd på ham osv. Jeg ville fått høre om det koselige de hadde gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Er dere helt sikker på at han er forkjølet da? Kan det ikke være en allergisk reaksjon (på noe som finnes hos bestemor, men ikke hjemme?) eller astma? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krepseline Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Jeg synes det virker litt som om det er "vi" (du og moren din) mot "henne" (svigerinnen din). Det er vel like mye din brors oppdragelse av barna og hans regler? Eller er svigerinnen den store stygge ulven som bestemmer alt over ham? Jeg tror jeg hadde følt meg litt beklemt som svigerinne / svigerdatter her. Kanskje jeg oppfatter situasjonen feil, men det virker som om du og moren din har snakket mye sammen om alt som er vanskelig. Jeg ville ikke visst om min mor hadde vinduet oppe eller lukket når hun har min nevø på overnattingsvesøk, hvor mye hun hadde / ikke hadde kledd på ham osv. Jeg ville fått høre om det koselige de hadde gjort. Helt enig.Det ville jeg og-fokusert på kosen.Men det er det sjelden.De fokuserer ikke på at når han er hos farmor så sover han hele natten,noe han ikke gjør hjemme,eller at han spiser 3 ganger så mye når han er hos farmor enn hjemme(spiser veldig lite).Men det blir bare fokusert på sykdom,så må man finne årsaken.FArmor bor i en enebolig,det gjør jeg og..det har det tendens til å trekke i gamle hus og det gjør han sikkert også syk.Men enten får vi bygge om huset,eller lime på han tøflene,eller så får mamma si at hun ikke kan passe han fordi det er for stor risiko og det tydeligvis veier mer enn det koselige samværet med farmor.Jeg har sakt til farmor at hun får bare ta på han pysj uansett,men som hun sier selv...hun kan ikke løpe etter han å passe på at han ikke tar av seg tøflene,at det ikke trekker,at alle skynner seg å lukke døra så det ikke trekker osv. Og det skjønner jeg veldig godt...det kan ikke jeg når han er her heller... Sånn er livet ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 ...ja, han blir kledd for "godt", men farmoren GJØR han jo faktisk syk ved å skulle "redde" han... Farmor burde kle gutten som han pleier, og så bør dere heller på annen måte, få fortalt at gutten ikke har godt av denne bekledningen. Men, i utgangspunktet, er det foreldrene som kjenner ungen sin best *dukker* Enig med deg! Man blander seg ikke inn i foreldrenes anliggender ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Stemmer det at han blir syk av å være litt kaldere hos bestemoren enn hjemme, da? Synes dette høres rart ut rent medisinsk. Det er vel heller ikke kulde man blir syk av, men heller andre ting? Han blir vel ikke ordnetlig nedkjølt? Jeg ville hørt med en lege.... Ellers så bør selvsagt bestemoren følge foreldrenes henstillinger i ganske stor grad. MEN når hun passer han, er det jo hun som har ansvaret og hun er en voksen kvinne som vet hva hun gjør. Hun kan selvsagt være litt mer påpasselig med denne ene gutten, da. Jeg ser egentlig ikke helt problemet. Kunne ikke falle meg inn å klage på at ungen min ble forkjølet etter bestemor-besøk, hadde heller vært lykkelig over å ha barnevakt.... Hvis det er et såpass stort problem, vil jeg anta at ungen er syk på en eller annen måte. Og da stiller saken seg annerledes. Da må et det legebesøk til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det første som slår meg er at det kan hende at foreldrene har en god grunn til å kle på barnet sitt mer enn du kler på dine. Om de kler på barnet _for_ mye, har jeg ikke forutsetning for å ta stilling til. Når andre passer mine barn synes jeg det er svært OK at de holder seg til den standarden som jeg setter så lenge det er praktisk og sosialt mulig og ikke medfører vesentlig ekstraarbeid. Jeg ville ikke likt at de drev på å korrigerte mine standard ved og velge å gjøre annerledes for å rette på mine 'tabber'. Ting som av ulike årsaker blir vanskelig å gjennomføre, må man i fellesskap vurdere viktigheten av. Jeg synes f.eks. det er viktig at barna tar på rene klær om morgenen. Men om det medfører at bestemor får en halv times krig fordi ungen inisterer på genseren fra i går, får prinsippet vike. Så viktig er det ikke. Jeg kan ikke pålegge bestemor den belastningen. Om ungene derimot tok på flekkete klær fordi bestemor prinsippielt syntes man skulle lage minst mulig klesvask, ville jeg ikke følt meg respektert. Folk kan gjøre mye for deg og gi deg mye, men om du ikke føler deg respektert, skaper det sjeldent takknemlighet. Jeg får en følelse av at denne konflikten handler om gjensidig misstillit og smuldrende respekt. Har det gått prestisje i saken fra begge sider? Føler begge seg nedvurdert av den andre? Jeg synes farmor bør kle barnet etter foreldrenes ønske og standard, ikke eget forgodtbefinnende. Hva hun enn mener om det. Farmors synspunkt er etter mitt syn irelevant. Hva det medfører av merarbeid og konflikt for farmor er høyst relevant. Om farmor får tredje verdenskrig med barnet for å gjennomføre noe av dette, bør foreldrene fire. Eller man bør komme fram til et godt kompromiss. Om du skal ha noe rolle i dette, må det være å påpeke for din mor på hvilke måter hun kan komme sin sønn og svigerdatter i møte. Hjelpe henne å se tingene fra den andre siden. Men bare når din mor tar inisiativ til å snakke om det. Din svigerinne kommer du ingen vei med? Har ikke det toget gått for lengst? Noe som ville gjort meg solid indignert var om min svigermor pusset sin datter på meg i en slik situasjon. Jeg tror din eventuelle innblanding og forsøk på å korrigere din bror og hans kone bare vil forsterke konflikten og øke deres forbitrelse. Det beste man som regel kan gjøre i forhold til slike ting, er å ligge lavt, evt. ligge unna. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1882936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hah! Siden jeg er omtrent i din svigerinnes situasjon (det gjelder ikke påkledning) så har jeg mest lyst til å be deg holde deg langt unna. Til din mor vil jeg si: Gjør som du får beskjed om angående påkledning! Jeg har en svigermor som ikke syns at det gjør noe å utsette barna våre for røyk, og som syns vi (les: jeg) er hysteriske med smøringen av den yngste. Hun har atopisk eksem, noe svigermor mener er vår egen feil. Vi hindrer nemlig huden hennes å danne fettstoff siden vi smører henne for mye..! Dette har resultert i at kjerringa ikke smører henne når hun har vært på overnatting, og hun kommer tilbake helt rød og ødelagt. De tok henne med på ferie en uke og smurte henne ikke i det hele tatt, hun hadde ÅPNE SÅR da hun kom tilbake. Og når svigermor føler at vi blir "for hysteriske", eller det er noe annet, så klager hun til datteren sin som ringer til oss og skal ta oss fatt. Så butt out! Aaaaargh! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242630-konflikter-mellom-farmor-og-svigers%C3%B8ster/#findComment-1883035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.