Gå til innhold

Skolestart i 2. klasse!

Anbefalte innlegg

Fulgte guttungen i dag til første skoledag i 2. klasse! Har aldri sett på makan til lykkelige og gira unger.

En stor lykkelig "klump" av 4-5-6 gutter og jenter hoppet rundt mens de holdt rundt hverandre i regnværet. Andre prøvde å ha boksekamp, lekesloss, dytte hverandre, mens noen sto så tett inntil læreren de klarte å komme og bare smilte.

Læreren var litt spent på hvordan hun skulle få roet dem ned og gjennomgått to sanger på 30 minutter før de skulle ut og synge velkommen til de nye førsteklassingene.

To nye elever var det også. Får håpe de finner seg tilrette i klassene :-)

Hvordan gikk det med skolestart hos dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242633-skolestart-i-2-klasse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste begynte også i 2.klasse i dag. Han gledet seg kjempemye til å treffe igjen kameratene sine.

Nå skulle de sitte to og to, men min gutt ble sittende alene... Det føles litt urettferdig og jeg skjønner ikke hvorfor han skulle sitte alene og en annen satt alene???

Egentlig er det nok ingenting å tenke på engang, men et morshjerte reagerer på alt likevel.

mvh

Jeg fulgte også 2.klassingen vår i dag. Det var spennende å se det nye klasserommet. De har fått en ny gutt i klassen, og jeg fikk hilse på ham.

Storesøster fant fort bestevenninna og forsvant.

Jeg ble stående ute til det ringte inn. Fikk så vidt sagt hadet før hun løp inn i vill begeistring.

Hentet henne senere, og hun har hatt det kjempefint!

fikk ikke fulgt jentungen i dag, desverre, men det virker ikke som om hun brydde seg om det. Var lykkelig over at venninner hadde kommet tilbake, hun har vært litt aleine på sfo, siden "hennes" lekekamerater har hatt ferie.

I ettermiddag har vi feiret dagen ved at jenta fikk velge mat (pølser, pasta, gulrøtter), og jammen bakte ikke ungen muffins også (ved litt hjelp, da)!

Har fått en kladdebok som vi har satt fint bind på, og nå gleder hun seg til i morgen, for da skal de ha "gym" for første gang. Dessuten skal de få utdelt bøker. Og DET er spennende det...!

I morgen derimot, skal jeg følge henne, hilse på lærern etter ferien og vinke når hun går inn. Koslig, det...

Jeg fulgte en stolt og veldig spent 2.

Spenningen slo seg på benet hennes må vite...Tuppelura fikk akutt vondt i benet i går kveld, og ikke minst i dag...hinket rundt på skolen på morgenen - ene og alene pga spenning..

Når de stilte opp to og to for å gå inn kikket ett stolt, spent og glad ansikt på meg, og mitt morshjerte svulmet:o)

Jeg må jo bare ha verdens herligste jente:o)

Annonse

Jeg fulgte en stolt og veldig spent 2.

Spenningen slo seg på benet hennes må vite...Tuppelura fikk akutt vondt i benet i går kveld, og ikke minst i dag...hinket rundt på skolen på morgenen - ene og alene pga spenning..

Når de stilte opp to og to for å gå inn kikket ett stolt, spent og glad ansikt på meg, og mitt morshjerte svulmet:o)

Jeg må jo bare ha verdens herligste jente:o)

Det har du sikkert, men må dele førsteplassen med min gulljente.. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...