Gå til innhold

Når begynner skolebarnet ditt på skolen om morgenen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

2

• Zarine

2

• puttelull

2

• esi

1

Mest aktive i denne tråden

Eldstemann har blitt skolegut - 1.klassingane startar 8:30 kvar dag. Så vidt eg veit, startar ingen av skolane i vår kommune undervisninga før 8:30, det er vanleg tid for første time.

Gjennom heile grunnskolen starta vi 8.30 kvar dag, men da vi gikk i første, var klassen delt i to parti, og 2.parti var dei elevane som kunne gå til skolen (eg var i buss-gruppe) og dei starta av og til seinare, mens vi også slutta før dei dei dagane så klart.

Annonse

Dette var veldig lurt. Det *er* jo slik at tenåringane blir seinare om kvelden og seinare om morgonen. Heilt naturleg, flott at det blir lagt til rette for det.

Og absolutt praktisk det andre aspektet også, å forskyve litt på friminutt/kantinebruk for ein del av elevmassen.

Her starter skoledagen klokken 8.30 for alle i småskoletrinnet. I første klasse varte skoledagen til kl 12.15, det gjør den nå i andreklasse også med unntak av to dager hvor de slutter kl 13.

Passe lang dag syns vi.

Hos oss begynner skolen 8.30. Min sønn (2.klasse) er på SFO fra 7.45 til skolestart, og fra 13.15 til 16 hver dag, utenom onsdager. Da har både jeg og alle tre ungene fri.

Hos oss er det aldri problem med å komme seg opp... Men så våkner de da også i 6-6.30 tida hver eneste dag... Sukk!

På ungdomsskolen starter dagen 8.50, og der forsover ungdommene seg rett som det er...

UKJENT,MEN IKKE GLEMT

1 klassingen min begynner 0900 og det varer til 1240 hver dag unntatt en langdag til 1425.synes 0815 var utrolig tidlig, og er lykkelig for at det ikke er praksis her. det er veldig forskjellig tidpunkt bare innen samme byen.rart synes jeg, når bussene kunne samarbeidet mer hvis de begynte likt

Gjest Calóni

Jeg begynte 8.30 på barneskolen, 8.15 på ungdomsskolen, 8.00 på videregående, 8.30 på høgskolen og 8.15 på universitetet ;)

Jeg mener å huske at de på nabobarneskolen startet 08.15.

Det hendte vi begynte "til andre time", og da var det 9.15. Men det var egentlig bare de første par-tre årene at det hendte, og da var jeg jo morgenfugl likevel ;)

Annonse

Gjest Calóni

Hos oss begynner skolen 8.30. Min sønn (2.klasse) er på SFO fra 7.45 til skolestart, og fra 13.15 til 16 hver dag, utenom onsdager. Da har både jeg og alle tre ungene fri.

Hos oss er det aldri problem med å komme seg opp... Men så våkner de da også i 6-6.30 tida hver eneste dag... Sukk!

På ungdomsskolen starter dagen 8.50, og der forsover ungdommene seg rett som det er...

Det var sent for ungdomsskoleelever å begynne! Hvor lenge holder de på da?

Det var sent for ungdomsskoleelever å begynne! Hvor lenge holder de på da?

De holder på til 14.30, men de har midt-time, mellom 11.15 og 12.05. Da er det ulike fysiske aktiviteter de kan være med på, de kan gjøre lekser, eller ikke gjøre noenting i det hele tatt...

Gjest Calóni

De holder på til 14.30, men de har midt-time, mellom 11.15 og 12.05. Da er det ulike fysiske aktiviteter de kan være med på, de kan gjøre lekser, eller ikke gjøre noenting i det hele tatt...

Okay, vi holdt på fra 8.15 til 13.55. Hadde midttime vi også, men ikke av noen annen grunn enn at lærerne ville ha lenger lunsj tror jeg, for det var null og niks av tilbud å holde på med da.

Jeg så faktisk et dokumentarinnslag på tv om dette - var det 60 minutes tro?? Uansett: Det handlet om at tenåringer har behov for mer søvn, og at det hadde vist seg at skoler (i USA) som hadde startet skoledagen litt senere fikk mye mer ivrige elever!

Gjest abrahamsen

Okay, vi holdt på fra 8.15 til 13.55. Hadde midttime vi også, men ikke av noen annen grunn enn at lærerne ville ha lenger lunsj tror jeg, for det var null og niks av tilbud å holde på med da.

Tror du virkelig at midttimene blir brukt til lunsjtid for lærere? Jeg blir så oppgitt av slike holdninger!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...