Gå til innhold

Baby på 7 måneder nekter å drikke av flaske!

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg når puppola på 7 mnd nekter å ta flaske og bare vil ha pupp? Han spiser to grøtmåltider pr. dag, får pupp før hvert måltid og pupp etter behov også ellers i døgnet.Har også begynt å gi han middag med pupp først. Prøver å gi han vann av kopp men det meste renner jo ut igjen!

Problemet er at han ikke har så våte bleier lengre så jeg tror ikke han får i seg nok væske selv om jeg ammer mye- har noen råd????

Har forsøkt ulike tåteflasker men han bare tygger på tutten og spytter den ut. Det er ofte far som prøver å gi han flaske med brystmelk, morsmelkerstatning eller vann men neida; vil ikke vil ikke!

Noen forslag til hva vi kan gjøre?

Fortsetter under...

Mine likte godt Avent sine kopper med lang og myk tut. Du kan jo prøve teskje en liten stund og se om det funker?

Det tar nok ikke så lang tid før han skjønner at du virkelig mener at han skal _drikke_ av den tingesten du stapper i munnen hans, og at den ikke bare er til å tygge på og leke med. :o)

Vi ga vår gutt barnejuice ganske tidlig, og den drakk han med sugerør. Det skjønte han mer eller mindre umiddelbart. Når juicekartongen er full skal det ikke mye til før det renner litt ut av sugerøret. Siden han likte det begynte han å suge for å få mer. Du kan jo kanskje prøve med en slik juice først, og hvis han skjønner sugerørteknikken kan du jo gi "hva som helst" med sugerør.

Gjest Miillabilla

Vi ga tulla vann med glass først, rundt 6 måneders alder, omtrent samtidig vi begynte med grøt. Dette syntes hun var spennede. Hun drak også av sånn imsdalflaske :) Ser ikke poenget med å venne han til flaske når han er 7 måneder. Prøv med tutkopp. Vi kriker NUK sin, kjempefin.

Jeg gir forreste tull slik juice på nestle-glass, aprikos/annanas og sviskesaft. Disse liker hun godt, men hun liker vann og da.

Du sier det bare renner ut igjen, det gjorde det hos tulla og i begynnelsen men nå drikker hun som bare det. :) Det jeg fant ut etterhvert er at hun vil ha kaldt vann ikke lunka som jeg prøvde med.

Annonse

Jeg ga ungene litt utvannet eplejuice på "non spill" tutekopp (Playtex likte vi best, evt. Avent). Når ungen får det til, kan man evt. gå over til vann.

Ellers er det vel ganske normalt at bleiene blir mindre våte når det blir mer fast føde. Det går sikkert bra, skal du se!

He he, jeg sliter fortsatt med det og min er 13 mnd!! Hun har skjønt poenget altså, men -vil IKKE- ha flaske! Morsomt med en slurk eller to, men så kaster hun den. Det samme med sugerør, glass u name it.. Hvorfor? Fordi pupp er så mye bedre vil jeg tro. Og mor er det snart ikke mer igjen av...!

Lykke til.

Gutten min ville heller ikke ha flaske, men jeg lærte ham tidlig å drikke av vanlig kopp/glass. Først ville han selvsagt ikke ha det heller.

Da han ble over året lærte han seg etterhvert å bruke tutekopp.

Men hvordan skal de få i seg nok væske da?

Vet ikke om jeg har så mye melk lenger og dessuten kunne jeg snart tenke meg å ha "a day off"!

Gjest Elextra

Men hvordan skal de få i seg nok væske da?

Vet ikke om jeg har så mye melk lenger og dessuten kunne jeg snart tenke meg å ha "a day off"!

Tror du kan være ganske sikker på at instinktene deres forhindrer dem fra å "tørste i hjel" eller få i seg alt for lite væske. Han vil rett og slett bli så tørst at han vil forsøke å slurpe i seg, og etterhvert lære å drikke fra flaske eller kopp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...