Gå til innhold

Vil ikke vil ikke jobbe!

Anbefalte innlegg

Har en gutt på syv måneder og skal ut i jobb igjen 2.januar 2007. Ønsker ikke å gå tilbake til min gamle jobb og må derfor snart begynne å søke nye jobber. Vil ikke tilbake i jobb, vet det er lenge igjen men tida bare flyr, men er nødt fordi vi ikke har penger til at jeg blir lenger hjemme!

Måtte bare si det for jeg ble så trist av tanken!

har gjort dette to ganger før men dette er siste barn og æææææææææææææææææææ

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242886-vil-ikke-vil-ikke-jobbe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg forstår deg veldig godt... Selv begynte jeg å jobbe rett etter svangerskapspermisjonen var over med de to eldste. Når minsten ble født, fant vi ut at vi kunne klare oss så vidt med hjelp av kontantstøtten, så da var jeg hjemme et ekstra år. Det var kjempefint både for vesla og meg :-)

For et par uker siden begynte jeg i jobb igjen og nå kjenner jeg at jeg er klar for det! Minsten stortrives i barnehagen (det gjorde også de to eldste når de begynte som ettåringer!) og maste om å få gå dit også idag, selv om vi idag har fri :-)

Hmm, dere kan ikke klare å snu på kronene slik at du kan være hjemme et år til da? Fryse lån i et år (usikker på om det går?) etc.

Uansett, om du må begynne å jobbe igjen nå, så kommer nok minsten til å trives godt i barnehage/hos dagmamma. jeg merket at når min toåring begynte å nærme seg to år, så klarte ikke jeg å gi henne alt hun hadde behov for (sosialt osv).

Hva med å være dagmamma? Du har krav på permisjon uten lønn fra jobben inntil minstebarnet er tre år gammelt!

Annonse

Da poden var på alder med din holdt jeg ikke ut tanken på å sende ham i barnehage eller til dagmamma, hvordan skulle noen kunne ta vare på min lille skatt!?

Da han var 13 mnd og begynte i barnehagen var både han og jeg overmodne for litt forandring gitt... :o)

Gjest også drittlei jobben min - av og til

Tenk langsiktig, du kan komme til å angre bittert på å være så lenge hjemme (3 barn?) når du når pensjonsalderen. Og, det føles godt å være en del av samfunnet og bidra til at det går fremover - selv om vi alle kunne tenke oss å slutte å jobbe av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...