Gå til innhold

barnebursdag på en søndag

Anbefalte innlegg

For å unngå at tvillingene skal feire bursdag 3 og fire ganger ønsker jeg å ha først barnebursdag på søndag fra 12.00 og deretter for voksne samt et par andre tvilling foreldre og barn på kvelden kl 17.00. Da blir det bare å feire en bursdag til når svigers er tilbake fra ferie.

men så kom jeg til å tenke på... det er ikke noe galt å ha barnebursdag på søndager vel? Ingen som kan finne på å bli støtt av det??.....

Har du samtidig tips om hva som er morsomt for fireåringer i bursdag?

Aktiviteter, hva slags mat som smaker osv.

Dette blir første bursdagen hvor vi innviterer barnehagebarna og vi kjenner ingen av foreldrene. Spennende!

Venter spent på svar nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242960-barnebursdag-p%C3%A5-en-s%C3%B8ndag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan aldri tenke meg at noen kan bli støtt av bursdagsfeiring på en søndag.

Hvis dere skal ha godteposer pleier det å falle i smak å arrangere godteposefisking. Pass på at dere har litt andre morsomme ting å hekte på kroken innimellom godteposene, som f.eks en sko, lue eller liknende, det utløste hverfall latterbrøl hos oss! :o)

Dessuten foreslår jeg "flasketuten peker på".

Annonse

Kan aldri tenke meg at noen kan bli støtt av bursdagsfeiring på en søndag.

Hvis dere skal ha godteposer pleier det å falle i smak å arrangere godteposefisking. Pass på at dere har litt andre morsomme ting å hekte på kroken innimellom godteposene, som f.eks en sko, lue eller liknende, det utløste hverfall latterbrøl hos oss! :o)

Dessuten foreslår jeg "flasketuten peker på".

Takk for tips! Nå blir det bursdag på en søndag :)

Høres ut som en lur løsning, søndag er fin dag å feire bursdag på syns jeg, men jeg ville blitt glad om mine barn ble bedt i bursdag litt senere enn 12 på en søndag. Ikke fordi vi går i kirken, men fordi vi digger lange slappe søndagsmorgner alle sammen ;)

Har aldri hørt reaksjoner på søndagsbursdager her hvor jeg bor ihvertfall!

Men jeg er enig med Velouria i at kl 12 er litt tidlig pga lange, late morgener! ;-)

Vi hadde 2 bursdagsfester på samme dag et år, med barnebursdag nokså tidlig (detet var en lørdag, startet vel kl 12 el 13). Etter vel overstått selskap var det vel 2-3 timers opphold før familieselskapet. Det gikk kjempefint både for barn og voksne! :-)

Annonse

Det håper jeg da virkelig ikke! Snuppa skal nemlig ha barnebursdag kommende søndag. :o)

Men blir det ikke veldig slitsomt for ungene å feire bursdag 2 ganger på samme dag?

jo kanskje, men det blir for mange bursdager i antall dager om jeg ikke gjør det.

Søndag er helt OK. Jeg er enig med de som foreslår å vente til kl. 13, da kan ingen klage på noe som helst.

Noen forslag til annen mat enn pølser:

Pizza eller pizzasnurrer

"Koldtbord" (= kjøttboller - altså sånne "svenske" uten saus - skinke, coctailpølser osv., barnevennlige grønnsaker og brød el. rundstykker)

Spaghetti, de samme kjøttbollene og ketchup (mye rensligere enn kjøttsaus hvis du ordner ketchupen).

Boller, muffins og andre "enkle" kaker, som f.eks. brownies

Leker: Sett halen på grisen / eselet, tampen brenner, bro-bro-brille, stolleken.

Onsdag1365380628

Noe sånt...

Som mamma til flere barn er jeg ikke så begeistret når ungene blir bedt i bursdag i helgene. Ukedagene er ofte litt travle med unger som skal hit og dit, og da er det godt at helga er fri til å gjøre ting sammen. Ellers er vel søndag en grei dag, ukristelig som jeg er hadde jeg nok ikke tenkt på kirketiden engang! Lykke til med bursdagen!

Vi har vært i flere bursdager på søndag, og har selv også invitert til bursdag på søndag. Har ikke merket at noen har vært støtt av det (men man vet jo aldri...).

4-åringer trenger ingen organiserte aktiviteter. De leker så godt uten voksenstyring.

Av mat gjør du det enklest mulig. Sjokolademuffins med non-stop er godt. Kanskje noen potetskruer? Pølse er bænkers, eller kanskje små rundstykker med innbakt kjøttsaus?

Gjest ninnima

Som mamma til flere barn er jeg ikke så begeistret når ungene blir bedt i bursdag i helgene. Ukedagene er ofte litt travle med unger som skal hit og dit, og da er det godt at helga er fri til å gjøre ting sammen. Ellers er vel søndag en grei dag, ukristelig som jeg er hadde jeg nok ikke tenkt på kirketiden engang! Lykke til med bursdagen!

Enig. Jeg syns det er bedre på ukedager. De siste helgene har minst en av ungene vært bedt i bursdag enten lørdag eller søndag, og det binder opp helgene veldig. To av helgene har begge ungene vært i bursdag, og nå til helga skal en på lørdag og en på søndag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...