Gå til innhold

Akk, ja. Tusenlappene flyr.

Anbefalte innlegg

Vi har to barn i grunnskolen. Disse skal ha melk og frukt på skolen. Dette betalte jeg i går.

Melka for et skoleår koster kr 950,- for to barn. Og fruktordningen koster kr 916,- for året.

Vanvittige summer, men hvis vi deler det på antall dager, blir det ikke så ille, da. Og melk og frukt bør de naturligvis ha.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242997-akk-ja-tusenlappene-flyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes disse ordningene er veldig OK - og betaler det det koster med glede. For - som du sier - når man deler det på antall dager, er det ikke store summene det er snakk om!

Jo, men så har vi kr 250,- på sfo til bursdager, frukt etc som også skal betales. For ikke å snakke om sfo-melka.

Vet du forresten om hvordan det fungerer etter at vi har sagt opp sfo-plassene? Da har vi jo tre mnds oppsigelsestid. Men må vi likefullt betale for frukta og melka? Ungene kommer ikke til å være der mye i oppsigelsestida, men en og annen dag blir det sikkert.

Jo, men så har vi kr 250,- på sfo til bursdager, frukt etc som også skal betales. For ikke å snakke om sfo-melka.

Vet du forresten om hvordan det fungerer etter at vi har sagt opp sfo-plassene? Da har vi jo tre mnds oppsigelsestid. Men må vi likefullt betale for frukta og melka? Ungene kommer ikke til å være der mye i oppsigelsestida, men en og annen dag blir det sikkert.

Hos oss betaler vi ikke noe ekstra for mat/frukt/melk på SFO -så jeg kan ikke svare deg. Jeg skjønner at det blir litt mye når du må betale for det også. Og så kommer "alt" samtidig, også...

Jeg betalter kr. 1980,- i sfo-kontingent + 150,- i kostpenger, pr. mnd altså. Og den kosten er stort sett så som så...

Annonse

Jeg har ei lita frøken som ikke vil ha melk, så ho får med en flaske vann i stedet. Skulle gjerne betalt for den melka jeg.

Frukt velger ho å ha med hver dag ettersom ho er litt kresen på hvilken frukt ho vil ha. Men det er garantert ikke noe billigere + at det er en del jobb.

Vi får nok prøve å tenke at det egentlig ikke er dyrt, og at det er godt for dem:-)

Annonse

Nja, det blir 30,- forskjell, hos oss er det 45,-

Den prisen du skriver, gjelder den for hele eller halve året?

Prisen er for hele skoleåret.

Og hvis førsteklassingene får melk 4 dager i uken istedenfor 5, burde egentlig prisen vært 60 kroner lavere... men det er jo småpenger uansett, da.

Gjest Frustrert frue

Uff ja, det er dyrt!

Minsten min kom alltid hjem med melken i fjor, så i år trenger ikke hun det!

Frukten prøvde vi og i fjor, uten særlig hell... Den var ofte liten, brun og "gammmel". Dessuten fikk de ofte noe de ikke likte. Vi har med frukt hver dag hjemmefra her, funker mye bedre syns jeg... Da får de det de har lyst på og vi vet at det er en stor, fersk, fin frukt:o)

Men dyrt er det jammen, det er liksom andre ting og bruke penger på nå og. Svømmekurs, fotball kontigenter, ny skolesekk, nye høst og vinterklær og sko osv, osv...

Herregud, skjønner ikke åssen dette skal gå rundt jeg:o)

Gjest Trist mamma

Sukk,ja. Vi har en bursdag i heimen snart også, og i år har vi lovet lillemor at hun skal få lov å ferie på lekeland. Og så fikk mannen en saftig fartbot her om dagen. Kjempeuheldig, egentlig kjørte vi ikke fort heller, bare gav på litt ut av en sving.

Bilen streiket i sommer... jeg kjenner jeg blir helt kvalm da jeg tenker på penger nå. Lillemor må jo en gave også, og det koster tross alt litt med familieselskap hjemme, selv om man baker selv. :(

Sukk,ja. Vi har en bursdag i heimen snart også, og i år har vi lovet lillemor at hun skal få lov å ferie på lekeland. Og så fikk mannen en saftig fartbot her om dagen. Kjempeuheldig, egentlig kjørte vi ikke fort heller, bare gav på litt ut av en sving.

Bilen streiket i sommer... jeg kjenner jeg blir helt kvalm da jeg tenker på penger nå. Lillemor må jo en gave også, og det koster tross alt litt med familieselskap hjemme, selv om man baker selv. :(

Jeg betaler mine regninger uten noe spesiellt forhold til det. Men fartsbøter det er pyton. Fryktelig unødvendig.

Her hos oss så er det motparten som får bot av og til. Og gitt om jeg sprekker av sinne!! Det har hendt at jeg ikke får høre noe før et år senere fordi mannen er redd for humøret mitt he..he..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...