Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle mine unger (1, 3 og 7) spiser følgende:

Leverpostei, kaviar, prim, gomme, diverse kjøttpålegg (salami, skinke, servelat, kjøttrull etc), banan, makrell i tomat, syltetøy, hvitost og brunost, smøreoster - detmeste.

Nugatti eller sjokade i helgene. Egg hver søndag.

Makrell i tomat, servelat, salami, prim, leverpostei, krydderost, kaviar, brunost, baconost, majones, syltetøy, hvitost, frokostsalat, italiensk salat, banan, og ellers det meste som vi spiser. Erfaring med at barn liker pålegg med smak- prøv krydderostene til Tine- de er gode de!

Annonse

4 åringen vår er ikke noe glad i søtt pålegg på brødet, og det gjør jo ingenting. ;-)

Hun spiser skinke, salami, leverpostei, baconost, vanlig hvitost, makrell i tomat, agurk og tomat og egg. Det er det jeg kommer på i farten. Eneste jeg vet hun ikke liker er kaviar og brunost.

MVH

Det som blir brukt av ungene hjemme hos oss er: leverpostei, brunost, baconost, salamiost, fårepølse, skinkeost, servelat, nugatti, hapå, makrell i tomat, tomat, agurk, peanøttsmør,

Ikke alle tre liker det samme, men alle liker flere typer pålegg. Mine er i alderen 5-7 år.

Gjest Elextra

Når femåringen min får velge selv, blir det syltetøy eller prim, om vi har.Sjokade o.l. elsker han også, men de har han aldri fått hjemme. En skikkelig sukkerunge, med andre ord.

I matpakken gir jeg ham aldri slike pålegg, men sunnere ting som leverpostei, ost, kjøttpålegg, kaviar etc. Og det går stort sett ned det også.

Vi har en matglad gutt som liker hvitost, brunost, baconost, skinkeost, kaviar, egg, servelat, skinkepålegg, leverpostei, makrell i tomat, prim, syltetøy, bare smør osv. Får sjoko på lørdag, og liker det godt.

Majones er det eneste jeg kommer på som han ikke liker.

Annonse

Ost er favoritten hos vår nesten fire åring. Helst skal den være varm da, noe som er litt vanskelig nå som han har begynt i barnehagen.

På nistematen får han ost, skine eller en skjelden gang hapå (noe han ikke oppdaget før nå i sommer). Han er forøvrig veldig glad i egg og bacen også, og dette kan godt være som pålegg - kaldt for hans del :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...