Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Minsten på snart 3 år kastet opp natt til i går, og jeg var hjemme med henne i går.

Om morningen begynte hun med diaré, og hun var på do veeeeldig mange ganger i løpet av dagen. Hun har feber, og sov 2 lurer på dagtid i går, hver på 2 timer! (hun sluttet med dagsoving for nesten 1 år siden) Likevel sovnet hun som en stein kl. 20... Hun spiste omtrent ingenting, bare et par små kjeks i løpet av hele dagen, men vi får i henne nok drikke.

I natt måtte vi skifte på sengen 2 ganger, for bleien holdt ikke pga. løs mage(sorry, ekkel beskrivelse) og jeg gav henne paracet i 03 tiden, for hun hadde 39 i feber, og var veldig varm.

Idag fortsetter hun med diare, og vil fortsatt ikke ha mat.

Hun er blitt sår, og er ikke i bra form i det hele tatt.

Så nå trenger jeg tips! Hva kan hjelpe mot løs mage, hva smører jeg henne med? Bør jeg ta henne med til lege, eller skal jeg se det an til i morgen? Hun har ikke kastet opp mer, og hun er ikke så varm i dag (har ikke målt henne enda, for hun er så sår)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243017-kraftig-diar%C3%A9-og-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun er veldig sår ville jeg smurt med zink salve og la henne ligge uten bleie for å "lufte" seg!

Blåbærsaft hjelper mot diare- hvis den ikke gir seg idag ville jeg tatt henne til legen- hun kan bli helt uttørret ved langvarig diare. Ikke gi melk- det gjør diaren verre- melkeprodukter i det hele tatt er ikke bra! Cola kan også være bra av en eller annen grunn og banan!

God bedring!

Dersom formen er oppadgående, og at ho drikker så tror jeg at jeg hadde sett det an litt. Noen dager uten mat går faktisk greit.

Men som sakt: Se an formen.

Det finnes en fantastisk salve, men jeg klarer ikke å komme på navnet. Det er skikkelig klissete og lys beige. Den gjør underverker på slike såre rumper.

Den kjøpes på apoteket. Regner med at noen annen har bedre hukommelse enn meg her....

Dersom formen er oppadgående, og at ho drikker så tror jeg at jeg hadde sett det an litt. Noen dager uten mat går faktisk greit.

Men som sakt: Se an formen.

Det finnes en fantastisk salve, men jeg klarer ikke å komme på navnet. Det er skikkelig klissete og lys beige. Den gjør underverker på slike såre rumper.

Den kjøpes på apoteket. Regner med at noen annen har bedre hukommelse enn meg her....

Kan det være cicalfate (eller noe i den duren?) Det er i alle fall en knakende god salve til såre stumper - dyr, men drøy.

Annonse

Du kan gi henne Biola, f.eks. disse småflaskene med blåbær-jordbær-biola. Eplejuice blandet med Farris eller vann er også bra for syke mager. Hvis hun kaster opp, må hun få litt om gangen. Andre melkeprodukter enn Biola bør du vente med.

Det høres ut som om hun er på bedringens vei, jeg ville sett det an før jeg gikk til legen. Mine unger fikk Noro-virus for et par år siden. Da var de kjempedårlige i flere dager, høy feber og masse oppkast og diare. Spiste ikke på en uke. Selv da fikk jeg beskjed fra legevakten (pr. telefon) at det bare var å gi fortynnet eplejuice med teskje, ellers ikke noe. (parcet, selvsagt, men det kan være vrient ved diare og oppkast...)

God bedring!

Har ikke sett andre svarene du har fått, så beklager om det blir dobbelt opp.

Min pode hadde det også slik her i mai/april.

Det er bare å holde ut, noen av oss hadde det verre enn andre.

Jeg ga også Paracet, han fikk sove så mye han ville selvsagt, og så smurte jeg ham med det jeg bruker på mistenmann, inotyiol (ikke helt stø på hvordan dette skrives)

Få barnet til å spise revet eple og drikke mye.

Jeg serverer alltid loff eller salte kjeks som første måltid etter en slik magesjau.

Etter det får de som regel det de vil ha.

Lykke til og god bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...