Gå til innhold

Invitere 17 barn på 5 år i bursdag ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg satte opprinnelig grensa for antall gjester til 5 i Snuppas bursdag, men det ser ut til at de kan bli 8 unger tilsammen - holder mer enn lenge nok for meg!

17 unger hadde jeg aldri i verden bedt hjem på en gang, men så har jeg ikke sååå stor plass heller.

Annonse

Vi hadde guttebursdag (9 årsdag). Da var det 14 gutter, og bare meg som voksen (mannen min var syk). Aaaaaldri mer.

Men det trenger naturligvis ikke bli sånn til dere.

Hadde jentebursdag med 16 gjester, og det gikk så greit! Mannen var frisk, og svigerforeldrene var også her, så dette var noe helt annet.

Tja.. galskap er det vel ikke, men slitsomt blir det garantert! :) Jeg ville blitt skeptisk som forelder hvis det kun skal være to voksne til å holde styr på alle sammen. "Lån" et vennepar eller venninner til å hjelpe dere, så går det nok bra.

Hvordan dere skal få plass til alle rundt bordet er jo et annet spørsmål... men har dere god plass ellers går det sikkert bra. Husk å ha leker og aktiviteter klare så det ikke blir kaos,

Lykke til!

Hjelpes meg, lykke til..! Vi har kjørt - og kommer til å fortsette med enda en stund - en tommelfingerregel om ett barn pr år bursdagsbarnet feirer (to gjester i 2-årslag, fire i 4-årslag etc). Helt slaviske er vi ikke, men 17 stykker..!! :o Får du tid til å passe på at bursdagsbarnet har det fint når du skal se etter så mange unger?

Annonse

Datteren min fyller fem år neste uke og hun fikk velge hvordan hun ville ha bursdagen. Enten be alle på avdelingen sin i barnehagen (16 stk) Da hadde vi leid barnehagen og hatt det der. Eller ha det hjemme med litt færre.

Hun fant fem gode venner fra barnehage og andre steder som hun ville ha i burdagen sin.

Jeg er veldig glad for det :o) Begge barna mine er sånn. De liker ikke kjempestore og masete selskaper, men har hele tiden fått lov til å velge. Her hjemme har vi ikke plass, men vi har alltid hatt mulighet til å leie lokaler.

Så neste uke blir det ett lite og koselig femårs selskap hvor foreldre også kan komme om de vil.

I utebursdager går det jo helt fint men jeg ville heller ikke hatt 17 femåringer i bursdag hjemme hos meg nei.Jeg synest slike bursdager blir stort sett bare pes og ikke så veldig trivelig. Bursdagsbarnet rekker knapt å snakke med alle gjestene sine og det er jo ikke noe særlig synes jeg...

Men som andre her sier: Du er jo veldig modig da:-)

Gjest MariLouis

Datteren min fyller fem år neste uke og hun fikk velge hvordan hun ville ha bursdagen. Enten be alle på avdelingen sin i barnehagen (16 stk) Da hadde vi leid barnehagen og hatt det der. Eller ha det hjemme med litt færre.

Hun fant fem gode venner fra barnehage og andre steder som hun ville ha i burdagen sin.

Jeg er veldig glad for det :o) Begge barna mine er sånn. De liker ikke kjempestore og masete selskaper, men har hele tiden fått lov til å velge. Her hjemme har vi ikke plass, men vi har alltid hatt mulighet til å leie lokaler.

Så neste uke blir det ett lite og koselig femårs selskap hvor foreldre også kan komme om de vil.

Problemet er at det har vært enighet på foreldremøte om at man må invitere alle i samme aldersklasse på avdelingen og av samme kjønn. Dvs du kan ikke invitere alle jentene og to gutter feks. Da må vi invitere alle jentene og alle guttene. Vi bør vel invitere alle som hun har vært bedt i bursdag til ? Og det er alle jentene pluss 4 av guttene og siden det er slik at det da er alle eller ingen, så blir det så mange. Det er det som gir oss hodebry nå. I tillegg har hun 3 venninner utenom barnehagen som vi må be.

Gjest MariLouis

Da vesla ble 5 år kom det 18 barn.

Hvis du og mannen din er alene om det ville jeg revurdert det.

Vi hadde aldri klart det hadde det ikke vært for at foreldrene til 2 av barna var der sammen med oss.

Nei, må ha hjelp av en voksen til minimum, hvis vi skal ha det hjemme. Jeg har foreslått childplanet på Majorstuen for samboer, men han er redd vi da skaper ny trend og press i barnehagen om å ha de borte. Det ser jo fint ut der da, da er det mat, gaveåpning etc i en time og så kan barna boltre seg i ballrom og diverse andre flotte lekeapparater.

Problemet er at det har vært enighet på foreldremøte om at man må invitere alle i samme aldersklasse på avdelingen og av samme kjønn. Dvs du kan ikke invitere alle jentene og to gutter feks. Da må vi invitere alle jentene og alle guttene. Vi bør vel invitere alle som hun har vært bedt i bursdag til ? Og det er alle jentene pluss 4 av guttene og siden det er slik at det da er alle eller ingen, så blir det så mange. Det er det som gir oss hodebry nå. I tillegg har hun 3 venninner utenom barnehagen som vi må be.

Sånne regler pleier å gjelde når invitasjonene deles ut i barnehagen (eller på skolen). Hvis man vil velge ut grupper på en annen måte, må man levere invitasjonene i postkassen eller tilsvarende. I hvert fall her hvor vi bor...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...