Gå til innhold

Invitere 17 barn på 5 år i bursdag ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånne regler pleier å gjelde når invitasjonene deles ut i barnehagen (eller på skolen). Hvis man vil velge ut grupper på en annen måte, må man levere invitasjonene i postkassen eller tilsvarende. I hvert fall her hvor vi bor...

Nettopp! Det var ganske morsomt for snuppa å kjøre rundt med innbydelsene + poste noen. Hun stolte ikke helt på at den rød kassen vi puttet innbydelsene i virkelig kunne gjøre jobben sin :o)

Ville aldri levere innbydelser som ikke inkuderte alle, eller ekskluderte få på skole eller barnehage. Når de begge har små bursdagsselskap så er alibiet at de har venner fra mange forskjellige steder og vil ha noen fra hvert sted. Innbydelser blir kjørt rundt eller postet.

Har ikke lest de andre svarene her, men jeg sier bare stakkars deg! Det blir hardt.

Selv er min erfaring at barneselskapene ikke bør overstige 10 stykker. Da leker de best med hverandre og lett å holde styr på. Over det antallet så blir det fort rotete og klikkete og plutselig løper alle rundt i huset som gale uten at de leker ordentlig.

Men det er jo forskjell på resurser og størrelser av hus som også teller. Så magefølelsen er best å følge tror jeg.

da bør en vel være flere enn to voksne vel?

vi hadde 16-17 barn på 5 års bursdag og vi var 4 voksne. vi hadde nok å gjøre alle sammen med å hjelpe til å skjenke brus, gi mat, servere kaker, litt felles leker, hjelpe noen på do, trøste en som hadde slått seg, prate litt ekstra med et par sjenerte etc......

Går greit det. Har hatt det både inne og ute. Har også alene med hele gjengen en gang (det minste barnet var sykt og pappan måtte ta seg av henne. Vi satt hos legen en halv time før selskapet startet..)

Lurt å lage noen "stasjoner", et sted der de kan tegne, en sted for leker, osv. La gaveoverrekkeslen skje f.eks ved hjelp av loddtrekning, flasketuten el. da blir det ikke så lett kaos.

Godt humør, plaster og mulighet til total avlsapping etterpå er å anbefale!

lykke til!

Annonse

Gjest menge flere

Vi hadde 26, tror jeg.

Det var mange litt små så jeg skulle gjerne hatt en til voksen med meg så vi hadde blitt tre.

Men det gikk så det suste og bel en stor happening i barnehagen.

Galskap? Et definisjonsspørsmål.

Gjest MariLouis

Nettopp! Det var ganske morsomt for snuppa å kjøre rundt med innbydelsene + poste noen. Hun stolte ikke helt på at den rød kassen vi puttet innbydelsene i virkelig kunne gjøre jobben sin :o)

Ville aldri levere innbydelser som ikke inkuderte alle, eller ekskluderte få på skole eller barnehage. Når de begge har små bursdagsselskap så er alibiet at de har venner fra mange forskjellige steder og vil ha noen fra hvert sted. Innbydelser blir kjørt rundt eller postet.

Den regelen har vi også i barnehagen, men om alle jentene er invitert og tre gutter, selv om det skjer via post, så snakker jo barna mye om bursdag de skal på da, så de vil allikevel få det med seg dersom de ikke er invitert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...