Gå til innhold

kort varsel ang. foreldremøte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En snau uke er ikke kjempekort og ikke uvanlig. Spesielt ikke om høsten, fordi det skal velges div. foreldrerepresentanter.

Dessuten er det sikkert mange foreldre som ikke har hatt skolebarn før og som lurer på ting. Flere av disse kommer til å henvende seg direkte til læreren (og spørre om omtrent det samme) hvis h*n ikke holder et møte nokså raskt.

Det hender at de varsler på forhånd om datoen, av typen "sett av dagen, detaljer kommer senere" - men så, når de kommer tilbake til saken, er kanskje datoen endret også...

Ihvertfall her så syns jeg det er kort varsel på det meste når det gjelder skolen. Også foreldremøter.

Det som irriterer meg mer er når man henter to små trøtte barn og så en fra SFO og klokka har allrede blitt 17:00 når du kommer inn døren hjemme.

Da leser man en lapp fra skolen, i morgen skal barna ha med seg pølser, eller noe annet slik at man får værsegod få til å handle det som trengs før butikkene stenger.

Ikke alltid like gøy å dra 3 trøtte barn ut på handeltur på ettermiddagen.

Gjest mor til 1. klassing

Ihvertfall her så syns jeg det er kort varsel på det meste når det gjelder skolen. Også foreldremøter.

Det som irriterer meg mer er når man henter to små trøtte barn og så en fra SFO og klokka har allrede blitt 17:00 når du kommer inn døren hjemme.

Da leser man en lapp fra skolen, i morgen skal barna ha med seg pølser, eller noe annet slik at man får værsegod få til å handle det som trengs før butikkene stenger.

Jeg forstår at de av og til må ha slike korte varsler, men som det jeg skal (skulle...) med jobben skrev jeg meg opp på for flere uker siden. Det var bindende påmelding og jeg må nok betale selv om jeg ikke skal gå.

Annonse

Hos oss får de ukeplan hver mandag og der står det om de skal ha med noe ekstra en av dagene. Ofte får vi beskjed uken før også.

Prior har pakninger med fire kyllingpølser, og de er ofte på 10-kronerstilbud. Da kjøper jeg noen pakker og putter i fryseren med tanke på slike situasjoner.

Hos oss får de ukeplan hver mandag og der står det om de skal ha med noe ekstra en av dagene. Ofte får vi beskjed uken før også.

Vi får ukeplan vi også, men så dukker disse lappene opp i løpet av uka.. I morgen skal vi....

Tenker ofte på det hvorfor i all verden de ikke kan sette allt slik info på ukeplanen. Kansje noe å ta opp med lærer...

Jeg har møtt maaange foreldre løpende gjennom nærbutikken for å kjøpe grillpølser like før stengetid kvelden før turdag, i årenes løp.

I mai / juni kan det faktisk være greit å ha et lager i fryseren...

Vi får ukeplan vi også, men så dukker disse lappene opp i løpet av uka.. I morgen skal vi....

Tenker ofte på det hvorfor i all verden de ikke kan sette allt slik info på ukeplanen. Kansje noe å ta opp med lærer...

Ja, det synes jeg absolutt du skulle ta opp. Det kan jo ikke være så vanskelig å planlegge litt...

Hos oss har de fast uteskole 1 dag i uka. Vi får beskjed på ukeplanen hvis de skal ha med seg noe ekstra den dagen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...