Gjest amcilla Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg fullammer min gutt på 3 mnd. Han er sterk og effektiv og tømmer brystet raskt (5-10 minutter). Jeg har nok melk, han spiser som regel 1,5 bryst per måltid og spiser ca. hver 4. time. Han har en veldig bra vektoppgang og er stor. Om natten sover han 8-9 timer i strekk. Han sover godt på dagtid og er alltid rolig, blid og fornøyd. Helt til ammestunden starter... Den siste uken har han blitt VELDIG kavete når han kommer til brystet. Hovedprobelmet skyldes at han har oppdaget hendene sine og vil stryke de fra hodet sitt, nedover kinnet og ned på puppen. Han elsker det. Men i det hånda stryker puppen drar han puppen ut. Og da blir han selvsagt sint. Hvis jeg holder hånda hans fast blir han og sint. Dette gjelder uansett ammestilling. Jeg har også prøvd å pakke han inn i et teppe, men det blir han også sint av. Resultatet er at han er av og på puppen veldig mange ganger i løpet av et måltid og det er helt uholdbart at han skal spise på den måten. Han har puppen inne maks 5-10 sekunder, så er det av, på, av, på... Sånn holder vi på i ca. 15-20 minutter. Og det funger forferdelig dårlig. Han tar jo bare 2-3 sugetak i slengen. Brystet er ikke overfylt, så det er ikke problemet. Jeg setter også alltid i gang refleksen, så han kommer til "dekket bord". Er det noen tips å få? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243087-kavete-amming-3-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.