Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


Gjest løvinne

Anbefalte innlegg

Gjest løvinne

Har en gutt på vel 3 år som viser ingen interesse for å slutte med bleie. Prøver å lokke han med premie (slikkepinne, is) hvis han gjør fra seg på potta, men han finnes ikke interesert. Får han av og til på potta, men det er ikke så ofte det er noe resultat. Jeg vet at han kan for han var ganske flink til å gå på potta før han ble storebror. Han er også mye flinkere til å gå på potta når han er hos farmor og farfar. Må tilføye at han helst vil være baby, sånn som søsteren. Vil ha babygrøt og sier ofte selv at han er baby, derfor hjelper det ikke å si at han er stor gutt hvis han går på potten - for han vil jo være baby. Har latt han få lov til å være litt baby og gått og håpet at han skulle bli lei av det, men den gang ei. Det har holdt på i flere måneder nå. Er det noen som kan gi meg et godt råd eller to???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til løvinne Det er ikke så sjelden at barn som får småsøsken reagerer som din sønn. Han er bare 3 år, men bør vel prøve å få innøvd faste dotider. Det er ikke så lett når han ønsker å være baby. Prøv å få han til å sitte på do noen ganger i løpet av dagen. Kanskje noen som leser dette har vært igjennom det samme som dere og kan komme med sin erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...