Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Joda, det finnes smykker i titan også.

;-)

mvh

"Joda, det finnes smykker i titan også.

;-)"

Takk for tips - vet du hvor man får kjøpt det? Gullsmed?

Jeg er stort sett smykkeløs, og det er jo litt kjedelig. Jeg tåler min titanklokke og briller, hadde vært kult med noen smykker også.

:-)

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

8

• flisa

6

• Lillemus

6

• org

5

Mest aktive i denne tråden

Så da er ikke sølvøredobber trygge? Leste et sted at nikkel er utelatt i smykkeproduksjon nå. Dvs. varer som fås kjøpt hos gullsmed.

Argumentet til venninnen min var at så lenge jenta bare brukte nikkelfri ørepynt, var hun trygg.

Jeg har ikke veldig greie på metaller, men tåler selv en sjelden gang nytt gull, jeg tåler ikke de fleste sølvprodukter.

I følge gullsmeden "min" inneholder de fleste edelmetaller spor av nikkel.

Men jeg har ingen dyp kjennskap til temaet, som sagt:-)

"Joda, det finnes smykker i titan også.

;-)"

Takk for tips - vet du hvor man får kjøpt det? Gullsmed?

Jeg er stort sett smykkeløs, og det er jo litt kjedelig. Jeg tåler min titanklokke og briller, hadde vært kult med noen smykker også.

:-)

Prøv hos gullsmeder / urmakere som selger smykker og en del forretninger som selger smykker, hårpynt etc.

Er du allergisk er det jo viktig at hele greia er av titan. I hvert fall det som kommer i kontakt med huden.

Mulig det finnes smykker/ørepynt som selges med allergigaranti. Men det skal jeg ikke påstå for hardt. En del kosmetikk gjør det i hvert fall.

mvh

noen må bare reagere på det andre mennesker gjør med barna sine. alle har forskjellige oppfatninger. men den grunnen hørtes litt spak ut. hvorfor forsvare det i det hele tatt?dattra mi valgte selv å ta hull i ørene da hu var 2. jeg frarådet det på det sterkeste da jeg synes det var vondt selv på den tiden, men hu bare måtte ha uansett og da hun fikk gavekort til 2 årsdagen, var det ingen grunn til å vente

En toåring som velger selv?

Hadde det vært greit hvis toåringen valgte å pierce navle eller nese også?

Jenta mi er 4,5 år, og er helt klar for å få hull i ørene. Mange av jentene i barnehagen har hull, mange er yngre enn henne, men jenta mi får ikke hull i ørene enda, uansett. Hva andre gjør, er helt deres sak, men jeg går ikke ivei og skyter hull i ørene på barnet mitt, nei.

Grunnen er enkel; Hun er for lita! Det er ikke bare-bare å ha hull i ørene, og hun er ei sånn gutte-jente, som elsker å være i sandkassa, leike og måke i snøen osv. Jeg tar ikke sjansen på at ho kan få infeksjoner i hullene, eller at ho blir allergisk. Jeg er sjøl allergisk, selv mot det som påstås å være nikkelfritt.

Men øredobber kan ho bruke likevel! Det finnes dobber med magneter, og selvfølgelig kan det være lettere å miste disse, men da erfarer ho at det kan skje, og. Selv med hull i ørene, kan det skje.

sammfunnskritiker

Det er barnas kropp.

Det er et godt poeng. Hva med alle andre valg vi tar på vegne av et barn? Vaksiner f. eks (Sykdommer som godt som er borte, men som vi fortsatt vaksinerer mot).

Eller med små barn sittende i vogn, før barnet er modent for det?

Bilsete i stedet for sikekrhetsnett, osv osv

Jeg tror uansett foreldre gjør valg i god mening jeg enten det gjelsdder det ene eller det andre.

Annonse

Det er et godt poeng. Hva med alle andre valg vi tar på vegne av et barn? Vaksiner f. eks (Sykdommer som godt som er borte, men som vi fortsatt vaksinerer mot).

Eller med små barn sittende i vogn, før barnet er modent for det?

Bilsete i stedet for sikekrhetsnett, osv osv

Jeg tror uansett foreldre gjør valg i god mening jeg enten det gjelsdder det ene eller det andre.

Det er jo noe helt annet å gi barna medisiner og å "pynte" dem etter foreldrenes forgodtbefinnende med å stikke HØL i ungen sin. Unger er da flotte nok uten?

"Hadde det vært greit hvis toåringen valgte å pierce navle eller nese også? "

Det hadde sikkert vært greit, særlig hvis hun hadde fått gavekort på det... (himmel!)

Man får håpe at det var et innlegg ment til å provosere :)

noen må bare reagere på det andre mennesker gjør med barna sine. alle har forskjellige oppfatninger. men den grunnen hørtes litt spak ut. hvorfor forsvare det i det hele tatt?dattra mi valgte selv å ta hull i ørene da hu var 2. jeg frarådet det på det sterkeste da jeg synes det var vondt selv på den tiden, men hu bare måtte ha uansett og da hun fikk gavekort til 2 årsdagen, var det ingen grunn til å vente

Hahaha, jeg klarer bare ikke ta dette innlegget seriøst. Du er litt av en spøkefugl, du!

Våre jenter har hatt hull fra de var ca. tre år- aldr hatt problemer med det. Det kommer vell man på hvordan foreldrene følger opp der også vell?

Aldri hatt problemer, nei. Det fins folk som kjører med barna usikret i bilen også, det går jo som relel bra.

"Hadde det vært greit hvis toåringen valgte å pierce navle eller nese også? "

Det hadde sikkert vært greit, særlig hvis hun hadde fått gavekort på det... (himmel!)

Man får håpe at det var et innlegg ment til å provosere :)

Tror det, ja. Men klarte bare ikke å unngå å svare!

Annonse

Gjest mye å diskutere....

nei,det er aldergrense på det, da vet du.og det er stor forskjell på hull i øra og piercing i navlen, i min verden.Det er mange som har problemer med å godta at noen barn er mer "frempå" enn andre. Noen vil ikke tro på når jeg forteller at dattra mi gikk når ho var 9 mnd heller

Gjest mye å diskutere....

Jeg ventet med å la min datter få hull i ørene til hun var så stor at hun forsto hva det går ut på, at det kan bli problemer med hullene osv. Jeg tror hun var 9,5 år da. Hun kunne også stelle hullene selv til å begynne med.

Å joda, det ble problemer med de nye hullene etter en tid. Selv om hun var 9,5 år ble det en del styr, og da var jeg glad hun var så stor. Småjentene her i huset får ikke hull før de er på samme alder, selv om jenta på 3,5 år ønsker det nå allerede.

vel, i følge org og nanna kan ikke så små barn ønske seg hull i ørene. min var to og jeg så ingen grunn til å si nei

nei,det er aldergrense på det, da vet du.og det er stor forskjell på hull i øra og piercing i navlen, i min verden.Det er mange som har problemer med å godta at noen barn er mer "frempå" enn andre. Noen vil ikke tro på når jeg forteller at dattra mi gikk når ho var 9 mnd heller

Datra mi også gikk da hun var 9 mnd.

Hva er forskjellen på nesepiercing, navlepiercing og ørepiercing?

Ja, det skulle tatt seg ut om vi skulle begynne å sette ned foten for toåringer. De er selvsagt absolutt i stand til å ta kvalifiserte avgjørelser på det meste.

Sønnen min bare insisterte på tatovering da han var tre. Jeg prøvde å fraråde det, men han gjorde det allikevel.

Ja, det skulle tatt seg ut om vi skulle begynne å sette ned foten for toåringer. De er selvsagt absolutt i stand til å ta kvalifiserte avgjørelser på det meste.

Sønnen min bare insisterte på tatovering da han var tre. Jeg prøvde å fraråde det, men han gjorde det allikevel.

Han fikk gavekort til et tatoo- og piercingstudio til 3-årsdagen, antakelig?

Lurer på om sønnen min hadde vært i live om han hadde fått gjøre alt jeg "frarådet ham på det sterkeste" i 2-årsalderen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...