Gjest Kinasøkere Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Er det flere som har hørt at det er under oppseiling betydelige regelendringer for søkere på Kina? Jeg har jo lenge lurt på hva slags plan de har ang. søkermengden. CCAA's besøk i Europeiske land i vår med diverse signaler etterlot jo mange spørsmål. På den ene siden sa de at det var for mange søknader i forhold til barn. Samtidig satset de på en ventetid framover på 12-14 måneder og ikke 2-3 år. De ville ikke innføre kvoter. Så hva var "missing link" for å få dette regnestykket til å gå opp? Nå får vi antakelig svaret i løpet av oktober/november, gjeldende for søknader fra 1.12.06 eller 01.01.07. Hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243234-nye-regler-for-s%C3%B8kere-p%C3%A5-kina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten en Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Deres plan for å få ned ventetiden er å åpne flere barnehjem for utenlandsadopsjon. Dette jobber de med nå. Det er veldig mange barnehjem i Kina - men bare noen hundretalls av disse er godkjent for utenlandsadopsjon. (dvs at de barna som blir plassert på barnehjem som er godkjent for utenlandsadopsjon, blir adoptert til utlandet. De som blir plassert på de andre barnehjemmene vokser opp i Kina. Det er ingen overføring mellom barnehjemmene). I Kina blir det hvert år funnet 100 000- 200 000 hittebarn, som blir plassert på barnehjem.De aller fleste vokser altså opp på barnehjemmene, noen få blir adoptert innenlands. Det er også bare en liten del av hittebarnene som blir utenlandsadoptert - faktisk. Anslaget for utenlandsadopsjon har frem til nå vært 10 000 - 15 000 pr år. Ved å åpne flere barnehjem for utenlandsadopsjon, vil antallet barn tilgjengelig for dette også øke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243234-nye-regler-for-s%C3%B8kere-p%C3%A5-kina/#findComment-1888866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vierto Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 dersom barna kan få gode adoptivforeldre i sitt eget land må da det være til barnas beste? det jeg ikke forstår er hvorfor de fortsatt lar enslige kvinner, og til og med menn, adoptere fra kina når det er overskudd på søkere. Det kan da ikke være noen som helst tvil om at det mest ideelle for barna er å få to gode foreldre, hvis det er mulig. Jeg mener selvsagt at enslige kan være gode og kjærlige foreldre og omsorgspersoner, for all del, jeg har aldri noen gang vært i tvil om det! men har man mulighet til å velge to foreldre for barnet bør man selvsagt gjøre det! Bare det beste er godt nok for alle barn. jeg syns enslige bare skal få adoptere hvis det er overskudd på barn i forhold til tilgjengelige foreldre, eller hvis det er barn som er vanskelige å adoptere bort, sånn at ingen par vil ta i mot dem. Da gjør man jo disse barna en tjeneste! de får en foreldre i steden for ingen. selvom jeg personlig syns dette b ør være en kvinne, men det er jo en helt annen diskusjon. Nei, begynn å tenk på barnas beste. Det er faktisk temmelig mange enslige som adopterer fra kina nå tildags, til tross for at det finnes kvalifiserte par i bøttevis. og det har stor betydning for tildelingen til oss andre. Det er jo ikke bare i norge enslige adopterer, i USA er det nesten like vanlig som at par adopterer. Tenk hva det kunne gjort med de lange køene om alle disse ble plassert bakerst, og at par alltid gikk foran. nå er sikkert mange enslige illsinte. og jeg forstår godt deres ønsker og behov for barn, no problem. jeg mener bare at barnas behov alltid må gå foran våre voksnes i denne sammenhenge. og det tror jeg faktisk enslige innerst inne er enig i. nattaklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243234-nye-regler-for-s%C3%B8kere-p%C3%A5-kina/#findComment-1895132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.