Gå til innhold

Hva serverer i 6-årsdag?

Anbefalte innlegg

Snuppa skal ha et lite barnselskap i morra og jeg er helt blank - tenkte å servere sjokoladekake, en haug med muffins, saltsnacks og godteposer. Noe mer? Bløtkake blir ikke spist, hva med hjemmebakte boller? Unger foretrekker kanskje heller sjokoladekaka..?

Noe varmt å spise blir det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243252-hva-serverer-i-6-%C3%A5rsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boller pleier å være populært. Dessuten er det greit å fryse restene.

Jeg pleier å lage halvparten helt vanlige (uten rosiner etc.) og halvparten med kanelfyll i.

Siden jeg ser det blir mange gutter i selskapet, er det også et tips å være litt kreativ med konditorfarge. F.eks. grønne vafler har vært populært hos de gutta jeg kjenner :-)

Du rekker å kjøpe engangs plastbeger, gelépulver og å lage noen sånne i dag som blir klare til i morgen. Vaniljesausen har du ved siden av, og tømmer oppi til den som vil ha.

Eller kanskje en pakke ispinner (Lollipop eller Pin Up)?

Ispinner har jeg - gele er det ingen av mine to som spiser så det gidder jeg ikke lage. :o)

Boller pleier å være populært. Dessuten er det greit å fryse restene.

Jeg pleier å lage halvparten helt vanlige (uten rosiner etc.) og halvparten med kanelfyll i.

Siden jeg ser det blir mange gutter i selskapet, er det også et tips å være litt kreativ med konditorfarge. F.eks. grønne vafler har vært populært hos de gutta jeg kjenner :-)

Kanelboller! Genialt! :o) Da har jeg det klart - takker og takker!

Hvorfor ikke noe varmt? Du må jo prøve mine halve rundstykke-saker!

halve, halvtinte rundstykker -så rasper du ost og hakker BOGskinke, har det i en bolle og knar inn med fløte til kjøttdeigknsistens.

En klædd med dette på hvert rundstykke og inn i ovnen - dere kommer til å ete dere ihjel -store som små. Lettvindt -nesten ikke oppvask, og veldig godt. Stek opp etterhvert som de spiser. Jo, prøv'a Lillemus!!!

Annonse

Hvorfor ikke noe varmt? Du må jo prøve mine halve rundstykke-saker!

halve, halvtinte rundstykker -så rasper du ost og hakker BOGskinke, har det i en bolle og knar inn med fløte til kjøttdeigknsistens.

En klædd med dette på hvert rundstykke og inn i ovnen - dere kommer til å ete dere ihjel -store som små. Lettvindt -nesten ikke oppvask, og veldig godt. Stek opp etterhvert som de spiser. Jo, prøv'a Lillemus!!!

Jeg hadde nok spist til jeg trillet av stolen, men mine to er _kresne_ skjønner du Flisa.... _Kresne_....

Nå er det sikkert for seint, men en slager her i huset er hjemmelagde amerikanske chocolate chip cookies. Nammenam!

Godt ja! Men sjokoladekake, to sorter muffins og hjemmelagde kanelsnurrer i tillegg til saltsnask og godteposer holder vel tenker jeg. :o)

Annonse

ALLE LIKER DEM!

Jeg fikk det samme tipset av deg for ikke så lenge siden. Vi har prøvd det ut. Synes det var gode greier og har allerede gitt tipset videre til en kollega.

Min sønn derimot ville ikke ha skinke, for det er kjempeskummelt, så han fikk bare ost og ketchup på.

Jeg tenkte å lage sånne neste helg, for da får vi huset fullt av store og små. Skal i utgangspunktet ha kakeselskap, men lager noen pizzabaguetter i tillegg til de som vil ha noe annet enn bare søtt.

Så flisa, TUSEN TAKK for tipset :-)

Jeg fikk det samme tipset av deg for ikke så lenge siden. Vi har prøvd det ut. Synes det var gode greier og har allerede gitt tipset videre til en kollega.

Min sønn derimot ville ikke ha skinke, for det er kjempeskummelt, så han fikk bare ost og ketchup på.

Jeg tenkte å lage sånne neste helg, for da får vi huset fullt av store og små. Skal i utgangspunktet ha kakeselskap, men lager noen pizzabaguetter i tillegg til de som vil ha noe annet enn bare søtt.

Så flisa, TUSEN TAKK for tipset :-)

Bare hyggelig! godt å høre at noen liker det som vi gjør! hehe

Hva laget du?

Et berg med muffins, sjokoladekake og kanelsnurrer + saltsnask, ispinne og godteposer. Falt i smak! :o)

Noen som har lyst på overdådig pyntede muffins? Eller kanelsnurer i meget forskjellige størrelser? Fryseren er full! :o)

hare1365380455

Et berg med muffins, sjokoladekake og kanelsnurrer + saltsnask, ispinne og godteposer. Falt i smak! :o)

Noen som har lyst på overdådig pyntede muffins? Eller kanelsnurer i meget forskjellige størrelser? Fryseren er full! :o)

Så har du noe godt i hus når du får besøk! :) (Det er alltid godt å ha noe på lur i frysen.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...