Gjest sfo arbeider Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Uff så vondt å høre Lillemus. Vet ikke om jeg hadde latt henne vært observatør så veldig lenge nei, nå har hun gått på sfo i tre uker sier du å da synes jeg at sfo må få beskjed og at jenta di må få litt "drahjelp" Er det flere i klassen hennes som går på sfo? Hvordan er hun i skolen? har hun noen å være sammen med i skolen og er de samme barna på sfo? Det jeg ville gjort er å tatt henne i armen å fått henne med meg på en observtør runde og så kanskje prøvd å få henne med i en liten gruppe av barn der vi kunne ha lekt en lek eller tatt fram et spill e.l. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til heller, det er bare det at hun har vanskelig for å ta kontakt og bli med på leken? Har du spurt henne om hva de andre leker på sfo og om hun har lyst til å være med på det samme? Håper det ordner seg for henne for det er ikke noe godt verken for henne, deg eller de som jobber rundt henne å se at hun ikke har det bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243414-hun-har-ikke-sl%C3%A5tt-seg-til-ro-p%C3%A5-sfo/page/4/#findComment-1891137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Er alle personale snille? Jeg har opplevd at minstemann mistrivdes veldig sterkt det ene året pga avdelingslederen på sfo for annenklassinger var ei skikkelig kjip kjerring. Alle de andre årene har han likt seg men det året var ikke noe kult. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243414-hun-har-ikke-sl%C3%A5tt-seg-til-ro-p%C3%A5-sfo/page/4/#findComment-1891149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Såvidt jeg har oppfattet det på pappan (jeg hentet henne ikke i forrige uke) så sitter hun mye alene i utetiden i alle fall. Han har spurt om han skulle hjelpe henne å bli kjent med noen (eller hva det nå var), men hun hadde sagt at det ikke var nødvendig. Alikevel er det jo kjempevondt å se henne sånn! Hun hadde alltid flere å leke med i barnehagen, tror aldri jeg fant henne alene der. Poden var også en del alene i begynnelsen på sfo, men det var fordi han trakk seg unna da han syntes de andre ble for mange / for bråkete. Nå er han som regel midt i en haug med unger som driver med ett eller annet når han hentes. ) I morrest ble hun mer og mer duknakket jo nærmere skolen vi kom og jeg hadde sååå vondt av henne! Men så dukket en barnehagevenninne opp og hun strålte som en sol! ) Hun hadde litt vondt i magen i morrest og da jeg spurte om det var noe som var dumt på skolen eller sfo så lo hun:"Man kan da ikke ha vondt i magen fordi om det er noe som er dumt på skolen!?" Jeg svarte at det kan man jo, hvis det er jo man gruer seg litt for f.eks. og da svarte hun på sitt vanlige vis:"Det er lov å grue seg enda." Stakkar lita. Ååå, det er en kjempevond situasjon. Beina går saktere og saktere og hånda klemmer hardere og hardere rundt din.. Har ikke noen råd utover de du allerede har fått. Det ene barnet vårt mistrivdes også på SFO. Jeg opplevde at de ikke var noe rutiner rundt slike tilfeller. Med 2 voksne på 40 barn var det heller ikke rare ressursene de hadde å sette inn. Det er absolutt en overgang fra det man er vant til i barnehagen. Det ordner seg jo etter hvert.Håper dere finner ut av det snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243414-hun-har-ikke-sl%C3%A5tt-seg-til-ro-p%C3%A5-sfo/page/4/#findComment-1891269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Såvidt jeg har oppfattet det på pappan (jeg hentet henne ikke i forrige uke) så sitter hun mye alene i utetiden i alle fall. Han har spurt om han skulle hjelpe henne å bli kjent med noen (eller hva det nå var), men hun hadde sagt at det ikke var nødvendig. Alikevel er det jo kjempevondt å se henne sånn! Hun hadde alltid flere å leke med i barnehagen, tror aldri jeg fant henne alene der. Poden var også en del alene i begynnelsen på sfo, men det var fordi han trakk seg unna da han syntes de andre ble for mange / for bråkete. Nå er han som regel midt i en haug med unger som driver med ett eller annet når han hentes. ) I morrest ble hun mer og mer duknakket jo nærmere skolen vi kom og jeg hadde sååå vondt av henne! Men så dukket en barnehagevenninne opp og hun strålte som en sol! ) Hun hadde litt vondt i magen i morrest og da jeg spurte om det var noe som var dumt på skolen eller sfo så lo hun:"Man kan da ikke ha vondt i magen fordi om det er noe som er dumt på skolen!?" Jeg svarte at det kan man jo, hvis det er jo man gruer seg litt for f.eks. og da svarte hun på sitt vanlige vis:"Det er lov å grue seg enda." Stakkar lita. Huff, stakkars lita - og stakkars mamma. Håper du får en god dialog med SFO-personalet og at hun slår seg til ro der. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243414-hun-har-ikke-sl%C3%A5tt-seg-til-ro-p%C3%A5-sfo/page/4/#findComment-1891371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.