Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har tilbrakt store deler av sommeren i flåttbefengt løvskog, og jeg har plukket hvertfall 40 stykker av sønnen min på 6. Har ikke fulgt så godt med på evt. utslett, spesielt ikke i hodebunnen. Nå har han hatt en uke med feber som kommer og går, og klaget over vondt i hodet. Kan feber være symptom på borreliose? har fått legetime i morgen, tenkte jeg ville be om en blodprøve da - eller bekymrer jeg med unødig nå? Han er ikke veldig syk, og jeg ville vel ellers tenke at det der et barnehage/skolevirus, men siden han har vært bitt så mange ganger ligger det litt i bakhhodet. Noen av dere som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243427-symptomer-p%C3%A5-borreliose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Borreliose kan gi en rød ring rundt bittet. Jeg tror ringen øker i diameter, og jeg tror også den er synlig en god stund. Jeg ville uansett ha nevnt det for legen, så får du bekreftet eller avkreftet om det er borrelia eller et vanlig harmløst virus.

Annonse

Jeg hadde ringt legen!

Influensasymptomer er typisk for flåttbitt. Jeg kjenner ei jente som har hatt borrelia og hun gikk lenge med diffuse symptomer (hodepine, litt feber og generell uvelhet)

I dag har jeg vært til legen med en tilsynelatende superfrisk unge...

Jaja, det ble vel en gang for mye..

Jeg nevnte at jeg var bekymret for flåttbitt, men legen sa at de symptomene var helt annerledes - muskelverk og evt. nevrologiske symptomer. Så han var helt rolig mht det, og sa bare at vi fikk komme tilbake neste uke hvis det ikke gikk over.

Får bare ha det i bakhodet tenker jeg, det er nok flust med helt harmløse virus ute og går for tiden...

I dag har jeg vært til legen med en tilsynelatende superfrisk unge...

Jaja, det ble vel en gang for mye..

Jeg nevnte at jeg var bekymret for flåttbitt, men legen sa at de symptomene var helt annerledes - muskelverk og evt. nevrologiske symptomer. Så han var helt rolig mht det, og sa bare at vi fikk komme tilbake neste uke hvis det ikke gikk over.

Får bare ha det i bakhodet tenker jeg, det er nok flust med helt harmløse virus ute og går for tiden...

Satser på at legen har rett i det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...