Gå til innhold

"riving" i brystet.


Snorkfrøken

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken

Hei!

Har et spørsmål ang. amming.

Fødte en matglad pike for 3 uker siden. Ammingen går utmerket, og hun er flink til å spise. Men når jeg legger henne til venstre pupp, begynner det å "rive" i høyre pupp. Tenkte først det var pga spreng, men det river uansett, enten brystet er fullt eller tomt. Det varer ikke så veldig lenge, men er fryktelig intense smerter.

Hva kommer det av? -og viktigst av alt: går det over? Jeg ammet også storesøsteren, men det er nesten 6 år siden, og kan ikke huske denne problemstillingen...

Takker for svar!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Hos meg er det en sånn stikking i brystet når melkeutdrivingrefleksen setter igang. Kjenner det på den siden jeg ikke ammer på når jeg ammer. Eller på begge sider samtidig hvis jeg plutselig begynner å lekke ellers. Kan det være det du kjenner? Det er sånn på grensen mellom ubehagelig og litt vondt nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det ikke slik i begynnelsen,men det kom etterhvert,og nå er vesla 4 mnd og jeg kjenner det nesten ikke lengre (legger bare merke til det)..så det blir vel bedre.

Når det var på det verste trodde jeg nesten det måtte være sopp,så jeg penslet med farris.

Tror i ettertid ikke det var sopp dog:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengumamma

Dette er utsdrivingsrefleksen du kjenner. BAre sjekk etter om ikke dette er ca samtidig med at babyen begynner å svelge som besatt. Det varer kun noen måneder, til alt er stabilisert lioksom, og du venner deg til det. Etter at jeg fikk beskjed om at smerten kun var melkepress så gjorde det liksom ikke så ye, og jeg sluttet å legge merke til det, men før det hadde jeg synes det var supervondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Snorkfrøken.

Høres ut som du har en sterk utdrivningsrefleks. Det bruker å roe seg etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også sånn med andremann. Voldsomme rivninger i brystene når utdrivingsrefleksen startet. Men førstemann kan jeg ikke huske at det var vondt i det hele tatt. Akkurat som med etterriene - kjente dem knapt med førstemann, mens de var skikkelig smertefulle med nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...